puetteko ensin itsenne vai lapsen ulosmentäessä?
mä puen lapsen aina ensin,muuten oisin ihan hiestä märkä ennenkuin pihalle asti pääsee
Kommentit (13)
Yleensä ovi on auki siinä vaiheessa. Sitten mukulat pihalle ja itselle kledjut niskaan.
he odottavat pihalla tai kylmässä luhtikäytävässä
heivaan sen ovesta ulos ja jätän oven auki ja puen sitten itseni.
5 ja 3 vuotiaat jotka näen koko ajan kun itseäni puen sillä olkkarissa isot ikkunat.
Meillä on aidattu piha, siellä on hyvä odotella.
Ei kai minulla aikuisena ihmisenä kauan pukemisessa mene! Lapsi odottaa sen aikaa vieressä.
ensin, johtuu vaan siitä että omat kriteerini ulkonäön suhteen on jotenkin ihmeellisellä tavalla löystyneet siitä mitä ne olivat ennen lasten saamista. Eli itse olen ulosmenokunnossa noin 20 sekunnissa.
Mutta laitan lähimmän ikkunan auki sitten siksi aikaa, kun itse puen, että lapselle ei tule kuuma.
Osaavat oottaa kiltisti, kun mä sit nopsaan puen. Menee varmaan tasan 2 minuuttia. Toisinpäin, niin ei tulis hommasta yhtään mitään.
Eli jos on kylmä ja kaivataan kerrospukeutumista, laitan kerraston jo päälle ja villasukat jalkaan ja katson valmiiksi kaikki tumput, pipot ym. että saan ne nopeasti vetäistyä päälleni.
Sitten puen lapset ja laitan heidät kylmälle verannalle odottamaan ja puen päällysvaatteet, kengät ym.
Tosin jos toppahousukeli, vedän omat toppikset ensimmäiseksi jalkaan, sitten puen lapset ja sitten itselle takki ja kengät.
Tietysti puen lapsen ensin. Tiedättekö muuten mikä systeemi on (ainakin pienten puolella) päiväkodissa? Joku on puettava ensin eikä niitä pihaankaan voi päästää, joten ensimmäinen odottelee sitten 15-20min toppavaatteissaan :/... Ja ei isommilla asiat sen paremmin ole; itse haen lapseni usein ennen iltapäiväulkoilua, ja pihalla liikkuu 5-6v lapsia missä sattuu ilman valvontaa. Juu, ehkä siellä joku ikkunasta välillä kurkistaa, mutta iso on piha, iso.
onneksi tuo 6v jo pukee itse, mutta mähän oisin valmis suihkuun jos toppakamoissa alkaisin pukemaan puolivuotiasta ja 2v ikäistä:)