Miksi raskausmyrkytys voi olla hengenvaarallinen?
Kommentit (7)
Istukan verenkierto on huono jolloin myös lapsi jää vähemmälle ravinnolle. Itselläni munuaiset lakkasivat toimimasta pahassa raskausmyrkytyksessä ja aivot olivat pahasti turvonneet. Myös korkea verenpaine aiheuttaa ongelmia....eiköhän se ole aika hengenvaarallista
ja nelonen ovat oikeassa. Myös synnytyksen jälkeen voi kehittyä vielä hengenvaarallinen raskausmyrkytys.
Raskausmyrkytys vaikutta myös veren hyytymiseen, verihiutaleiden määrä laskee, jolloin verenvuoto tyrehtyy huonommin.
Useimmiten äidin kuolema johtunut raskausmyrkytyksen aiheuttamata kouristuskohtauksesta.
Itseläni kaksi tervettä lasta, mutta raskauksissa sokerit ja paineet koholla. Ihmettelin sitä hössötystä etti MIKSI niitä paineita nyt piti niin tarkkaan vahtia vaikka itsellä olo mitä mainionin. Ja miksi piti dieetillä olla kun raskausdiabetes ilmaantui, että miksi raskauden aikana ei saakaan syödä kahden edestä.
Tämän raskausmyrkytystarinan kun terkat ja lääkärit uskaltaisivat raskaana oleville kertoa, niin johan alkaisi piilolaihdutus ja syötäisiin suositusten mukaisesti. Kysyin aikoinanin mitä se raskausmyrkytys aiheuttaa, niin lekurit ja terkat vain totesivat että vähän pämiellyttävää oloa vauvalle... Olisivatpa kertoneet totuuden!
joka nostaa raskauden aikana painoa reilusti, mutta esimerkiksi kun itse " lihoin" viimeisen viikon aikana 6kg, niin kyllä kai sen nyt jokainen tajuaa, ettei moista kilomäärää syömällä voi saada!
Raskausmyrkytys on todennäköisesti yhteydessä geneettiseen poikkeamaan, ja se liittyy mm. munuaisten toimintaan. Mutta tosiaan, raskausmyrkytys on aikoinaan johtanut äidin ja vauvan kuolemaan.
Olin itse osastohoidossa syyn takia. Toivottavasti ei uusi seuraavaan raskauteen.
mulla ei ollut esim. paineet koholla, eikä mitään diabeteksen oireita, mutta sen sijaan virtsassa oli valkuaista, ja sen määrä kasvoi rajusti. Myöhemmin paineetkin kohosivat.
Vaikeissa raskausmyrkytystapauksissa istukka saattaa irrota, ja raskausmyrkytys tautina voi vaikuttaa naisen maksan, munuaisten ja aivojen toimintaan. Raskausmyrkytys heikentää myös istukan verenkiertoa, jolloin sikiön kasvu saattaa hidastua.