Stressaava elämänvaihe ja raskaus!
Mitenköhän vaikuttaa stressi ja kova huolehtiminen sairaasta äidistäni tulevaan vauvaani?
Täällä ollaan jo loppu vaiheessa rv 31 ja äitini sairaus stressaa sairaalassa hän on, eikä taida tuosta enään nousta ja tietysti stressaan
Voiko tämä huoli ja murhe vaikuttaa lapseeni? ja muuten raskaus on ollut stressaava....
Kommentit (4)
Ikävää, kun sinulla on huolia. Itse olen miettinyt tuota samaa, tosin jälkeenpäin. Odotin esikoistani, kun meidän perhettä koeteltiin. Ensin erosivat vanhempani yllättäen ja äitini sairastui. Otin sen tosi raskaasti ja itkin paljon. Vähän sem jälkeen anoppi sairastui ja vähän lapsen syntymän jälkeen kuoli. Selvisimme miehen kanssa onneksi noista ajoista ja meillä on terve poika, joka on ihan uskomattoman herkkä! Hän on kohta 5v ja edelleen itkeskelee öisin. Hän huolehtii ja jännittää, mikä on tuonikäisellä mielestäni outoa.
Olen monesti ajatellut, onko näillä asioilla yhteyttä.
Mutta miten pääsen itse pois ahdistuksesta
Siihen mahtui niin asunnon ja työpaikan menetys kuin lähiomaisen kuolemakin. Olin täysin lopussa ja varma, ettei lapsi voi olla terve.
Teveen vauvan sain, tosin koliikki vaivasi. Lapsi on nyt 5 v, lahjakas ja sopuisa, normaalisti kehittynyt, empaattinen ja kiva :-).