G: paras pukamalääke?
Saa olla reseptillä, käsikauppalääke tai vaikka luontaistuote. Mikä n mielestäsi paras?
Onko joku onnistunut kuihduttamaan ulkoisen pukaman raskausaikana? Kun vauva painaa jo ihan alas...
Itsellä kokemusta HÄDENSA enemmänkin viilentää ja jeesaa kutinaan. SHERIPROCT nyt kokeilussa... en vaan tajua miten siihen voidetuubiin laitettava asetin saadaan tyhjäksi?? Siihen jää koko matkalta voidetta peräaukkoon struuttaamisen jälkeen?? Kamalaa haaskuuta ja ylivaike putsata :)
Kommentit (7)
ulkoisiin pukamiin saa laitettettua parhaiten ihan sormen avulla. tuubi käyttöön jos on sisäisiä pukamia.
scheriproct sisältää kortisonia joten sitä voi käyttää vain pari viikkoa kerrallaan ja sitten on pidettävä taukoa. itse käytin väliaikoina tavallista bepanthenia pukamiin ja sekin auttoi yllättävän hyvin.
hädensa oli liian " freesiä" minun takapuolelleni ;) en tykännyt siitä viileyden tunteesta jonka mentoli antoi.
Vierailija:
Mulla aikalailla samat kokemukset kuin sulla. Ensimmäisen raskauden jälkeen pukamat lähtivät aikalailla itsekseen, olivat muutenkin aika iisit. Silloin käytössä Hädensa.
Toisen raskauden aikana pukamat tulivat aika pahoina, Hädensasta ei mitään apua. Mä käytin Scheriproctin yhdistelmähoitoa, eli supot+voide. Toimi tosi nopeasti, ja vaikka ei viilentänyt kuten Hädensa, lopetti kutinan. Mulla vaiva helpotti kolmessa päivässä (!!!) mutta käytin silti varmaan viikon verran, eivätkä ole tulleet takaisin.
Itselläni oli pahat pukamat, mutta voiteet ja supot auttoivat hyvin. Kokeile ihmeessä! Jos ulostaminen on vaikeaa niin pyydä lääkäriä kirjoittamaan puuduttavaa geeliä. Peräruiskeita (suosittelen jos vatsa on vähänkään kovalla ettei kivut lisäänny) myös reseptivapaina.
niitä poistaa näillä voiteilla voi! itselläni hävisi ulkoiset heti tämän kolmannen synnytyksen jälkeen, mutta sitten huomasin että ne onkin siirtyneet tonne sisäpuolelle... =/ ei ne kivat ole, mutta kyllä niiden kanssa oireettomina pärjää.
ei lääkkeet auttaneet ja tulivat pidemmän päälle kalliiksi.
Ekassa raskaudessa pullahti pieni pukamapallura tohon ulkopuolelle ja tolla lääkkeellä sain sen kutistettua ja kipu hävisi aika pian. Toisessa raskaudessa se sama pallura paisui ja viereen tuli kaveri. Taas samat tropit ja ne kuihtui, mutta nyt jäljellä on enää kamalat tyhjät pussukat, jotka oikeesti haittaa pyyhkimistä. Miten niistä pääsee eroon? Hirtettäiskö ne jossain?
Mulla aikalailla samat kokemukset kuin sulla. Ensimmäisen raskauden jälkeen pukamat lähtivät aikalailla itsekseen, olivat muutenkin aika iisit. Silloin käytössä Hädensa.
Toisen raskauden aikana pukamat tulivat aika pahoina, Hädensasta ei mitään apua. Mä käytin Scheriproctin yhdistelmähoitoa, eli supot+voide. Toimi tosi nopeasti, ja vaikka ei viilentänyt kuten Hädensa, lopetti kutinan. Mulla vaiva helpotti kolmessa päivässä (!!!) mutta käytin silti varmaan viikon verran, eivätkä ole tulleet takaisin.