Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Turvaistuimen hankinta
02.02.2008 |
Enpä tiedä mille palstalle tämä olisi kuulunut....
Mutta nyt on taas sormi suussa. Nimittäin neitimme 1-v. tarvitsisi kunnollisen turvaistuimen. Autoliiton testeja ym olen lueskellut, parasta hinta-laatusuhteeltaan olen etsinyt. Mutta ihmetyttää seikka, että useissa noissa tämän ikäluokan hyvän arvosanan saaneissa istuimissa olikin vain kasvot menosuuntaan kiinnitys!? Eikö suositus olekaan enää sinne n. 3v asti turvallisinta matkustaa selkä menosuuntaan?
Suositelkaahan hyvää istuinta! Ja itse kyllä olisin sellaisen selkä menosuuntaan kannalla. Ja aikaa eikä mahdollisuuksia ole liikkeitä kierrellä ja kaarrella..
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Eräs syy siihen, miksi kasvot menosuuntaan asennettavat istuimet saavat parempia arvosanoja, on se, että testejä ei yleensä tehdä Pohjoismaissa. Ja muualla tämä selkä menosuuntaan asentaminen tuntuu olevan ylettömän vaikeaa ja istuin saa siitä miinuspisteitä.
Hi-Way on Britaxin uusimpia istuimia, se on helppo asentaa mm. hyvän turvavöiden kiristysnipsun ja yksinkertaisen turvavöiden reitiyksen ansiosta. Ja lapsen jalkatilat ovat hyvät, istuimeen mahtuu selkä menosuuntaan ainakin kolmevuotiaaksi ellei lapsi ole ihan jättiläinen. Hintaa istuimella oli ainakin viime kesänä 299 euroa.