Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lämmittääkö primaloft-vanu? Esim. rukkasissa, töppösissä jne.

26.11.2008 |

Ja mitä se oikeastaan on?

Mulla on vauvalla Reiman minitec-töppöset, ostin kun ajattelin että ovat varmasti lämpimät, nettisivujen mukaan ovat vuorattu tuolla primaloftilla. Töppöset ovat olleet nyt 2 kertaa käytössä, sukat ja villasukat alla, nollakelillä, ja tytön jalat ovat olleet ihan kylmät vaunulenkin jälkeen! Yleensä vielä tosi lämminverinen tapaus.

Töppösten lapussa lukee "vanu 100% polyesteria", joten ovatko ne edes sitä primaloftia?

Mitä ihmettä mä laitan vauvan jalkoihin, jos noilla tulee kylmä jo nollakeleillä? Viidet villasukat vai? =)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän minitec-rukkasissa on Primaloft-vanu, joten varmasti on myös teidän töppösissäkin. Minulla on itselläni yhdet Primaloft-vanulla vuoratut rukkaset ja ne on ehdottomasti kaikista lämpimimmät mitä minulla on. Ihanan pehmeää ja kevyttä ja lämmintä! :) Joten siksi ostinkin tytölle Minitec-topparukkaset, kun tiesin ne sen vanun perusteella olevan lämpimimmästä päästä. Meidän tyttö on varsinainen vilukissa, mutta on nyt pärjännyt -6 asteen pakkasenkin niillä lämpimin käsin ilman välilapasia.

Onko teidän lapsella sitten mitä muuta päällä vaunuissa? Jos ei ole tarpeeksi päällä, niin jalat/kädet viilenee ensimmäiseksi. Kannattaa siis varmistaa että lapsella on varmasti tarpeeksi lämmin kaikinpuolin ja vaikka lisätä vielä jotain. Paikoillaan istuessa tarvitsee paljon enemmän vaatetta pysyäkseen lämpimänä, kuin vaikka vain kevyesti kävellessä. (olen huomannut itse miten palelee jos vaan seisoskelee hiekkalaatikon laidalla..)

Onko teillä käytössä jalkapeitettä tai lämpöpussia? Meillä ei ainakaan pärjätä vaunulenkkejä ilman niitä. Paljon helpompi panna tyttö lämpöpussiin tai viltti jaloille, kuin hirmu monta kerrosta lisävaatetta :)

Entä olisiko ne teidän töppöset vielä mahd. liian suuret? Jos niihin jää paljon tyhjää tilaa, niin se tyhjä ilmatila viilenee töppösessä tosi pian ja jalat vilustuu. Jos siis tuntuu, että niissä on paljon tyhjää, niin kannattaa laittaa vaikka ylimääräiset villasukat jalkaan "täytteeksi" :)

Vierailija
2/5 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuvillasukkien päällä:)

Tilalle voit tarvittaessa laittaa villasekoitesukat. Niitä myydään tavarataloissa, pieniäkin kokoja esim. Vendi, Sidoste (sukkahousuja) ym.

Ei minunkaan 2v poika tarkene eikä tarennut vauvannakaan jos välissä oli puuvillasukat, joten meillä siiryttiin hyvin nopeasti käyttämään villasekoitesukkia jos lämmintä on +5 tai vähemmän.

Mitä ihmettä mä laitan vauvan jalkoihin, jos noilla tulee kylmä jo nollakeleillä? Viidet villasukat vai? =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatetta on kyllä ollut muuten tarpeeksi, tyttö on muuten tosi lämminverinen, ja on niskasta ollut turhankin lämmin vaikka varpaat jäässä. Tulin nyt itsekin siihen lopputulokseen, että nuo puuvillasukat (tai sukkahousut meillä on olleet) hiostavat liikaa, siksi jalat ovat olleet kylmät! Tilasin heti merinovillaiset sukat, kokeillaas jos hengittäisivät paremmin!

Mutta eivätkös villa/villasekoitesukat kutita suoraan iholla... ?

Vierailija
4/5 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä aikuistenkin kokoa, niin voit ostaa itsellesikin ja kokeilla :)

Sellaiset perinteisen "mummon" tekemät tai sen näköiset varmasti kutittaakin, mutta ei ne ohuen nilkkasukan tai urheilusukan näköiset.

Mutta eivätkös villa/villasekoitesukat kutita suoraan iholla... ?

Vierailija
5/5 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko muilla pitäneet sormet/varpaat lämpiminä?

Ja jos jollain on jotkut primaloft hanskat tai muut, niin olisin todella kiitollinen jos voisit tarkistaa mikä materiaali niissä lukee, ovatko tuota polyesteria?