Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oi kiltit auttakaa! Miten ilmoittaa työhakemuksessa (ei CV:ssä) että on ollut kotiäitinä viimeiset 7 vuotta?

Vierailija
25.02.2008 |

Ihan hirveän vaikeaa koittaa keksiä sanamuoto, miten tuon asian ilmoittaa....aivan epätoivon vimmassa yritän kirjoittaa hakemusta mutta ei tästä tule mitään...:(( En varmaan ikinä pääsekään töihin tätä menoa!!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla ei ole alalta työkokemusta! Mainitsenko tuon tilalla sitten koulutukseni? Onko mulla mitään toivoakaan, itku tässä tulee melkein....:((

Vierailija
2/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaa hoitaa sinne cv:hen täytettä myös kotiäitivuosilta. Koulutusta, keikkaa yms.

Itselläni lapset kahden vuoden välein, kotona kuusi vuotta, mutta cv:ssä ei ole aukkoa. Olen opiskellut ja tehnyt töitä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena kun lapset olen tehnyt, niin ei ole osannut tuollaisia ajatella. Nyt on suru puserossa, kun pitäisi neljä lasta elättää mutta töihin ei pääse. Omaa hölmöyttä, tiedän. Turha se on enää itkeä kun paskat on jo housussa, niin sanotusti. :(

Vierailija
4/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon, että persoonani korvaa puuttuvan työkokemuksen.

(tuo lyhennettynä)

Vierailija
5/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin just noin, että kertoo ensin koulutuksesta (ehkä vähän laajemmin, mm. mitä valinnaisia kursseja), ja sitten että " Viime vuodet olen keskittynyt perheeseen, mutta nyt lapset ovat kasvaneet ja olen erittäin innoissani työelämään palaamisesta. Yrityksessänne uskon pääseväni minua erityisesti kiinnostavien asioiden kimppuun - X ja Y ovat vahvuuksiani koulutukseni pohjalta ja olen kiinnostunut myös täydennyskoulutuksesta esim. aiheeseen Z."

Siis kirjoita ap vähän siihen sävyyn, että pidät selvänä että firmaa kiinnostaa palkata sut! Ihan kuin olisitte jo alustavasti sopineet, ja nyt kerrot vain itsestäsi tarkemmin.

2

Vierailija
6/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana että joku haluaa auttaa. On se tämäkin, työkokemusta vaaditaan mutta mistäpä sitä saisi, kun ei töihin pääse. Minäkin tein lapset heti opiskelujen päätyttyä, ja allergia-ja koliikkivauvojen sekä miehen reissutyön takia ei tänä aikana ole voinut edes uneksia töihin menosta. Nyt kun lapset ovat isoja niin tässä sitä ollaan. Sormi suussa. :(

Vierailija
7/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olet oppinut hyvin sietämään stressiä, organisointi kyky kasvanut tähtitieteellisesti, tulet hyvin toimeen eriluonteisten ihmisten kanssa, yms johtuen kuusihenkisestä perheestäsi. Olet kasvattanut neljä tulevaisuuden veronmaksajaa kotona ja nyt on aika siirtyä itsekin takaisin työelämään. Motivaatiosi on korkealla ladattuasi akkuja 7 vuotta kotiäitinä ;)

Vierailija
8/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainenhan aloittaa sen työkokemuksen haalimisen joskus. Monet vastavalmistuneet vähän alle kolmekymppisinä niin, että työnantajakin tietää tuoreen työntekijän seuraavien muutamien vuosien aikana mitä suurimmalla todennäköisyydellä jäävän äitiysvapaalle. Se normaali kaavahan menee lukion jälkeen: koulutus, jalka työelämän rakoon, äitiysvapaa, ehkä vuosi taas työelämässä ja seuraava lapsi...Monet työnantajat arvostavat sitä, että ne lapsentekohommat on jo hoidettu.

Muotoilet vaan hakemuksen niin, että korostat koulutustasi sekä motivaatiotasi ja työelämä-orientoituneisuuttasi NYT KUN AIKA PIENTEN LASTEN PARISSA ON VIETTY.

Vierailija
9/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa vielä, kannattaako käyttää itsestään sanaa erinomainen jossain asiassa? Kun hyvä on minusta todella pliisu ilmaisu.

Vierailija
10/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on takuulla poissa töistä hoitamassa sairaita lapsia, jos mieskin tekee riessutöitä...

Vierailija
11/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö hakemuksessa Teititellä yritystä? Siis tyyliin Teidän yrityksenne jne...

Vierailija
12/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule lasten takia poissaoloja, kun lasten virkeä mummo asuu meillä nykyään....tekisi melkein mieleni mainita tuo hakemuksessa!

Vierailija
13/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos " hyvä" on mielestäsi pliisu ja ei kuvaa osaamistasi niin tottakai laitat erinomainen. Tuohon teitittelyyn en osaa sanoa muuta kuin että välttäisin itse sitä muilla sanamuodoilla eli laittaisin " yrityksessänne" " teidän yrityksessänne" sijaan.

Ja joku kommentoi että on varmasti poissa lasten sairastelujen kanssa niin onhan se totta mutta eipä se työnantaja voi tietää kenestäkään tuleeko paljon poissaoloja vai ei. Enemmän itseäni huolestuttaisi juuri pitkät tulevat vanhempain vapaat kuin muutama sairaspäivä. Ja jos pääsee haastatteluun voi siellä kertoa jos on mahdollista saada esim isovanhempien hoitoapua mikäli lapset sairastuvat. Ainakin itseltäni sitä kysyttiin haastattelussa ja vakuutin ettei ole ongelma ja sain sen paikan. Ja kyseinen haastattelija oli yli nelikymppinen lapseton naisjuristi ;)

Vierailija
14/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli olet oppinut hyvin sietämään stressiä, organisointi kyky kasvanut tähtitieteellisesti, tulet hyvin toimeen eriluonteisten ihmisten kanssa, yms johtuen kuusihenkisestä perheestäsi.

Kotiäitiys ei nimittäin takaa mitään hyvää stressinsieto- tai organisointikykyä. Kokemusta on!

T. Työhönottaja

Vierailija
15/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä parikymppisellä ole sen enempää työkokemusta pohjalla...

Vierailija
16/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmetyttää muuten se, jos työnantajat arvostavat kaksikymppistä, kouluttamatonta ja lapsetonta enemmän kuin koulutettua ja lapset jo hankkinutta työntekijää..

Nuo parikymppiset, juuri opiskelleet osaavat tehdä " myyviä" hakemuksia. Kun on pakko valita vain osa haastatteluun, niin se tehdään hakemusten perusteella.

T.19

Vierailija
17/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tietenkään pidä valehdella jos ei hallitse stressiä eikä ole organisointikykyinen! Kai sen tyhmempikin tajuaa. Tarkoitushan taisi olla että pitäisi tuoda positiiviset puolet esiin siitä kotiäitiydestä ja juuri sellaiset mitä kyseinen työnantaja arvostaa.

Voisitko kertoa mitä kannattaisi laittaa jos kerran sinulla sitä kokemusta on? Varmasti olisi enemmän hyötyä ap:lle kuin tuosta edellisestä kommentistasi.

Vierailija
18/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laitan työhakemukseen vaan, että olen palaamassa hoitovapaan jälkeen takaisin työelämään keväällä 08. Olen ollut pian 5v. kotona, mutta tehnyt keikkatyötä siinä samalla.

Oman alani töitä en ole tehnyt, mutta kyselin työkkäristä, että maksaisivatko minulle työharjoitelurahaa, jos saisin harjoittelupaikan omalta alaltani. Valmistumisesta aikaa 9v. Lupasivat maksaa jopa vuoden harjoittelutukea, jos tarpeen. Raha olisi siis työttömyyskorvauksen verran kai... Jos kuuluu liittoon, niin ansiosidonnaisen verran.

Haen nyt ensin itse töitä ja jos ei tärppää, niin sitten harjoittelupaikkaa.

Vierailija
19/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luetellut aiemmat työpaikkani ja -tehtäväni ja kertonut jokaisesta lyhyesti, mitä olen tehnyt/ oppinut ko. työpaikassa. Viimeiseksi olen laittanut omien lasten hoitaminen kotona tai jotain vastaavaa ja kertonut myös mitä olen tuona aika oppinut. Ainakin kaksi kertaa olen saanut töitä tuolla CV:llä. Ei välttämättä ihan kaikissa paikoissa toimi.

Vierailija
20/20 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen valmistunut 2001 ja olen valmistumiseni jälkeen keskittynyt perheeseen ja lapsiin. Nyt kun perhe on koossa ja lapset isoja on motivaatio korkealla lähteä mukaan työelämään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän