Kietaisubodeja ja -paitoja?
Heip,
sattuuko kukaan tietämään mistä saisi kietaisubodeja ja -paitoja / jotain edestä kiinni laitettavia vauvanvaatteita? Olen kierrellyt Helsingissä erinäisiä muksujen vaatteita myyviä liikkeitä, mutta olen muistaakseni törmännyt yhteen ainoaan kietaisupaitaan. Kaikki ovat varoitelleet, että pään yli puettavat vaatteet ovat hankalia, mutta ainoastaan niitä tuntuu olevan tarjolla.
Vinkkejä, anyone?
-S, 21+1
Kommentit (10)
En ole yhdelläkään (kohta 4 lasta) käyttänyt kietaisumalleja, koen ne hankalaksi.
Kaverini taas käytti paljonkin... Eli ei varmaan kannatakaan kovin montaa haalia, jos et niistä tykkääkään.
Ja ehdottomasti bodyja, paidoissa nousee helma kun lasta nostelet...
seppäskä 34+2
eli ihan pieniä kokoja sitten eli korkeintaan 62cm koska sitten vauva jo liikkuu ja kanattelee päätänsä sen verran, että " tavallisen" bodyn pukeminen on melkeinpä helpompaa : )
Kiitos vihjeistä! Etenkin tuota paita-asiaa en olisi itse tajunnut tietenkään :)
-S
nepparit on huomattavasti kätevämmät kuin nauhat. H&M & Lindex taitaa olla kaikki neppareilla, mutta aika monella (esim. Marlon, jota löytyy mm. Prismasta) on nauhakiinnitys joko kokonaan tai osittain ja minusta ne on hankalat. Googlettamalla löytyy myös jonkun verran nettikaupoista.
Ja lisävinkkinä Carlsonilla(/Halosella) on sellaista 2 lyhythihaisen bodyn pakettia myynnissä, tät ei kannata ostaa. Sisäpuolen kiinnitys nauhoilla, jotka ihan sudet. Nauhojen päitä ei ole mitenkään huoliteltu, eli ekan pesun jälkeen lopputuloksena on vaan epämääräinen lankamytty ja kaikki muut vaatteet lankamyttyjen peitossa :-/.
Aluksi nuo kietaisumalliset bodyt neppareilla (esim hennesiltä) oli käteviä, kun muutenkin lapsen päätä varoi kauheasti ja tekniikka ei ollut vielä hallussa pukemisessa, mutta melko pian jo tavalliset menee päälle siinä missä muutkin ja vauva osaa tukea jo omaa päätään paremmin.
Jos huolit käytettyjä siistejäminulla löytyy 3 kpl. Pääväri valkoinen/sininen, valkoinen/keltainen, valkoinen vihreä
Äitiyspakkauksessa taisi ainakin 2006 tulla muutama kietaisumallinen vaatekappale. Huuto.netistä kannattaa kanssa katsella. Käytetyt voi joskus olla tosi vähän käytettyjä/uusia. Meillä esim. kietaisumallit ei ollut käytössä juuri lainkaan, kun itse tykkäsin enemmän normaaleista bodeista.
Jos huolit käytettyjä siistejä minulla löytyy 3 kpl. Pääväri valkoinen/sininen, valkoinen/keltainen, valkoinen vihreä. koko noin 50 cm. Laita s postia niin sovitaan tarkemmin vikina@suomi24.fi
Minä tykkään käyttää tavallisia kietaisu paitoja yöpaitoina ihan pienellä.varsinkin villavaippojen kanssa. helppo pukea päälle ja vaihtaa vaippaa yöllä. ja ainakin talvella kietasupaidan(retroversiot ihania) voi pukea bodyn päälle niin ei se ihokaan paista alta jos paita nousee:)
meebu 41+2
Sitten liikkeet jotka myyvät Sucre d´Orgea (esim. itse tilasin juuri Kukkuluuruusta).
Itse koin myös tavalliset ns. päänylivedettävät hankaliksi, mutta toiset ovat eri mieltä...
Niin ja hanki mielummin bodeja kun paitoja, paitojen kanssa selkä jää helposti paljaaksi ja paita nousee kun vauvaa liikuttelee ; )