Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

clomien seuranta uä:stä..

31.01.2008 |

Elikkä te jotka syötte clomeja 2tbl/pvä - käyttekö kaikki silloin seuranta ultrassa? Mulla on 2 clomikiertoa takana, ensin 1tbl/pvä ja toka sit sen 2tbl/pvä. Nyt menossa kierto ilman clomeja ja sit taas jatkuu sillä 2tbl/pvä. Mietinkin vaan siis että käykö kaikki ultrassa joka kierto jos 2tbl/pvä clomeja syö. Gynellä jolla oon käyny ei ole aikoja sopivasti kun pitäs käydä, niin mietin josko ois ilman..tai sit käytävä jollain toisella. Mut haluisin galluppia miten muut tekee:)

Entä onko kokemuksia, mitä vaikutusta on sillä syökö lääkkeet kp 3-7 vai 5-9, mulle määrätty tuo jälkimmäinen.

Kiitti!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois kiva kuulla kokemuksia!!

Vierailija
2/4 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on määrätty myös 5.-9.pv clomeja 1 per päivä. Minä aloitan vasta tosin elämäni ensimmäisen kerran, JOS täti tulee tällä kertaa =) toivon ettei tarvitsisi syödä...

Moni kirjoittaa että tietenkin pitää käydä seuranta ultrassa, mutta minulle niitä ei määrätty... Eikä ollut puhettakaan.

Haluaisin myös tietää mihin nuo päivät perustuvat (3.7. tai 5.-9.)! Sitä en huomannut kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse pyysin seurantaultraa, jossa kävin kp12. Huomenna kp16 menen lääkärin ehdotuksesta vielä ultraan. Näkee sitten mitä on tapahtunut. Annostus mulla on kans 1/pvä, kp3-7.

Plussaonnea!

AnniHelen@

Vierailija
4/4 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa - luulin vastanneeni tähän ketjuun jo, mutta viestiäni ei olekaan näkyvillä.

Minäkin syön myös clomeja kp:nä 5-9 1 tbl/päivä, toinen clomikierto on juuri menossa. Meillä (olen julkisella puolella hoidossa) seurantaultra oli selviö, ja sinne olen taas ensi viikolla menossa. Merkillistä, kuinka nämä(kin) käytännöt vaihtelevat! Käsittääkseni seurantaultra on ihan oleellinen - nähdään, toimivatko clomit lainkaan tai aiheuttavatko ne hyperstimulaatiota (kasvattavat liian monta johtofollikkelia). Samalla ultrassa katsotaan myös kohdun limakalvon paksuus, kun clomeilla on joskus taipumuksena ohentaa sitä.

Kuvittelisin, että 2 tbl/päivä -annostuksella seurantaultra olisi vielä tärkeämpi kuin pienemmällä annostuksella?

Mulle lääkäri määräsi tuon 5-9 -ajoituksen kai siksi, että kiertoni lyhennettiin vaihtelevan pitkästä 30:een terojen avulla; pitkän kierron vuoksi kuulemma " kypsyn hitaasti" tms. Tosin jos kierto on nyt 30 päivää, niin itse järkeilisin, että varhaisempikin kypsyttelyn aloittaminen olisi mahdollista... Vaan kun en tiedä, niin teen niin kuin käsketään. :)