Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAYS: Kuinka helposti suostuvat siirtämään 2 alkiota?

07.02.2008 |

Meillä on punktio ja siirto viikolla 8. Olemme sekundaarisesti lapsettomia ja pikkukakkosta yritetty jo vuosikausia. Kohta ikäkin tulee vastaan, olen jo 35v.

Tiemme lapsettomuushoidoissa loppuu tähän kolmeen IVF:ään, jos ei sitä ennen tule tuloksia. Kahden alkion siirto houkuttaisi paljon, parantaisi mahdollisuuksia saada siten edes se yksi. Miten TAYSissa tähän suhtaudutaan? Siellä on kyllä yksi tuttu lääkäri, mutta en tiedä yhtään pääsenkö hänen hoidettavakseen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tehtiin Taysissa ICSI tammikuulla.Lääkärin suora ehdotus oli,että siirretään vaan yksi alkio.Itse olin vähän pettynyt,koska aikaisemmat hoidot viiden vuoden takaa eivät tuottaneet mitään tulosta ja itsekin olen jo 36v.Perusteena olivat,että on jo yksi lapsi ja minun veritulppariski(meillä on siis 4v.luomupoika).Nykyään kai ovat vähentäneet kahden alkion siirtoja muutenkin,mutta kai ne katsovat tapauskohtaisesti.

Vierailija
2/3 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa nykyään pyritään siirtämään " vain" yksi alkio. Itselläni on takana 3 täysin turhaa inssiä, ivf:n tuoresiirto 1 alkio (josta plussa mutta kohtukuolema havaittiin rv11), PAS 1 alkio josta nega. Sitten seuraava PAS olisikin jo tehty kahdella alkiolla, tosin alkiot eivät selvinneet sulatuksesta. Nuo alkiot eivät olleet siis mitenkään huippulaatuisia, joten se lienee syy siihen, että olisivat lopulta siirtäneet kaksi.

Nyt 2. IVF:n tuoresiirrossa lääkäri sanoi, että koska olen niin hoikka (pyh!), siirretään yksi alkio. Mikäli olisin isokokoisempi, voisi suunnitella kahta siirrettäväksi, mutta pienemmällä ihmisellä sikiöillä tulisi todella ahdasta kuulemma rv25 tienoilla jo. Ja oikein tyytyväisiä ollaankin yhden siirtoon, toivottavasti tulosta tulee! :)

Eli alkioiden määrään siirrossa vaikuttavat ainakin: ikä, lapsettomuustausta (hoitohistoria jne.), naisen koko (hih, onpas hölmösti sanottu!), alkioiden laatu.

Sekavaa selitystä mutta toivottavasti oli apua! Kyllä Taysissa siis kahtakin alkiota siirretään, mutta pääperiaatteena on tuo yksi alkio!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme myös sekundaarisesti lapsettomia. Pikkukakkosta yritetty n.3,5 v. Meille on tehty 3 inssiä viime talvena ja nyt viime syksynä ensimmäinen IVF josta nega tuoresiirrossa ja pasissa. Silloin eivät suostuneet siirtämään kuin 1 alkion kummassakin. Nyt tammikuulla tehtiin ICSI koska meillä osttainen hedelmöityshäiriö, siirrettiin 2 alkiota kun pyysin koska ikää mulla 39v. Ja tayssissa ollaan hoidoissa.