Onko yrttiteet kiellettyjä raskauden aikana?? Vanhan vauva-lehden mukaan on!!
Eli olen lainannut kirjastosta ison pinon vauva-lehtiä. Numerossa 2/2005 on artikkeli kielletyt herkut. Siinä vältettävien listalla on mm. yrttitee ja -valmisteet.
Onko näin? Ja mitkä kaikki teet nyt on yrttiteetä?
Voi olla vähän tumpelo kysymys mutta en ole ollut mikään teen ystävä aikaisemmin, enkä siis ole " tee-maailmoihin" perehtynyt.
Onko Rooibos yrttiteetä. Pakkauksessa puhutaan mm.luonnonvaraisesta autiomaa yrtistä. ja toisaalta taas mainitaan että vatsaystävällinen myös odottaville äideille..
Kommentit (2)
molempien raskauksien aikana, ja tuosta masai-teestä muistan lukeneeni että on turvallista.
Tosin mä en muutenkaan näe yrttejä kovin vaarallisina jos tietää mitä käyttää ja itsekin kasvatan, kuivatan ja poimin yrttejä ja kasveja ja teen niistä teetä jotka tiedän turvalliseksi..
ettei tiedetä mitä voi täysin turvallisesti käyttää. Jos vähän googlaat, löydät kyllä monia yrttejä, joista kerrotaan että voi käyttää raskauden aikana. Toisaalta jotkut yrtit saattaa aiheuttaa epämuodostumia ja keskenmenoja varsinkin jos niitä juo paljon, joten ihan älyttömästi ei kannata lipittää.
Rooiboksesta en osaa sanoa mitään, en tykkää mausta niin en ole nytkään innostunut juomaan. Kanadalaisista suosituksista joskus luin että ainoastaan lehmuksenkukkatee on turvallista yrttiteetä ja mutta kun sitä muutaman perättäisen raskauden (km päättyneen) ajan lipitin, ei tässä raskaudessa ole tehnyt mieli sitten yhtään... Joten olen juonut maltillisesti edelleen vihreää sekä valkoista teetä ja kofeiinitonta kahvia.