KAMALIMMAT perinteiset miesten / poikien nimet
tyyliin oman isäsi ajalta - joita et voisi kuvitella lapselle laitettavan:
mulla tulee mieleen
Arvo, Matti, Taisto, Kalevi, Ahti, Pentti
Kommentit (14)
ainakin Urpo, Armas, Kullervo, Jorma, Seppo, Matti, Kalevi, Ukko, Mies, Nestori, Iisak, Erno, Kyösti, Kustaa, Kalle,
Oiva, Aatos, (Sulo ja Lahja ovat muuten sekä miehen että naisen nimenä), Jalo
Pertti, Pentti, Markku, Martti, Heimo, Terho, Reijo, Erkki, Jorma, Hannu, Mauri, Veijo, Taisto, Kalevi, Seppo, Teppo
Näihin tulee aina vastaukseksi Yrjö ja perustelut: kOsKa YrJö TaRkOitTaA oKsEnNuStA. Vaikka se on vain puhekielinen ilmaus ja keksitty miljoona vuotta koko Yrjö-nimen jälkeen🥱 minä vastaan kuitenkin Yrjön yhtenä rumimmista nimistä, koska... Se vain on ruma. Ylipäätään en pidä mistään perinteisistä nimistä. Kauniita nimiä ovat lähes kaikki ruotsalaiset.
Erik, Martin, Julius, Anton jne.
Nää on niin ikäviä aloituksia, joissa haukutaan ihmisten nimiä.
Urpo, Untamo, Uuno, Jorma, Wiljami, Dick ja Aatu tulee heti mieleen. Jos heitä sattuu olemaan lukijoiden joukossa, niin pyydän heiltä tässä ja nyt anteeksi.
Onni, Usko, Toivo, Eero, Matti jne
Antti
Jyrki
Petteri
Väinö
Jukka
Tuomas
Jarmo
Petri
Pentti on hyvä nimi ja sopii isälle. Vastaan Rauno-Tauno, Hemmo, Hemminki (paitsi sukunimenä ok), Pertti-Ville, Esko, Ismo-Janne, Herkko, Kimmo, Simo-Taneli, Leevi-Elias, Samuel-Hauno.
Vierailija kirjoitti:
Nää on niin ikäviä aloituksia, joissa haukutaan ihmisten nimiä.
Niin on. Mun rakkaalla ja maailman parhaalla papalla, joka ei ikinä haukkunut ketään, oli nimi, mikä mielletään usein "tyhmä, hölmö" synonyymiksi.
Minulle taas nimi on rakkaan, hienon ja uskomattoman suurisydämisen upean ihmisen nimi.
Taiston, Kalevin ja Ahdin lisäksi... Jorma, Pentti, Raimo, Jouko, Tapani, Osmo, Keijo, Teppo.
Mun mielestä Matti ja Arvo on kyllä ihan ookoo nimiä : )