Paljonko synnyttäminen sairaalassa maksaa? Harkitsen jo kotisynnytystäkin kun ei ole rahaa mihinkään ylimääräiseen
Kommentit (10)
Ja jos vauva joutuu lastenosastolle niin siitä taitaa mennä oma maksu.
Vesimmetta, steriilejä välineitä, kätilö jne. Ja lopputulos tosiaan voi olla mitä vaan ja ihan jo sen takia että ei ole mahdollisuuksia mahdollisesti tarvittaviin lääketieteellisiin toimenpiteisiin.
Synnärillä synnyttäminen maksaa 26¿/vrk. Jos kaikki on ok niin pääset kotiin 2vrk:n kuluessa, joskus jopa vuorokaudessa. Ei kai kenenkään talous 26 euroon kaadu? Tai 52 euroon? Ja jos kaatuu niin sitten on varmaan muutenkin toimeentulotukiasiakas ja saa maksunsa sossusta.
Tai sitten maksat osissa sairaalaan. Soitat laskutuksen sihteerille ja sovit että maksat tuon 52¿ (tai mikä se maksu sitten onkaan) vaikka neljässä erässä.
jolla ei ole varaa synnyttää, tekee lapsia, mitä jos lapsi sairastuu tms?
Onko teillä mitään käsitystä siitä paljonko se oikea kustannus on? Tuo 26 e / vrk kattaa vain murto-osan oikeista kustannuksista.
Mun mielestä tämä demariyhteiskunta on mennyt jo liian pitkälle. Ihmiset eivät ota itse vastuuta omasta elämästään (mm. sairaalamaksut) tai jälkeläisistään (mm. ph nollamaksuluokka). Kaikki pitäisi tulla ilmaiseksi. Saanen kysyä teiltä MIKSI?
Synnytin ulkomailla ja lasku oli siinä kolmisen tonnia. Onneksi sairausvakuutukseni kattoi suurimman osan, mutta tuollaisethan nuo todelliset kustannukset ovat!
Meni maksu kahdelta osastolta, vauva lastenosastolle ja minä normaalilla osastolla. Olisko 4 vrk oltu sairaalassa.
olemaan pitkäänkin (itse olin lähes 4 viikkoa, lisäksi vauva oli kolmisen viikkoa.) Silloin sairaalamaksu on satoja euroja - joka sekin on vähän todellisiin kuluihin verrattuna.
se sairaalamaksu ei nyt kyllä ole suurin huoli... kyllä sossu sen maksaa jos noin pahassa jamassa olet... lähinnä juuri se, että tajuatko mitä se vauva maksaa? ei kuule satasen lapsilisä kata vauvan kuluja... voihan huokaus.. etsipä nyt joku sossuntäti sua vähän avittamaan, vauvat sairastaa, syö ja käyttää vaippoja/vaatteita/rattaita/turvaistuimia jne... apua..
Jos on todella tiukkaa rahasta, niin sosiaalitoimesta voi hakea toimeentulotukea.