Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI toiset paisuu raskaana ollessaan kun pullataikina ja toiset lihoo vain muutaman kilon?

Vierailija
05.02.2008 |

Tuntuu ettei tähän voi mitenkään vaikuttaa itse! Monet hulluna lihoneet on kertoneet syöneensä tosi terveellisesti liikkuneensa paljon ja toisaalta tosi hoikkana pysyneet on kertoneet syöneensä mitä sattuu ja maanneensa kotona koko raskauden ajan...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pisuvat vaikka syöisinkin terveellisesti, turpoan vaikka liikunkin.

Mutta kyllä ne sitten lähjtevätkin :)

Vierailija
2/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun niihin, jotka jättivät raskauskilot laitokselle. Mitään ruokaa en välttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalitilassa söisin vastaavasti, lihoisin kyllä.

Vierailija
4/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on painoa reilusti jo ennen raskautta, sitä ei tule niin paljon raskausaikana. Hoikille tulee usein enemmän. Minulle on tullut reilusti yli 20kg ja joka kerta on lopulta miinukselle päätynyt. Jos kiloja ei tule laihalle juuri yhtään, ei ole mistä imettää!

Vierailija
5/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nyt muutenkin toinen lihoo enemmän kuin toinen, miksi toinen on pidempi ja toinen lyhyempi, miksi toiselle tulee syöpä ja toiselle ei? Mistä näitä asioita voi tietää?

Vierailija
6/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pidä unohtaa turvotusta. Itse makasin sairaalassa 7 viikkoa lihomatta grammaakaan, vaikka reilut karkkipäivät pidin joka viikko. Kun tulin kotiin turposin kuin pullataikina ja viimeisen kuukauden aikana tuli lähes 5kg lisää.

Vierailija
7/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse hoikka ja terveydenhoitaja koko ajan patisteli syömään kun olen niin laiha. Söin sitten vaikka mitä raskausaikana, painoa tuli molemmista noin 10 kiloa ja siitäkin oli iso osa turvotusta, joka tuli viimeisillä viikoilla.

Vierailija
8/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parempi varmasti niin päin, että tulee vähän kuin paljon.

Vierailija
9/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino oli 54 kg, kolmannesta lapsesta en päässyt odotusaikana edes 60 kiloon. Imetyksessä ei mitään ongelmia.

Eli: terkkarin teoria kumoutuu kyllä tässä.

Vierailija
10/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaikuttaa tosi paljon, on eri asia olla raskaana kaksikymppisenä kuin kolme tai nelikymppisenä!

Vierailija
11/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut aina hoikka, kun olen alkanut odottaa, BMI n. 20. Painoa on tullut lisää 6 - 8, vaikka olen syönyt paljon, jopa herkkuja. Lapset ovat olleet normaalikokoisia syntyessään, n. neljäkiloisia. Kaikkia viittä täysimetin puoli vuotta ja muutenkin jokaista yli vuoden, nuorinta jopa kolme vuotta. Imetysaikoina tosin laihduin aina useita kiloja, alipainoiseksi.

Vierailija
12/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmaisen sain 42-vuotiaana ja silloin painoni nousi vähiten, vain 6 kiloa. Lähtöpaino oli 60 (olen 171-senttinen).

Vierailija
13/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalioloissa saan syödä mitä vain ja kuinka paljon hyvänsä, mutta en liho, raskausaikana taas jokaikinen suupala muuttuu kiloiksi. Kiva kiva.

Vierailija
14/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistö tavallaan hoitaa tilanteen niin, että ensin lihoo siihen normaalipainoon ja sitten päälle tulee vasta raskauskilot!

Vierailija
15/15 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana kiloja tuli 16. Kaikki nyt pois...

Silloin tuota mun painonnousua toki vähän väijyttiin, kun sitä valmiiksikin oli ihan liikaa...

Mä jäin miettimään sitä, että miten paljon tupakoinnin lopettaminen vaikutti tuohon painonnousuun? Sitähän ei kukaan tiedä... Tupakoinnin lopettaminenhan yleensä lihottaa.

Tosin kilot hävisivät tosiaan parissa kuukaudessa, että ehkä mun paino ei sitten noussut sen takia, että lopetin tupakoinnin..