Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätoivoinen pömppövatsa

12.03.2008 |

Kolmannesta synnytyksestäni on nyt 11 kuukautta. Viime syksynä aloitin liikunnan ja tarkkailin syömisiäni ja olen saanut pudotettua noin 5-6 raskauden ajalta jäänyttä kiloa. Olen nyt suunnilleen sen painoinen kun haluankin olla, mutten sen muotoinen. Löllyvä pömppövatsa on jäänyt, eikä se tunnu lähtevän millään! Mikä neuvoksi? Pelkään että jos laihduttaa lisää, niin kilot lähtee jostain muualta kuin vatsan alueelta. Olisiko jotain erityisiä vatsalihasliikkeitä jotka tehoaisi (tavalliset rutistustyyliset eivät ole toimineet)??

Kuopukseni syntyi kiireellisellä sektiolla (haava pitkittäin). Onko kenelläkään kokemusta siitä, että pikittäinen sektiohaava on vaikuttanut vatsalihasten palautumiseen vielä näinkin pitkään synnytyksen jälkeen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka tekisit miljoona vatsalihasliikettä niin se ei poista rasvaa juuri vatsan alueelta eritoten. Niin kuin sanoitkin, paino lähtee tasaisesti joka paikasta, ei se lihas niin viisas ole että jos teet pelkkiä vatsoja niin se tietää polttaa rasvaa juuri vatsan kohdalta. Tyhmää juu, mutta totta.

Raskauden jälkeen se vatsa kyllä pömpöttää, toisilla se lähtee ja toisilla ei. Ihokin siinä on se venynyt ja sen palautuminen kestää pitkään, tai kenties ei palaudu ollenkaan.

Tsemppiä ja jaksamista vaan, eiköhän se pömppis siitä joskus häviä edes hieman ;)

Vierailija
2/8 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viimeisestä synnytyksestä jo 3,5 vuotta, ja vatsa pömpöttää edelleen. Muuten olen hoikka, pituus on 171cm ja paino 62 kg. Mutta tuo pömppö :(

Ei se lähde pois vaikka mitä tekisin... Käyn jumpassa, hiihdän, juoksen, teen extra-vatsalihasliikkeitä, pömppö on ja pysyy. Äidilläni on samanlainen, sisarellani on samanlainen, joten siihen on kai vain pakko tottua.

Jos olisi oikein paljon rahaa, menisin rasvaimuun ( niinkuin Susan Ruusunen ), niin epätoivoiselta välillä pömpön kanssa tuntuu. Miehenikin sanoi, että vartalosi on ihan hassu, hoikka ja treenattu, mutta pömppö on ja pysyy.

Pömppö on kuitenkin helpompi piilottaa vaatteilla kuin pakaroihin kertyvä rasva. Ja nykymuotihan oikein suosii meikäläisiä...tunikaa päälle ja baanalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavaa on se, että mitä useampi raskaus takana, sen hitaampaa on vartalon palautuminen raskauksista. Merkitystä on silläkin millaiseen kuntoon nainen on itsensä saanut raskauksien välillä. Liian usein kuuluu sanottavan, että eipä tässä viitsi laihduttaa tai kuntoaan kohottaa, kun meinaan tehdä vielä uuden vauvan... Hohhoijaa!

Mutta asiaan; Olen vakaasti sitä mieltä, että jokainen nainen voi palautua normaaliin muotoonsa, jos tekee sinnikkäästi töitä. Joillakin onnekkailla se ei edes vaadi töitä, mutta toisten meistä on taisteltava! :)

Jos nainen on muuten hoikka ja treenatun oloinen ja rasvaprosentti on normaali/pieni, niin pömppövatsa johtuu todennäköisesti siitä että syvät vatsalihakset ovat heikossa kunnossa. Vartalon tukikorsetti ei tällöin jaksa pitää kroppaa kasassa ja vatsa roikkuu ja pömpöttää. Se että sanoo tekevänsä satoja vatsalihasliikkeitä päivässä ei auta. Vatsalihasliikkeet on tehtävä oikein ja on osattava jännittää syvät vatsalihakset joka kerta. Syviä lihaksia kannattaa treenata myös erikseen. Netissäkin on lukuisia ohjeita.

Vierailija
4/8 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisen teksti oli kuin omaani, eroa vain se että minulle tehtiin suunniteltu sektio 1v1kk sitten ja oli " vasta" toinen ;)

Pituutta minulla 170cm ja painoa tällä hetkellä 57kg, sain juuri pudotettua 5kg mutta vatsa ei hävinnyt juuri yhtään!! Tai hävisi sen verran että nyt en koko ajan näytä viimeisillään olevalta, mutta auta armias jos syön itseni täyteen niin vatsa pullahtaa siihen malliin että viikot 20+ luulisi vähintään olevan kasassa. Vatsan ympärys sellaiset 85cm ruoan päälle ;) Aamulla sentään jokseenkin siedettävät 75cm. Ennen eka raskautta oli 68cm. Eli minulla selkeästi taitaa olla korjattavaa noissa lihaksissa.

Joka päivä täälläkin olen lasten nukutusrumban ajan hiki hatussa vääntänyt vatsaliikkeita (uudestavuodesta lähtien, korjataan) ja hidasta on edistyminen. Painoakaan en oikeastaan enää halua pudottaa, lantio tällä hetkellä kaventunut -> 100cm alkutilanteesta 93cmiin mutta vatsassa siis ei niin hirveä edistymistä. Täytyy vaan toivoa että ajan mittaan tämä jossain määrin näkyy, olen päättänyt jatkaa nyt joka tapauksessa noita vatsaliikkeitä.

Sitä vaan mietin että ensi viikolla olen palaamassa töihin, täytynee laittaa virallinen tiedoite että en ole uudelleen raskaana :=)

Vierailija
5/8 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin painosi on sopiva, eikä vatsasi pömpötä ylikilojen takia.

Minä painan suunnilleen saman verran ja pituutta on selvästi vähemmän. (164cm) Oma vatsani on litteä ja vyötärönympärys n. 67 cm ,jota pidän ihan sopivana.

Oletko miettinyt ruokavaliotasi? Jospa vatsasi pömpöttää, koska jotkin ruoka-aineet eivät sovi sinulle. Sanoithan että erityisesti ruoan jälkeen olo on kuin raskauden puolivälissä. Suosittelisin jättämään kaikki vaaleat jauhot ja turhat sokerit pois. Itse olen noudattanut tätä " Fitness-ruokavaliota" kohta jo kaksi vuotta ja tulokset ovat oikein mukavat. Olo ei ole turvonnut edes ennen menkkoja, joka oli ennen ihan vakio.

Täysin en ole herkuttelusta luopunut vaan silloin tällöin saatan syödä jopa pizzaa. Mutta yleislinjalla ruokavalioni on oikein terveellinen ja voin sanoa että se näkyy ja tuntuu. Lisäksi tietysti säännöllinen kuntosaliharrastus.

Suosittelen lämpimästi syvien vatsalihasten työstämistä sekä turhien pullamössöravinteiden poisjättämistä!

Vierailija
6/8 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen vastaajan kanssa samoilla linjoilla - jospa pömpötys johtuu sokerin aiheuttamasta käymistilasta vatsassasi? Lueskelin jostain lehdestä joku aika sitten, että pömppövatsaa kannattaa yrittää pienentää jättämällä pois sokerit, vaaleaa jauhoa sisältävät tuotteet (vaalea leipä, pulla, pasta ja riisi) ja maitotuotteet. Erityisesti hoikilla ihmisillä tällaisen sokerivatsan huomaa, koska juuri tällaiset ruuat lisäävät turvotusta.

Kokeilepa tällaista kuuria ja jatka vatsalihasten treenaamista, eiköhän se pömppö siitä liukene. Onnea matkaan!

Vierailija
7/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 1 vuoden ikäinen. Olen tiputtanut kymmenkiloa ja olen 170 cm ja 60 kiloa. Mutta vyötärönympärykseni on yli 80 senttiä. Tämähän on jo keskivartalolihavuuden raja!! Aiemmin ympärys oli 70cm. Teen syviä vatsoja ja käyn salilla &jumpissa 3-5 krt viikossa

MUTTA maha ei vaan lähde. Iltaisin ja aamuisin ei ympäryksessä ole eroa. MIkä avuksi?!

Vierailija
8/8 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedäpä hartiat taakse, katse eteen. Sitten tilttaa lantiota vähän eteenpäin. Kuvittele, että lonkkaluut ovat niin kuin autonvalot, joilla pitää valaista suoraan eteenpäin, ei alas. NÄillä eväillä vedät vatsan sisään automaattisesti. Samoin kuin muistaa nuo hartiat, niin se " nostaa" vatsan pidemmäksi, jolloin se automaattisesti litistyy.

Terv. Pilatesta harrastanut pömppömaha

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi