Millainen äiti ei usko oman tyttärensä olevan koulukiusaaja?!
Tilanne on tämä: Eräs tyttäreni luokalla oleva tyttö kiusaa tytärtäni hänen vaatteistaan etc. Tätä on jatkunut jo kauan. Nyt vasta asiaa on puitu open kanssa ja tämän kiusaajan äidin kanssa. Äitipä vaan ei usko, että HÄNEN lapsensa voi kiusata muita. On suoraan sanonut opettajalle, että hän on TÄYDELLINEN lapsi. Huh!
Mitäpä sanon tälle äidille, jos hän soittaa minulle ja kieltää kaiken? Itse en siis ole puheissa ollut tämän henkilön kanssa, vielä.
Kommentit (5)
kuitenkin hän on se oma lapsi, joka todennäköisesti kotona on mitä ihanin ja mukavin. Roolit vaan heittävät välillä häränpyllyä kodin ja koulun välillä, se tietty pitäisi aina muistaa meidän kaikkien vanhempien... Mutta, ap, muista olla rakentava, älä räyhää, sillä et saa mitään aikaiseksi. Kerrot tälle äidille faktisesti, mitä tämä lapsi on tehnyt, älä sano yleisesti vaan että " kiusaa" , ei se kerro vielä mitään. Istukaa alas koko porukka, ja jutelkaa. Pyydä vaikka tätä kiusaajan äitiä ja itse kiusaajaa teille kahville, ja jutelkaa asiasta yhdessä. Että miksi hän tekee niin. Olen varma, että ellei nyt ihan " sekopää" ole kyseessä, niin sillä asian saa ratkaistua paljon paremmin kuin syyttelyllä ja kiukuttelulla.
Kerrot äidille, että toistuvat kommentit pukeutumisesta tyttösi kokee kiusaamisena. Ja toivot että ko. äiti jutelisi lapselleen, että lopettaisi nuo puheet koska...esim. tyttäresi ei saa öisin nukuttua ja käy näitä asioita toistuvasti läpi, kerrot siis sen miten puheet näkyvät tyttäressänne.
Ehdota yhteispalaveria hyvässä hengessä, jos koulun keinot ei riitä.
Äiti on ihmeissään moisesta palautteesta. Lapsi on toiminut eritavalla mitä äiti on opettanut.
Nostan vielä, jos jollain olisi kommentoitavaa.
ap