Mistä tunnistaa ylihuolehtivaisen äidin?
Mitä annatte tehdä lapsenne sanotaan alle 3v, tai alle 5v?
Itse en anna alle 3v lapseni kävellä itsestäni kovin kauas. Varsinkaan kaupungilla sillä pelkään hänen jäävän jalkoihin tai karkaavan (on monesti yrittänyt tai on jäänytkin jalkoihin vaikka olen vierestä vahtinut). Ja pelkään lasten jäävän auton tai pyörän tai mopon alle, joten vahdin jalkakäytävilläkin tarkasti, varsinkin paikoissa joissa tiedän hurjasteltavan ja lakia rikottavan mopojen ja muiden autojen kanssa jalkakäytävillä joka päivä. Kiinnitän huomiota heijastimiin ja erottuvaan pukeutumiseen ettei kulje jossain " maastopuvussa" . Niin monta kertaa myös kauppakeskuksissa on lapset 2v kadonneet, että en halua jättää lasta yksin periaatteella " tulee se sieltä perässä sitten, kun pelästyy jäävänsä yksin, eikä enää uhmittele" . Joku vieras tai pedofiili on tullut väliin. Olen törmännyt näihin pedotyyppeihin kerran (tai siltä se mies vaikutti) joten olen tarkka. Asun kyllä myös aika huonomaineisella alueella jossa pitää olla tarkkana myös sen kanssa mitä lapset maasta löytävät ja poimivat. Aina pitää kertoa mummoille ja maalta tuleville kavereille että mitä " kivaa" maasta olen itsekin löytänyt että hekin osaisivat paremmin varoa ja katsoa lasteni ja lastensa perään täällä päin liikkuessaan. Nää tutut ja mummot ovat vaan syyttäneet ylihuolehtivaksi hössöksi.. no ei se kivaa ole kun löytyy maasta jotain punaisia tabletteja ja lapsi niitä noukkimaan et kiva löyty karkkeja..
tai kortsuja tai lähileikkipuiston siivoustalkoissa joka kevät löytyy huumeruiskuja ja lähileikkipuiston leikkivälineissä säännöllisesti jotain ihmisten ulosteita...
Kommentit (4)
valmis tinkimään asunnon koosta, että pääsisin miellyttävämmälle ja turvallisemmalle alueelle asumaan. Mietipä tulevaisuutta, haluatko, että lapsesi todella samastuu siihen porukkaa, joiden jäljiltä ympäristö on sellainen kuin on? Lähipäiväkodissa ja koulussa porukka on juuri sitä.
Monilla aloilla on vapaita työpaikkoja pohjoisemmassakin suomessa. Me asumme maaseudulla ja itse huolehdin eniten sitä, ettei lapset jää traktoreiden tai muiden isojen koneiden alle. Itse olemme molemmat ihan muissa töissä, mutta kotikadulla kulkee noita isoja koneita.
Niin, ja et ole lainkaan liian ylihuolehtivainen!
En päästä 3-vuotiasta ollenkaan kädestä irti, kun kuljemme kaupungilla tai missä vain (paitsi leikkipuistossa). En luota siihen, ettei juoksisi auton alle tai muuten vain karkuun. Jos käsi joskus pääsee lipsahtamaan irti, olen aivan paniikissa ja nappaan äkkiä kiinni.
Niin ei tarvis huolehtia aina näistä juopoista, pedoista, ja narkeista, ja hulluista ja lasinsiruista ja ulosteista oksennuksista ja hurjastelevista mopoista ja ...
Missä ei tämmöistä ole? Kertokaa se lintukoto pk-seudulta josta saa alle 250 000 perheasunnon eikä tarvi enää huolehtia tällä tavalla lapsistaan. :)