Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kela kyselee

28.02.2008 |

Onko joku joskus saanut kelasta kyselyn miksi on käynyt yksityisellä ultrassa? Mä sain sellaisen ja olen ihan ihmeissäni. Minkälaisia selityksiä te olette laittaneet? Kuinkakin tarkalla tasolla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis mä olen jo näiden kolmen raskauden aikana + keskenmenot käynyt tavallisen monta kertaa yksityisellä ultrassa ja nyt ekaa kertaa kysellään mitä mä olen siellä tehnyt. Ihmejuttu.

Vierailija
2/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa kyselty kun kerran kävin ekassa raskaudessa. Mut periaatteessa Kela korvaa vain aiheelliset tutkimukset, eli syy että halusi varmistaa vauvalla olevan kaikki hyvin, ei riitä.

Jos sulla on ollut noita keskenmenoja, niin pistä ne syyksi.

Tytteli-83

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tule kovin ristiriitaista. Useinhan ne ei kyllä laita mitään, ja ehkä sen takia kysely.

Maaria 37

Vierailija
4/9 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuli mieleen, että haetaanko tässä sitä, että oletko mahdollisesti mennyt yksityiseen ultraan julkisen puolen tekemällä lähetteellä. Tällöinhän ultran maksaa julkinen, eli kunnallinen terveydenhuolto, ei Kela.

popz

Vierailija
5/9 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lääkäriasemalla töissä ja meille on tullut kelalta ohjeet että kaksi käyntiä korvaavat.

Mutta en tiedä miten käytännössä menee, kun meillä on kelan suoraveloitus käytössä.

Vierailija
6/9 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tässä raskaudessa käynyt kuin kaksi kertaa. Ihan alussa ja nyt vähän yli puolen välin.

Vierailija
7/9 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sittenhän voit laittaa että alkuraskauden ultra ja rakenneultra.

Minä kävin noissa yksityisellä kun meillä kaupunki ei tarjoa kuin rv 12 np-ultran.

Monta ultraa kaupunki tarjoaa? Jos ei kyseisiä tarjoa voit käydä yksityisellä.

Vierailija
8/9 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Felicitas-klinikalla muutama viikko takaperin. Eilen minullekin pötkähti postissa Kelan kirje, jossa pyydetään lisäselvitystä.

Lienee ihan rutiinia kuitenkin, koska Felicitaksen hinnastossakin mainitaan hinta Kelakorvauksen jälkeen......

En tiedä vielä mitä vastaan, mutta kieltämättä kummastusta kirje aiheutti, koska odotin Kelalta äitiysrahapäätöstä ja tulikin tämmöinen.

Toivottavasti sekään ei aiheuta ongelmia, että on käynyt ultrassa ns. " huvikseen" , ilman eri syytä.

Vierailija
9/9 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyntini syynä oli se, että kunnallisena palveluna ei tarjota rakenneultraa, ja kielteisen korvauspäätöksen syynä se, että kyseessä oli normaalissa kunnallisessa seurannassa oleva normaali raskaus ilman riskitekijöitä.

Näissä kyllä tuntuu olevan eroja kuntien välillä, toisissa kunnissa perusteeksi riittää se, että kunta ei tarjoa rakenneultraa. Siihen en kyllä osaa vastata, mitä tuohon kyselyyn kannattaisi laittaa, entä jos soittaisit lääkäriasemalle ja kysyisit lääkäriltä?