Kun teille tulee vieraita/ menette kylään, kättelettekö?
Kommentit (18)
Yleensä miehen maalaisia on tapana kätellä, mutta suomalaisia ei.
Mutta esim. kavereita, joita nähdään tosi usein, ei kätellä.
tai sitten halaan, riippuu vähän vieraista
Mutta me ollaankin lestadiolaisia. :)
Parin ulkomaalaisen kanssa joutuu vaihtamana poskisuukkoja :)
ollaankin pk-seudulta. Pohjoisessa tätä ei aina tajuta.
Eli taalla 3 poskisuudelmaa.
Taalla tuntemiani suomalaisia halaan, jos ei olla nahty vahaan aikaan, muuten vaan moikataan.
Uusiin ihmisiin tutustuessa kattelen, seka suomalaisia etta hollantilaisia, silla poskisuudelmia annetaan vasta kun ollaan jo tavattu aikaisemmin/juteltu.
" junttia olla tekemättä
ollaankin pk-seudulta. Pohjoisessa tätä ei aina tajuta."
Kättelen toki jos mua vastaan tulaan käsi ojossa. mutta en koe luontevaksi tuttuja sukulaisia ruveta kättelemään, saati kavereita. Tervehdys olisi mielstäni riittävä, mutta ymmärrän kyllä että jotkut kokee sen juntiksi.
Vaikka oisvat sukulaisia. Myös esittelyn yhteydessä aina kättely. Ystäviä yleensä halaan + poskipusut. Lähimmistä ystävistäni yksikään ei ole suomalainen, vaikka olen palannut tänne jo 7 vuotta sitten.
Minustakin on tosi outoa kätellä ihan tuttuja ihmisiä esim. sukujuhlissa. Jos joku tulee kättelemään, niin sitten kätellään, mutta itse en tee koskaan aloitetta. Ja halaaminen on suorastaan ällöä. Halaamiseen en edes vastaa vaan seison puupökkelönä. Lapsiani ja miestäni halaan kyllä.
Omia vanhampiani ja sisaruksiani halaan, osaa siskojen miehistä kättelen, osaa halaan. Mies kättelee siskojeni miehet. Muista vieraista naisia yleensä halaan, miehet kättelen. Paitsi 2 pariskuntaa on sellaisia, että ei halata eikä kätellä. Vähän tilannekohtaista siis!
ja vähän vieraampia ja/tai vanhempia kätellään.
Kättely- ja lähentelykielto on pakko
ei olla saksalaisia, ei kätellä paitsi esittäytyessä