Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammasimplantista kokemuksia?

Vierailija
13.02.2008 |

Minulta katkesi hammas, joka on aiemmin juurihoidettu mutta ei enää kestänyt. Tk:ssa siihen tynkään laitettiin tilapäinen muovihammas, mutta implantti kannattaisi kuulemma pikapuoliin laittaa.

Onko kellään kokemuksia asiasta? Onko iso homma? Paljonko maksaa? Yhdestä paikasta kysyin hinta-arvion ja se oli noin 2500-3000 euroa.

Ja osaako kukaan suositella hyvää hammaslääkäriä Jyväskylän seudulta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintoja en osaa sanoa, koska itse sain sen puoli-ilmaiseksi, koska kyseiselle hammaspaikalle ei koskaan tule pysyvää hammasta. Prosessi kestää muistaakseni hieman vajaan vuoden jos entinen hammas joudutaan poistamaan.

Eli ensin hammas pois, puolen vuoden parenimisaika, sitten se ien kaivetaan auki leukaluuhun asti, johon ruuvataan se kiinnitysruuvi kiinni, siihen laitetaan sellanen väliaikanen muovinen " tappi" ettei se ien mene kiinni itsestään. 3kk annetaan parantua, tappi pois, kaivetaan vähän ientä ja se lopullinen kruunu paikaalleen. Sitten tais olla jotain kontrollijuttuja. Hyvät puudutukset kun oli niin kaikki meni hyvin.

Mulla on aikaa 7v. tosta toimenpiteestä eli en tiedä onko menetelmät muuttunu. Ja kävin ihan kunnallisessa lääkärissä Pohjois-Suomessa.

Vierailija
2/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso homma? Voi ei! Mullakin tuo lienee kohta edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuitenkin julkisella puolella laitettiin tuo ja tosiaan vuosituhannen vihteessa eli menetelmät voi hyvinkin olla vaihtunu ja yksityisillähän on yleensä paremmat vehkeet.

t.2

Vierailija
4/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitä pystytty pelastamaan, paikalla on nyt kruunu. en tiedä miten se on kiinni, joku tappi siinä kai on. maksoi silloin n. 3000mk. en tiedä riittäisikö sulle pelkkä kruunu.

Vierailija
5/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaa 4000 euroa maksoin yhteensä Tampereella. Ai niin, sisälsi myös 500 euron zoom-valkaisun plus kaikki kuvat ja tarkistukset ja hammaskiven poiston. Prosessi kesti noin puoli vuotta

Vierailija
6/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen juuri toipumassa implattiruuvin laittamisesta.

Elokuussa poistettiin hammas, tammikuussa kuvattiin ja kolme viikkoa sitten istutettiin ruuvi. huhtikuussa saan hampaan :)

hintoja kannattaa kysellä eri paikoista, sain arvioita 1400 euron ja 2600 euron väliltä. Joten kysymällä säästää...

Vierailija
7/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintahaitari taisi olla 1650-2000 euroa/implantti ja ajankohta puolitoista vuotta sitten.

Vierailija
8/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joutuuko välillä olemaan kokonaan ilman hammasta? Tarkoitan siis sitä väliä, kun se hampaantynkä otetaan pois ja sitten taas kun sinne laitetaan se ruuvi? Ongelma on nimittäin se, että tämä onneton hammas on ihan edessä enkä mitenkään voi kuvitella käyväni töissä hampaattomana... eli saako siihen jonkun muovihampaan tms. väliajaksi?

Toinen kysymys vielä, että voikohan noita toimenpiteitä tehdä jos on raskaana tai suunnittelee raskautta?

Toki kyselen myös lääkäriltä, mutta kokemuksia on aina hyvä kuulla.

Vierailija
9/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operaatio tehtiin puudutuksessa, jo ennen vastaanottoa otin kipulääkkeen ja prosessin aikana puudutettiin ja jälkikipulääkkeet plus antibioottikuuri " varmuuden vuoksi" , niin mitenkä lie tuon raskauden kanssa... Puhun siis siitä vaiheesta, kun ruuvi kiinnitetään leukaluuhun, ei sattunut ei tulehtunut no problem at all, mutta en odottanut silloin. Oma lukunsa olisi jännityksessäkin, joten en kyllä itse lähtisi hommaa raskaana ollessa tekemään, mutta voisihan prosessin aloittaa silti eli hoidattaa hammaskivet pois, mahdolliset reiät korjauttaa jne. Toki siinä röngtenkuvien ottamista ym., vaikka kai niissä on riittävät suojaukset. Keskustelisin minäkin hammaslääkärin kanssa.

Vierailija
10/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksia ei ehkä kannata tässä käydä kovin yksityiskohtaisesti läpi, mulla oli se tilanne, että kaksi hammasta puuttui synnynnäisesti, joten homma oli tosi iso. Ensin piti oikoa, sitten siirrettiin luuta lisää leukaan ja lopuksi laitettiin implantit.

Tuon jälkeen se itse implanttien laittaminen ei ollut kovin iso juttu, tyytyväinen olen ollut. Aiemmin mulla oli ns. kevytsillat, niihin verrattuna nää on kuin omat hampaat.

Vierailija
11/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen se on? Voiko käyttää samaa väliaikaista hammasta molemmissa vaiheissa (siis jos oikein ymmärrän, niin ensin otetaan se tynkä pois, odotetaan, sitten laitetaan ruuvi, odotetaan, ja siten vasta se implantti)? Pakkohan siitä väliaikaisestakin on maksaa, kun aukko olisi näkyvässä kohdassa.

Joutuukohan tämän takia olemaan sairaslomalla?

Kiitoksia kun olette vastailleet.

ap

Vierailija
12/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla turvonnu poski tms.

Joku kyseli tosta leikkauksesta raskausaikana, itse en kyllä raskaana menisi, kun tosiaan annetaan antibioottia ja kipulääkettä ja muistaakseni siinä penkissäkin jouduin hyvän tovin makoilemaan kun leikattiin ja ruuvattiin.

t.2

Vierailija
13/13 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vesilasissa säilytettävä ;) Paitsi ettei sitä tarvinnut lasissa säilyttää. Oli väliaikaisratkaisuksi ihan ok.

Sairaslomajuttuun en osaa sanoa, kun mulla oli se luunsiirtoleikkaus. Mutta sen muistan, että saikkuun tuli vähän pidennystä, kun se irtoproteesi ei ollut valmis. Ihan vain siksi, ettei tarvinnut hampaattomana mennä ihmisten ilmoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi