Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei haluaisi minun jäävän lapsen kanssa kotiin

Vierailija
01.12.2008 |

Meille varmaan tulossa ero tämän erimielisyyden takia...

Ollaan oltu 7 vuotta yhdessä. Nyt olisi lapsen aika. Ryhdyin miehelle puhumaan, että sitten kun onnistaa ja lapsi syntyy, niin olen ainakin sen 3 vuotta kotona. Tai voi mieskin siitä olla vaikka puolet aikaa kotona lapsen kanssa, jos haluaa.

Periaatteeni on kuitenkin, että haluan, että lasta hoidetaan ekat ratkaisevat vuodet kotona. Menin itse tarhaan hoitoon 5-vuotiaana ja VIHASIN sitä. En halua omaa lasta hylätä liian pienenä vieraaseen paikkaa hoitoon.

Mies onkin eri mieltä. Hänestä tärkeintä on tienata rahaa ja äitiysloma ihan maksimi, minkä hänen mielestään voisin olla kotona.

Meillä on velaton koti, kolme autoa, jne. Hyvin pärjättäisiin mielestäni pienemmilläkin tuloilla muutama vuosi, voitaisiin vähentää ulkomaanmatkat kahteen per vuosi, eikä autoistakaan yhtään tarvitsisi vaihtaa mielestäni lähivuosina, ovat kaikki kuitenkin 2000-luvulla tehtyjä. Mutta miehen mielestä vain raha tärkeintä, hän haluaa, että voi ostella kaikkea "turhaa" kuten tähänkin asti.

Minusta tärkeintä olisi lapsen hyvinvointi. Nyt meillä sitten lapsentekoprojekti tauolla. En suostu seksiin enää, en halua lasta tilanteeseen, jossa on jatkuva riita päällä. Auttaako tässä muu kuin miehen vaihto?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä.

Vierailija
2/11 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta asiasta jauhaminen, teette lapsen, jos teillä muuten hyvin sujuu, ja suunnittelette sitten vasta kotihoitojakson pituutta. Mies kasvaa isäksi vasta, kun lapsi on maailmassa, ja saattaa siinä vaiheessa hyvinkin ymmärtää kotihoidon tärkeyden, kun katsoo pikkuista kullannuppuaan joka olisi joutumassa vieraalle hoitoon niin pienenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinata tässä vaiheessa siitä, miten kauan olet kotona, kun et ole vielä edes raskaana:-O

Tule nyt ensin raskaaksi ja synnytä se lapsi ja alkaakaa miettiä kotona oloa vasta sitten kun sen aika on.

Mieli voi muuttua kummallakin.

Vierailija
4/11 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kummasti voisi tuollaisessa tilanteesa miehekin mieli muuttua, kun joutuu hoitmaan ostuutensa kodin töistä ja lpasen hoitoon kuljetukssista kun molemmat ovat töissä - RToisaalta ei äitinäkään kannata liian tarkkaan suunnitella mitä tekee parempi katsoa miten menee...

PS. olin tosi onnellinen kun pääsin vihdoin 6v eskariin siihen saakka oli ollut vaan kotona ja kerhossa

Vierailija
5/11 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ikinä. Minähän meillä kotityöt teen, luon lumet, jne. Miehellä kiire vapaa-ajalla kuntoilla tai katsoa telkkaria. Tästä syystä meillä käy siivooja.

Olen jo asennoitunut siihen, että mies ei varmaan paljon lapsen kanssa aikaa viettäisi. Ehkä sitten, kun lapsi kasvaisi, hän voisi innostua harrastamaan lapsen kanssa kilpa-autoilua tms.

Vierailija
6/11 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa ensin se lapsi ja kinatkaa sitten.

Vierailija
7/11 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvä mustakin on tullut=)

Vierailija
8/11 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös aina neuvota, että parisuhteen ja perheen säännöistä sekä molempien odotuksista tulee jutellä ENNEN kuin tekee lapsen, eikä tapella sitten kun lapsi on maailmassa ja lopulta erota.

kun tämä äiti sitten lapsen saatuaan tulisi aiheesta täällä puhumaan niin samat vastaajat kysyisivät, miksi teit lapsen jos olette noin eri mieltä, itsepähän petisi petasit...

paras sopia nyt ja tehdä ne lapset vasta sitten..

Vierailija
9/11 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin lapsi ja sitten voi miettiä, kauanko on kotona. Ehkä et itse haluakaan olla kotona sitä kolmea vuotta, vaan vähemmän.

Vierailija
10/11 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lasta tosiana kannata hankkia

Vierailija
11/11 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatimalla vaadit ja lukkiudut tuohon 3 vuoteen. Ihan yhtä typerää kuin miehesi tarrautua äitiyslomaan. Ehkä se teille sopiva malli löytyy sieltä väliltä aikanaan tai sitten sinäkin haluat äitiysloman jälkeen jo töihin ja sitten miehesi toivoisi sinun olevan kotona pidempään tai on itse halukas jäämään.

Koko aihe on musta ärsyttävä, koska naiset on monopolisoineet sen. Minusta miehellä on ihan tasan yhtä paljon sanottavaa asiaan kuin naisellakin. Jos isä on tasavertainen vanhempi, on hänelläkin oltava oikeus osallistua päätökseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan