mulle on määrätty vuosi sitten työterveyshuollosta verikokeita, omasta pyynnöstäni. ov
kysymys kuuluu, voinko vielä mennä noihin kokeisiin vaikken kuulu enää työterveyshuollon piiriin?
ne näkyvät tk:ssa koneella määrättyinä kokeina aina kun käyn siellä.
nyt haluisin nuo kokeet otattaa, onko mahdollista? ja kukahan niitä tuloksia tulkitsee...?
Kommentit (11)
vastaus kysymykseesi, juu olen varmaan tyhmä. ja huolissani itsestäni.
omalääkärini jäi kolmen viikon lomalle ja en halua mennä millekään kiinalaiselle sijaiselle. olisin menny verikokeisiin jotka siellä koneella näkyvät niin olis saanu poissuljettua ehkä jotain tämänhetkisten oireitten aiheuttajista.
ap
äkärille. ja jos niissä on jotain pahasti pielessä, niin ne kyllä huomataan siellä labrassa.
mutta oletko miettinyt miten saat kuulla tulokset, kun vastaukset menevät työterveyshuoltoon ja siellä huomataa ettet ole ollut puljussa töissä enää vuoteen...
mutta joudut maksamaan ne itse, kun et enää ole työterveyshuollon asiakas.
t. työterveyslääkäri
joudunko tosiaan maksamaan ne itse? ja meneekö vastaukset oikeesti työterveyshuoltoon?
eikö niitä saa omasta solusta kysyä?
ap
tulkitsemaan ellet ole lääkäri ja tosiaan ne tulokset menee sinne työterveyshuoltoon. joten jos olet huolissasi terveydestäsi niin mene ihmeessä lääkäriin. ellei se kiinalainen kelpaa niin mene yksityiselle.
siksi en mennyt ajoissa kun en voinut olla syömättä ja juomatta noin kauaa ilman oksentamista ja pelkään oksentamista.
noh, pitänee tosiaan odotella ja pyytää omalääkäri määräämään kokeet uudestaan.
ap
Ja viitearvoihin voi toki kuka vaan tuloksiaan verrata, mutta kyllä se tulkinta kuuluu lääkärille.
Oksennuksen pelko on minusta " huono" syy jättää verokokeet ottamatta. Tästäkin olisi voinut puhua lääkärissä tai vaikka neuvolassa.
voit, jos et enää ole edes työterveyshuollon piirissä. Tyhmäkö olet? mene terveyskeskuslääkärille ja hän tekee lähetteen jos näkee sen aiheelliseksi.