Miten toimia?? Huuto.net, huutajasta kyse
Minulla on myynnissä tuotteita huuto.netissä. No nyt on erääseen kohteeseen tullut huutaja, jonka palautteesta näin että, hän on saanut valtavasti nega palautetta lunastamattomistaan huudoista.
Hän ei ole ainoa huutaja kohteessa, mutta hänelle on voittava huuto tällä hetkellä.
Mainitsen aina että odotan yht.ottoa ja maksu suoritusta viikon kuluttua huudon umpeutumisesta. Ja tuote lähtee vasta kun maksu tilillä.
Mutta ei tekis mieli myydä ollenkaan ostajalle joka on saanut niin paljon nega palautetta! Ei tod anna kovin luotettavaa kuvaa kaupankävijästä.
Voinko kieltäytyä myymästä hänelle? No en varmaankaan??
Kommentit (10)
Myyn itsekin aika paljon huutiksessa, joten monenlaista ostajaa on tullut vastaan. En yleensä ole kiinnostunut millaisia palautteita ostajilla on, koska en voi tietää olemassa olevien palautteiden taustoja. Negatiiviset palautteet ei automaattisesti tarkoita, että ko. henkilö on hupihuutaja tai jättäisi huutonsa lunastamatta. Jos sinulla on selkeät ohjeet kohteen tiedoissa (esim. yhteydenotto ja maksu tietyn ajan sisällä), niin ongelmia ei pitäisi tulla. Jos kauppoja ei syystä tai toisesta tule, niin palaute sen mukaan. Jos haluat päästä myymistäsi tuotteista eroon, niin eikö silloin ole ihan sama kuka tuotteen ostaa??
Eihän noista palautteista taida myyjänä olla niinkään väliä? Tiedät vain, että et lähetä mitään ennen kuin rahat on tilillä. Ostajana vähän eri asia. Itse en huuda myyjiltä joilla huonoja palautteita, saatika maksa tilille rahoja ja pidä käsiä ristissä, jotta jotain vastinetta rahoilleni saisin!
paljon!
Eriasia jos negoja on esim 10 ja positiivisia 100...
No täytyy katsoa miten käy. Ärsyttää vaan kun valmiiksi on ajatus, jos ostaja ei lunastakkaan huutoa. Itse en huvikseen jaksaisi pitää myynnissä.
Lisäksi ärsyttää se, jos ei lunasta huutoa... Ja lisäksi olisi monia ostajia jotka olisivat lunastaneet huutonsa, mutta tämä hupi huutaja vie voiton.
Mutta tosiaan, saa nähdä miten käy.
Moukkia on liikenteessä, sille en voi mitään :)
Kummallista jos noin suurella nega laumalla saa vielä huudella. Nyt ymmärrän paremmin " suuttumuksesi" .
ei lunasta huutoaan niin ota yhteyttä siihen seuraavaan huutajaan joka
tarjoaa toiseksi suurimman hinnan. Meillä on joskus käynyt samoin ja ja ollaan saatu tehtyä kaupat toisen huutajan kanssa.
joskus. En muista oliko huutaja ainoa, mutta joka tapauksessa huudon voitettuaan hän laittoi parin päivän sisällä sähköpostia että ilmoittaa kun on maksanut tuotteen. No, tuota ilmoitusta, saatikka maksua ei sitten ikinä tullut. Pari kertaa kyselin sähköpostitse, että milloin on ajatellut maksaa, mutta mitään vastausta en saanut. Laitoin tuotteen uudelleen myyntiin kun olin odottanut maksua yli kuukauden...Silloin se tosin oli jo hieman turhaa, koska kyse oli uudesta talvivaatteesta, ja talvi oli jo melkein ohi. HIEMAN otti päähän... Tällä huutajalla oli myös useampi negapalaute, ja juuri lunastamattomista huudoista. Ehkä pessimistinä osasin odottaa että ei ehkä lunasta huutoa minultakaan, mutta silti ärsytti. Ja milläs estät hupihuutajaa huutamasta...En sitten laittanut tälle huutajalle mitään palautetta, koska en halunnut " kostonegaa" . Ehkä olisi pitänyt vaan laittaa nega....
No, mutta itse asiaan: tuli mieleen, että pyydä jotain kaveriasi huutamaan tuotettasi, ja sitten sulje kohde äkkiä :) Ja laita parin viikon päästä uudelleen myyntiin, tuskin se hupihuutaja enää huutelee... (Minulla ainakaan ei huutanut toista kertaa...ONNEKSI)
Jos tuo negatiivisen palautteen saaja ei lunasta huutoaan, niin voithan sä laittaa toiseksi suurimman tarjouksen tekijälle yksityisviestiä, että onko hän vielä kiinnostunut myymästäsi tuotteesta/tavarasta.
...ja meillä kävi aikoinaan syöttötuolin kanssa just niin, että paljon negaa huutanut teki tosi korkean tarjoukset, eikä siitä sitten kuulunut mitään. Odottelin pari päivää ja toiseksi korkeimman tarjouksen tehnyt oli jo löytänyt toisen tuolin.
Mutta toisella kertaa kävi paremmin, eli älä vielä vaivu epätoivoon :) Itse olen noissa tapaukissa laittanut postia seuraavalle huutajalle ja melkeimpä aina, sen pari kertaa siis, on kiinnostusta löytynyt.
Ja kerran, esikoisen jälkeen vuonna 2003, kun myin vauva-lehden sivulla meidän yhdistelmät, löysyin ne huutonetistä satasta korkeammalla alkuhinnalla, millä ne myin. Tällaista tämä kai välillä on...
Tsemppiä!
Suljet kohteen kun jollain toisella on ostajalla on voittava huuto. Silloin et tietysti saa välttämättä tuotteesta niin paljon, mutta et joudu kyseisen ostajan kanssa tekemisiin. Aika ihme että ylläpito ei ole poistanut tuollaista tunnusta. Voisithan kokeilla ilmoittaa siitä ylläpitoon, jos eivät ole huomanneet negojen määrää.
Moikka!
Myyn itse kanssa lastenvaatteita huuto.netissä ja välillä on ollut sama ongelma. Tosin täytyy sanoa että monesti olen ollut positiivisesti yllättynyt siitä että ostajat jolla on ollut negatiivista palautetta ovatkin hoitaneet maksun heti ja olleet oikein mukavia¿.
Eli tuurilla ei ongelmia tule. Enpä usko että voit kieltäytyä myymästä koska et varmaan itsekään halua huonoa palautetta¿ Jos todella harmittaa ja on joku tunnus jolla on tosi huono palaute ja sitten ei maksa sinullekaan ni ehkä voisit ilmoittaa tästä ylläpidolle. He voivat sitten päättää poistaako oikeudet vai ei.
Onnea huudon kanssa :)