aiheuttaako kondylooma tulehdusta?
miehelläni on todettu kondylooma, mutta minulla ei ainakaan ole vielä tullut syyliä.
mutta pari kuukautta sitten todettiin tulehdus kohdunsuulla. oireina alavatsakipu ja limainen vuoto. tähän vaivaan olen ottanut jo kaksi kuuria. ekalla kerralla emätinpuikot 10pv, toisella kerralla samat puikot+antibiootti 10pv 3x vrk. oireet eivät kuitenkaan hävinneet.
voiko kondylooma aiheuttaa tätä?
papa otettiin 2kk sitten, oli luokkaa 2
Kommentit (7)
Googleta ja mee tutkimuksiin! Helpolla hoidettavissa, mutta toimi!
aiheuttamat muutokset ainakin täytyy hoitaa pois. Jäänee verenkiertoon, mutta voikohan tarttua sieltäkin?
Naiselle kondylooma on pahempi juttu. Se aiheuttaa suurimman osan kohdunkaulansyövistä. Kannattaa seurata säännöllisin Papa-kokein ja II-luokan tulosten vuoksikin täytyy kyllä seurata, ettei yllätä III- tai IV-luokat.
Näkymätön ja nimenomaan tulehduksen aiheuttavat voivat olla niitä syöpää aiheuttavia. Miehelläsi tai sinulla on ihan hyvin voinut olla monen tyyppistä kondya...
Jatkossa tiheä papa seulonta ja jos miehelläsi kondy on todettu ja kondomia ette ole käyttäneet, niin olet kyllä myös tartunnan saanut.
Siksi solumuutoksia oikeasti tiheään seurattava
edellinen
Kaikille ei välttämättä tule lainkaan näkyviä syylämuutoksia vaan ne tulevat kohdunsuulle solumuutoksina. Papa-seuranta parin vuoden välein. Aika moni kantaa tietämättään virusta elimistössään, joskaan kaikilla sitä ei tule näkyviin. Elimistö itsessään parantaa pienemmät muutokset, mikäli luokka 2 tulehdus ei kovin paha onneksi. Tiheä papa-seuranta jatkossa
Mulla se todettiin joskus vuosi sitten. Muutamassa kuukaudessa tuli kauheita syyliä peräaukon ympärille. Mikään hoito ei auttanut. Sit niitä tuli jo häpyhuulien viereen kunnes suostuvat leikkailla. Häppäreiden viereiset leikattiin ensin paikallispuudutuksessa ja piru et koski. Muutama viikko siitä leikattiin selkäydinpuudutuksessa peräaukon ympäriltä, siitä toivuttiinki n. neljä viikkoa. Nyt ne on pysynyt poissa jo kolme kuukautta mut vielä mulla se virus on. Kuulemma voi kestää vuosia. Joten opinko tästä käyttämään kortsua??? KYLLÄ!!!
Onko muut taudit tutkittu molemmilta? Onko hygienia kunnossa molemmilla?