HEINÄHATTUJEN vk 15 *<:)
Huomenta heinähattuille ja heidän kantajilleen! Harmaa maanantai, mutta kyllä se tästä...
Vauvan liikkeet tuntuvat ihan ihmeen selvästi tässä toisessa raskaudessani. Nyt töissäkin on hirmuinen kiusaus pitää kättä mahalla tunnustelemassa teräviä potkuja ja kohdunseinämien myötäisiä jalkojen liikkeitä. Voi että ne jalkaterät on niin pienet vielä! =) Mun vatsanpeitteet tuntuu olevan tosi ohuet, vaikka turvotusta on kyllä muualle kehoon tullut jo - silmämunat mukaan lukien (kaukonäkö hämärtynyt). Ilmeisesti tätä menoa odotettavissa taas loppuraskauden rannekivut, kun rannekanavatkin lopulta turpoavat umpeen..=P No, synnytys auttaa kaikkiin vaivoihin!
Oletteko jo miettineet synnytysasentoa? Minä synnytin esikoisen jakkaralla, mutta se meni lähinnä penkillä seisomiseksi (tuli pakottava tarve saada kantapäät pakaroiden lähelle), joten ehkä olis varmempaa synnyttää sängyllä. Ainoa ongelma on se, ettei kai kätilöt suostu, jos sängynpääty on toiveeni mukaan aivan ylhäällä. Osaisiko joku antaa vinkkiä? Mulle siis toi pystyasento on tärkeä. Ja laittaakohan ne aina kaikille tipan ennen ponnistusvaihetta? Sekin on haitolla, jos yrittää vaihtaa asentoa.
Onko joku hommaamassa kesäksi tukisukkia? Mulla on nyt sellaiset lääkinnälliset reisipituiset mustat sukat ihan suonikohjujen ehkäisymielessä, mutta haluisin kesäksi ohuemmat/ vaaleammat. Pitääkin käydä instrussa...
Supistuksia on päivittäin, mutta aika vähän ja sellaiset ahdistavat supparit alkoi vasta viime viikolla. Töitä jäljellä enää 6vk, kun aloitan äippäloman varhennettuna, joten eiköhän sinne asti pärjäillä.
En muuten vielä tiedä synnytänkö TAYS:ssa vai KYS:ssä, kun muuttokuviot on auki. Kys olisi mieluisampi paikka minulle...
Palaillaan ja mukavaa viikkoa!
t. hukka rv 26+2