G: Pahin/traumaattisin tapahtuma elämässäsi?
Kommentit (19)
Olin tuolloin 9-vuotias ja tulin koulusta kotiin. Skitsofrenia oli vasta puhjennut, mutta äiti ei vielä ollut hoidossa. Luuli minua joksikin paholaiseksi. Hipsin vaivihkaa ulos. Aika absurdi tilanne, kun näin jälkeenpäin miettii.
Me lapset puukon ja äidin välissä, uusinta kerralla oli kirves.
Eipä ole sen jälkeen tarvinnut edes haaveilla parisuhteesta tai perheestä.
traumaattisin kokemus oli olla myyrmannissa pomi-iskun aikaan. Traumaattiseksi koen sen koska jouduin jonkinlaiseen shokkiin ja sain muutamaksi kuukaudeksi pelkotiloja. Ahdistusta kesti pitempään.
Nyt asian miettiminen ei enää tunnu pahalta.
meillä myös lapsuudenperheessä väkivaltaa ja tappouhkauksia (jotka otin todesta) mutta tuo vie voiton, vaikka vasta aikuisena koettu
asianmukaista apua tilanteessanne. Toivottavasti mahdollisimman monella on kyse "selätetyistä" traumoista!
Itselläni traumana raiskatuksi joutuminen 13-vuotiaana. Mutta olen mielestäni onnistunut pääsemään sen yli. Vuosia siinä meni, mutta nykyään se ei enää varjosta kiintymyssuhteitani, itsetuntoani tai seksielämääni, jotka - ihanaa kyllä - voivat nykyisellään tosi kivasti...
liikenneonnettomuus, johon jouduin pienenä koululaisena. Kaikkiaan kuusi koululaista kuoli siinä, joukossa isoveljeni. Itse loukkaannuin pahasti, mutta selvisin.
Isä sairasti skitsofreniaa ja käyttäytyi harhaisesti, aina piti kotona hissutella ja varoa puheitaan, ettei isä suuttuisi. Alkoholin käyttöä, perheväkivaltaa ja pahaa oloa.
Ehkä hyväkin, niin ei ainakaan ole semmoista selkeää "voittajaa".
Pari asiaa:
Keskenmeno
Koulukiusaaminen
Veljen mielenterveyshäiriöt ja useat itsemurhayritykset
En osaa sanoa järjestystä.
Uskonnollisesta ryhmästä irtautuminen nuorena
perheväkivalta
vanhempien alkoholismi
insesti
abortti
omat mielenterveysongelmat
Kiitos rakas sisko, mutta toivottavasti myös joskus ymmärrät, mitä kaikkea olen saanut kestää vuoksesi.
traumaattisin kokemus oli olla myyrmannissa pomi-iskun aikaan. Traumaattiseksi koen sen koska jouduin jonkinlaiseen shokkiin ja sain muutamaksi kuukaudeksi pelkotiloja. Ahdistusta kesti pitempään.
Nyt asian miettiminen ei enää tunnu pahalta.
on sattunut
siskon sairaus
miehen sairaus
omat mielenterveysongelmat
nyt kaikki hyvin
- huostaanotto
- isoisän hyväksikäyttö tai siis isoisä käytti mua hyväksi
- toisen ihmisen hyväksikäyttöyritykset
- vaikea masennus, jonka aikana pitkä seurustelusuhde kariutui ja masennuin yhä pahemmin
- adoptiovanhempien ero
2 keskenmenoa
rakkaan tätini itsemurha
väkivaltainen hyökkäys kotiini
mutta päivittäin kohtaan työssäni kaltaisianne ongelmia. Voimia teille kaikille!
Perheväkivalta lapsuuden perheessäni :(