Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos alakoulu ikäinen lapsesi sanoo: haluan kuolla

Vierailija
20.02.2008 |

niin mitä ajattelet sen tarkoittavan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutui kävelemään urheilutunnilta koululle ja oli uudelle opettajalleen sanonut, että hänen elämänsä on niin tylsää, että haluaisi kuolla.

Opettaja reagoi vakavasti, kuten kuuluukin.

Lapsen läheiset nauroivat katketakseen kertoessani heille.

Itse tunnen lapseni. Hänen elämänsä on heti tylsää, jos ei ole kaveria paikalla pitämässä seuraa. Poika on hyvin huoleton sanomisissaan ja esittää asiansa mielellään dramaattisesti. En ollut huolissani.

Vanhempi poikani sitä vastoin on hyvin harkitseva ja muutama vuosi sitten perheessämme oli todella ahdistava ajanjakso kuopuksen isän asuessa meillä. Vanhempi poika sanoi haluavansa tappaa itsensä ja olin todella huolissani. Poika oli kaikinpuolin masentunut ja ahdistunut perheoloistamme. Mies muutti muualle ja aloimme pojan kanssa käydä perheneuvolassa purkamassa asioita. Onneksi apu ja aika auttoi ja nyt on kotona tuiskahteleva, mutta onnellinen murkku.

Vierailija
2/6 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se välttämättä tarkoita sitä että lasta kiusataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän 9v käyttää sitä " kiristämiseen" . Häntä ei kiusata, eikä käytetä seksuaalisesti hyväksi.

Vierailija
4/6 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakouluikäinen ei yleensä ajattele kuolevansa itse joskus, hän pelkää lähinnä vanhempien kuolemaa.

Vierailija
5/6 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on avunpyyntö!

Vierailija
6/6 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ajattelin paljon itsemurhaa alakouluikäisenä kun minua kiusattiin monta vuotta järjestelmällisesti

onneksi ei rohkeus riittänyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän