Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AAARGH! Auttakaa! Mitä teen?

Vierailija
23.05.2008 |

Oon menossa naimisiin elokuussa ja meidän tarkoitus oli pitää pienet häät. Eli hääpaikalla siviilivihkiminen ja sen jälkeen illallinen ja viiniä ja ehkä joku bändi. Häihin on kutsuttu molempien perheet, eli vanhemmat ja sisarukset kumppaneineen sekä ihan parhaat ystävät. Eli yhteensä noin 20 henkeä.

Mun isä olis toivonut oikein kunnon vanhanajan häitä alunperin, vaikkei kyllä ole mitään suunnitelmistamme sanonut, totesi vain että häät on hääparin juhla. No, nyt hän oli eilen ollut siskonsa luona kyläilemässä ja häät olivat tulleet puheeksi (siis sukulaiset tietää, että naimisiin ollaan menossa mutta ilmeisesti kaikki ei tiedä, että kyseessä on minihäät). Ja tätini oli kysäissyt isältäni, että milloin kutsut tulevat. Isäni EI suinkaan ollut sanonut (niinkuin mielestäni olisi pitänyt), että on vain pienet häät, joihin tulee perhe. VAAN sen sijaan, hän oli sanonut ettei olla vielä postitettu ja soitti mulle äsken, että tämä täti perheineen täytyy nyt kutsua!

Huusin isälleni puhelimessa, että hän jää kohta itse kutsuttujen ulkopuolelle. Mitä mä nyt teen? En voi kutsua vaan tätä yhtä tätiä perheineen, a) en pidä hänestä, b) hän ei ole minulle erityisen läheinen, c) minulla on paljon läheisimpiä ihmisiä, jotka kutsuisin jos yleensä kutsuisin lisää ihmisiä. Menee totaalisesti hermo! Miten mä sanon tälle ihmiselle, ettei hän nyt ole kutsulistalla? Vai laitanko isäni soittamaan ja kertomaan, että teki virheen???

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä ei ole läheinen ihminen niin älä reagoi.

Anna isäsi selvittää sotku.

Vierailija
2/15 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaisin tädille ihan suoraan. Sanoisin, että isällä on valitettavasti ollut väärä käsitys asiasta ja te pidätte pienet häät vain lähiperheen kesken, eli kutsua ei ole tulossa. Uskon, että täti kyllä ymmärtää asian, mutta helpoimmalla selviät kun soitat itse ja rehellisesti sanot kuinka asia on. Siitä jää parempi maku suuhun myös tälle tädille, joka kutsua odottaa. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tietenkin eriasia, jos isäsi maksaa häät (niinkuin ennenvanhaan tehtiin). Sitten isälläsikin on päätösvalta ketä kutsutaan.

Isäsi saa itse kertoa tädille, ettei kutsua tule, koska häät ovat vain perheen ja parhaiten ystävien juhla.

Vierailija
4/15 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun tulisi pitää pääsi ja vaikka soittaa tälle tädille, että kyseessä on tosiaan pienet häät ja vain perheet on kutsuttu. Jos vetää herneet, niin sitten vetää.

Meidän häissä tilaa oli rajoitetusti, syömään mahtui 85 henkeä.. jouduttiin karsimaan porukkaa mm. serkkuja, joiden kanssa ei olla tekemisissä. Kutsuttiin niitä joita haluttiin ja joiden kanssa ollaan yhteyksissä. Tietty sedät ja tädit, mutta siinä meni sukulaisuuden rajat meillä. Ja jos joku veti herneet, niin sitten veti..

Vierailija
5/15 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin osan häämatkastamme. Mutta siitä huolimatta, alunperin isäni on tiennyt tästä ja on hyväksynyt suunnitelmat. Sitä paitsi, meillä äiti päättää raha-asioista enemmänkin:D Isäni vaan on niin kiltti, ettei varmasti uskaltanut sanoa ettei täti ole kutsuttujen listalla.

Ap

Vierailija
6/15 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kyseessä ei ole rahallinen päätös vaan periaatteellinen.

Vierailija
7/15 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään syytä tuohtua!

Kun puhutaan pienistä häistä joihin tulee vain perhe ja lähimmät ystävät, joku saattaa käsittää että myös tädit/sedät ovat tervetulleita; he ovat sentään lähisukulaisia. MUTTA vaikka isäsi olisi tiennyt tasan tarkkaan keitä haluatte hääjuhliinne, hän ei kai kehdannut sanoa omalle siskolleen, ettei tätä kutsuta... Mutta te järjestätte häät, joten isänne ei tarvitse murehtia ketä saa kutsun ja ketä ei! Nyt isäsi voi sanoa siskolleen, että häät ovat hyvin pienimuotoiset eikä heille tule kutsua. He saavat kuitenkin tietää sen. Ei siinä sen kummempaa. Ei sinun tarvitse olla isällesi vihainen, hän varmaan ymmärtää nyt että te huolehditte itse kutsumisista eikä siihen voi ottaa enää ketään mukaan, muuten "pitäisi" kutsua se ja sekin... Nyt listanne on tarkkaan rajattu.

Vierailija
8/15 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasin niin nopeasti etten lukenut koko viestiketjua.

Mutta, isäsi "lupaili" tädille kutsua joten isäsi sen myös "perukoon".

Vierailija
9/15 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on kyllä tosi epäkohteliasta. Mut on kutsuttu tätini molempien lasten häihin, ja olen niissä ollutkin. Eli en tiedä, odottiko kutsua sillä perusteella.

Vierailija
10/15 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten kävi niin, että tää tätini suuttui ihan hirveesti niistä häistä. Siis mulle, ei mun isälle. Että kun mut ja mieheni on kutsuttu serkkujen häihin, niin meidän pitää kutsua heidät. Yritin selittää, että en voi kutsua heitä sen takia, koska sitten minun pitäisi kutsua kaikki muutkin sukulaiseni, mutta hän ei tajunnut sitä. Helvetin helvetti. Tekis mieli karata Las Vegasiin...

Vierailija
11/15 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kauhee tilanne. Rasittavia tuollaiset sotkut.

Tee isällesi lista KAIKISTA muista jotka myös on kutsuttava, jos tuo tätikin kutsutaan, ja sano että hän voi sitten maksaa :-), kun aloittikin tän sotkun - tai sitten rauhoittelee siskonsa.

Vierailija
12/15 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin iskälle, et se itse jää pois, että saa idioottisiskonsa sinne juhliin. Mies oli sitä mieltä, et siinähän suuttukoon. Me ei olla koko naisen kans missään tekemisissä vaikka samassa kaupungissa asutaan. Että paras varmaan suhtautua siihen niin...

Vierailija
13/15 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ap kutsuu tämän tädin, niin sitten pitäisi varmaan kutsua muut.

Vierailija
14/15 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta periaatteesta en kutsu. Koska niinkuin aiemmin sanoin, minulla on paljon läheisimpiä sukulaisia olemassa kuin hän. JA monia ystäviä, jotka ovat huomattavasti rakkaampia mutta eivät silti kutsuttujen listalla.

Vierailija
15/15 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä tässä ole tyrinyt. Turhaa päänvaivaa moista pohtia. Unohda koko juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi