Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LoMaKuiset keskustelee (Loka-marraskuiset -06)

22.01.2008 |

Hei!

Ajattelin pistää uuden pinon pystyyn kun entinen oli jo aika täynnä.

Monella on ollut vähän univaikeuksia ja ne vievät voimia, oikeastaan kaiken a ja o olisi että saisi nukkua kunnolla. Mutta minkäs teet jos taaperot valvottavat.. onneksi meillä vielä toistaiseksi ainakin nukutaan melko pitkään aamulla jos yöllä on kukuttu. Kipeänäkin oli yksi sun toinen, meillä ollaan nuhaneniä mutta onneksi toistaiseksi muuten terveitä.

Eilen kuulin tosi hyvän uutisen: perhepäivähoitaja jolla neiti nyt on osapäiväisenä, voisi ottaa hänet syksyllä kokopäiväiseksi!! Jihuu!

Se oli vähän kuin olisi lottovoiton saanut, perhepäivähoitajia on

tällä alueella tosi vähän suhteessa lasten määrään, ja on se mukavampi

muutenkin että neiti saa jatkaa samassa paikassa johon on jo tottunut.

Olin tosi hyvällä mielellä! Mies ei oikein tajunnut mitä hehkutin mutta yritin selittää että minun töihin paluunikin tuntuu nyt paljon paremmalta kun tiedän että hyvä hoitopaikka on tiedossa. YES!!! Olisin muuten varmaan tällä viikolla ruvennut kiertämään alueen päiväkoteja ja miettimään mistä haetaan paikkaa.. säästyy nyt sekin vaiva. :-)

Mitäs muuta? Huomasin lehdessä kiinnostavan pikku-uutisen, että Saksassa isovanhemmatkin voisivat käyttää hoitovapaata. Luin sitten tarkemmin ja tajusin että se koski vain teinivanhempien vanhempia, eli isovanhempia joiden omat lapset olivat vielä koulussa, eli he voisivat sitten käyttää hoitovapaata näiden teinivanhempien lasten hoitamiseen. Sinänsä hyvä idea mutta miksei tätä voisi ottaa käyttöön laajemminkin ja Suomessa myös? Varmaan tosi moni mummi tai miksei pappakin mielellään ottaisi breikin töistä ja hoitaisi lapsenlastaan, ja vanhemmat taas voisivat hyvillä mielin olla töissä. Se lisäisi joustoa työ- ja perhe-elämän sovittamiseen. Mitä mieltä olisitte tällaisesta?

No, nyt teen vähän työhommia kun neiti kerran sitä varten tuolla hoitajalla on...

Hyvää päivää itse kullekin,

t. Sirita

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ekana Siritalle onnittelut hyvän hoitopaikan järjestymisestä :) Se on kyllä tosi ratkaiseva juttu varmasti siinä, miten äiti taas tottuu ja pystyy keskittymään työhönsä, että millanen hoitopaikka muksulla on. Jos se on tuttu ja kiva paikka, ei tarvi jännittää miten siellä menee, vaan voi huoletta pyrkiä vaan keskittymään työntekoon.

Unista on täällä ollut paljon puhetta ja harmittavan risaisia osalla näistä LoMaKuisista on yöt... Meillä poika nukkuu normaalisti sen 20-06.30 tai -07.00. Ja sitte päivällä päikkärit n.12.30--> sellasen 1,5-2h. Nyt on lähiaikoina iltasin ollu vähän vaikeampaa nukahtaminen, että on menny välillä lähemmäs puolta ysiä ennenku on unessa mutta on kuitenkin nukahtanu siinä ja nukkunu sitte ihan normaalisti. Ilmeisesti se vaikuttaa kun tuo käveleminen on nyt alkanu sujumaan oikein todenteolla ja sitten kun on alas tulossa kulmahampaita, ne saattaa vähän tehdä levottomaksi.

Ihanaa, vihdoin on taas kunnolla lunta! Toistaiseksi ainakin siis :) Me oltiin aamupäivällä leikkipuistossa ja poika siellä tepsutti menemään innoissaan, eikä haitannut vaikka välillä kaatui kun oli lunta. Ja taas jatkettiin matkaa. Toista tuntia siellä oltiin ja äsken sain laittaa nukkumaan kyllä melkosen väsyneen pienen sankarin :)

Illemmalla vois vaikka käydä pulkalla vähän laskemassa mäkeä, kun mistäs sitä tietää kauanko noi lumet tällä kertaa viihtyy.

Sirita heitti tossa mielenkiintoisen kysymyksen :) Se olis mun mielestä loistava idea Suomeen, että isovanhemmat sais pitää hoitovapaata! Mun vanhemmat pitäis aivan takuuvarmasti ja olisivat innoissaan touhuamassa pojan kanssa :)

Jeps, mutta mukavaa viikkoa kaikille!

Piparminttu :)

Vierailija
2/19 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkavereista aika moni on " mummouduttuaan" pitänyt vuorotteluvapaata ja hoitanut lapsenlapsia ja kotihoidontukihan maksetaan alle 3-v. lapsesta aina, jos ei ole kunnallista hoitopaikkaa. Et oikeestaan kyl se Suomessa on ihan mahdollista isovanhempien olla " hoitovapaalla" . Toki vuorotteluvapaa ei ole ihan niin lakisääteinen oikeus, kun hoitovapaa, mutta melkein kaikissa työpaikoissa kuitenkin mahdollinen. Oma äitinikin lupasi jäädä vuorotteluvapaalle, kun kolmas lapsi syntyy meille... Saapi nyt sitten nähdä tuleeko kolmatta ikinä. Ehkäpä tuleekin.

Me oltiin viime viikko lomalla perheen kanssa Jämillä. Ei ollut lunta, mut siltä ihan mukava loma. Oltiin uimassa Ikaalisten kylpylässä ja kyl molemmat lapset nautti aivan mielettömästi. 3,5 v. poika hiihteli sujuvasti hiihtoputkessa 1,2 km lenkin. Oikein kiva, et hiihto alkaa pojalla sujua, niin voidaan hiihdellä, sitten kun toivottavasti tänne rannikollekin saadaan vielä lunta.

Torstaina olis tarkoitus aloittaa sellainen perhejumppa, johon voi osallistua 0-8 -vuotiaat vanhempineen. Toivottavasti se on kiva juttu, kun sain miehenikin puhuttua mukaan.

Nukkumisesta sen verran, et meidän 1v. kyl nukkuu ja nukahtaa ihan kohtuullisesti, mut 3,5 v. nukahtaminen on aina ollut ja on edelleen varsin vaikeeta. Onneksi molemmat nukkuvat pääsääntöisesti ilman mitään pahempia yöheräilyjä. Pienempi toki haluaa yöllä isin ja äitin viereen, mut silti nukutana koko perhe ihan hyvin. Itse en edes aina herää, jos mies nostaa tyttelin meidän väliin nukkumaan.

t. Lempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on tämä: Vaunujen pehmeän kantokopan vetoketju on rikki ja pähkäilenkin tässä, että onnistuukohan korjaus ihan ompelijalla vai tarviiko viedä jonnekin suutarille?

Kiitti jos jollain on ollu vastaava tilanne tai tietää ompelemisesta vähän enemmän kun minä, että osaa vastata :)

Tarkoituksena on siis myydä ne yhdistelmät pois, kunhan saan vetoketjun kuntoon. Ei meillä ole niille oikein mitään käyttöä.

Toinen Kysymys: Millasilla rattailla te muut muuten ajelette? Meillä aktiivisemmassa käytössä Emmaljunga Scooterit ja olen tässä pohtinut niiden rinnalle jotain näppäriä toisia vaihtoehtoja kun yhdistelmistä olen tosiaan luopumassa. Scootereissa ei ole erikoinen jousitus, joten miksei sellaset sitten joissa olis vähän parempi jos vaikka ajellaan muuallakin kun asfaltilla.

Joten jos jollain on ideoita, kertokaahan :)

Piparminttu

Vierailija
4/19 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin ne viikot vaan menee...=)!

Olipa Siritalla käynyt hyvä tuuri hoitopaikan kanssa, tosi hienoa joten onnittelut=)!

Isovanhemmat hoitovapaalle...hmm...no,joo...Just oli tänään puhe mun parturin kanssa (uus väri ja leikkaus,jes=)!)että monet on tehny muksunsa parikymppisinä ja sitte onkin yhtäkkiä 40+vuotta työelämää edessä,ni eiköhän siinä esim. viidenkympin tienoilla jo kaipais hiukan hengähdystä siitä työ-koti-työ- elämästä. Joten miksikäs ei tosiaan ihan muutenkin ku vaan " teinien" lapsia hoitaan. Mä ottasin ainakin heti oman äitini hoitamaan jos se olis mahollista muuten=)!

Lempi oli ollut lomailemassa perheineen...voih...kuulosti ihanalta=)!

Piparmintun vaunu-ongelmaan sanoisin,että saa korjattua/vaihdettua vetoketjun ihan ompelijalla,uskoisin näin. Mutta tietty saahan suutarikin sen vaihdettua...

Meillä ajellaan kotosalla Jovi Air-vaunuilla (isot renkaat->hyvät hiekkateillä) ja aina auton takaluukussa meillä matkustaa syksyllä ostetut Hauck Shopperit (matkarattaat siis) joihin olen ihan totaalisen " rakastunut" =)! Oikein näppärät ja kevyet heitellä autoon ja pois kauppareissuilla yms.

Meillä rauha maassa...poika meni jo tänään mummille yökylään ja isäntä vielä töissä...luksusta=)! Lähetään huomenna isännän kans risteileen=)!

Tuli ihan hyvään saumaan toi reissu...mä sain nimittäin töitä=)!!!!! Tänään soitettiin ja ens vkon lopulla tarttis mennä jo parina päivänä opetteleen...huh huh...Olivat työpaikalta soittaneet perhepäivähoidon-ohjaajallekkin että äkkiä äkkiä pojalle hoitopaikka=)!

Perjantaina selviää sitte toivottavasti jo jotain edes hoitopaikasta. Tuli kyllä niin yllättäen,että mä oon vieläkin ihan hämmentynyt että töihinkö sitä nyt " joutuu" lähtemään...no,pankki ei odota saataviaan joten mentävä on ja kyllä mä jo kaipaankin töihin takasin...pääsee käyttään lomailevia aivojaan taas pitkästä aikaa=)!

Mutta nyt tää lähtee pakkaileen...

PS. Jani otti muuten eilen ekan askeleensa ilman tukea...=)!

Tiitiäinen78

Vierailija
5/19 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas,

Onnea Siritalle hoitopaikasta ja Tiitiäiselle työpaikasta! Hienoja uutisia :-) Oliko kiva risteily?

Meillä on Joel tän viikon hoidossa mummolassa, kuten aiemmin täällä tuskailinkin. No, kaikki on siellä mennyt tosi hienosti, Joel on ollut iloinen ja nukkunut ja syönyt hyvin ja ohjelmaa riittää. Me mentiin eilen iltapäivällä sinne myös, ja aamulla sitten suoraan töihin. Joka yö ei voi mennä kun tehdään kuitenkin pitkää päivää ja mummola on aika pitkällä. Sen verran kyllä huomasi, että Joel mulle vähän kiukutteli eilisiltana, kun muuten on ollut kuin enkeli. Mutta sitten halailtiin pitkään, ja kaikki tuntui olevan enemmän kuin hyvin.

Aikamoista äipällä ja iskällä tämä, kun ollaan nukuttu monta yötä putkeen ilman herätyksiä ;-)

Eikun hyvää viikonlopun odotusta kaikille!

Anyara

Vierailija
6/19 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu meillä on taas lapsilla jotain flunssaa...

Lääkärille pitää soitella ja kysyä että mikäs olis astmaatikolle paras yskänlääke ja minkä verran kenellekkin lapselle lääkettä sit annetaan...

Vanhimmalla on tosiaan angiina ja nuoremmalle neidille ei ole ruoka maistunut eilen kuin aamupala melkein kokonaan,sit pari haarukallista päiväruokaa ja iltapala...

Tänään mies käy kaupassa ellei sit lääkäriin pidä mennä ennen lääkkeen määräystä,jos täälä terveyskeskuksessa edes on lääkäri tänään.

Pikkukunnille ei todellakaan tunnu nyky aikana olla järkeä muuttaa jos kaikki palvelut huononee 5 vuoden aikana näin paljon mitä täälä kunnassa jossa asumme on käynyt.

Huomenna myös äitini ja 3 siskoani tulee meille junalla kun heillä on auto rikki...

Heitä ei kuulemma flunssa haittaa.

No onhan heitä kiva nähdä taas pitkästä aikaa,viimeksi ollaan heitä nähty juuri ennen joulua muutaman tunnin...

M@@.Vi + perhe

Vierailija
7/19 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa nyt on edes vähän lunta maassa, pääsevät lapset kunnolla pulkkamäkeen. Kivempi olla ulkona kun on jotain kunnon puuhaa!

Siritalle onnittelut hyvän hoitopaikan johdosta, tosi hieno juttu, voi äiti lähteä hyvillä mielin töihin kun pikkuinen on hyvässä hoidossa.

Tiitiäiselle myös onnittelut työpaikan johdosta, toivottavasti myös teidän pikkuiselle järjestyy mukava hoitopaikka.

Rattaista, meillä ollut kaiken aikaa käytössä Emmaljungan Cerox- kuomurattaat. Vaunuja meillä ei ole ollutkaan vain pehmeä kantokassi rattaissa. Noihin olen ollut tosi tyytyväinen, kulkeevat kevyesti myös hiekkateillä. Kakkosrattaina meillä on Gracon matkarattaat, ne myös ovat olleet tosi hyvät ja näppärät kaupunkireissuilla.

Meillä myös flunssaa, esikoinen jo parantui mutta nyt olen itse pojun kanssa kovassa räkätaudissa. Rankkaa!!

Lapset kai taas pahanteossa, nyt on mentävä.

Hyvät viikonloput kaikille!

Terveisin,

Kasper

Vierailija
8/19 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys,

lunta ja aurinkoa,kiva kiva!! Vaihtelusta käy tämän talven aikana.

Kiitos onnitteluista hoitopaikkaan liittyen, kyllä se hyvältä tuntuukin.

Toivotaan että tiitiäinen saa myös päivähoidon järjestymään nyt

kun suuntaa pikavauhtia työelämään. Onnea vain työpaikasta!!!

piparminttu kyseli rattaista, meillä on teutonian timmyt ja on tykätty,

kun aluksi ajeltiin vanhoilla emmaljungan ' tankki-vaunuilla' . Meillä

oli ensin pehmeä koppa näissä, keväästä sitten ilman. Hyvin kulkevat

vähän kuoppaisemmallakin tiellä, ja renkaatkin voi halutessaan

vaihtaa ilmalla täytettyihin. Menevät helposti kasaan ja mahtuvat

hyvin autoon, ja muillekin tavaroille jää vielä tilaa! :-)

Ainut huono puoli on heittoaisan puuttuminen.

Pehmeän kantokopan korjaamisesta en osaa sanoa mitään,

mutta kantsii viedä jos on tuttu suutari tai ompelija lähistöllä,

näytille.

Meillä oli eilen hulinapäivä, oltiin kaupungilla ja äiti juoksi

lääkärissä ja kampaajalla, isovanhemmat vahtivat milloin

missäkin kahvilassa tms. paikoissa neitiä, joka sitten viime

yönä unissaankin vilkutteli (varmaan äidille joka joka välissä vain vilkutti että heihei..) No, tulipa asioita hoidettua. Tänäänkin

olen menossa ulos illalla, mutta isä on neidin kanssa.

Hauskaa nähdä tuttuja!!

Mukavaa viikonloppua kaikille,

t. Sirita

Vierailija
9/19 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa!

Tänne taaperopuolelle hairahtuu harvemmin kun enimmäkseen tulee käytyä tuolla odotuspuolella.

Jippii, huomenna, ups, siis oikeastaan jo tänä aamuna (kello on jo paljon) pääsen käymään kampaajalla :) En edes muista milloin olen viimeksi moisesta luksuksesta päässyt nauttimaan. :)

Olnekin nyt sitten vastarannan kiiski, enkä kannata tuota isovanhempien hoitovapaata :) Johtuu varmaan siitä, etten itse antaisi mummujen enää pilata lapsiani, kun ovat jo omansa pilanneet :p ovat nuo kasvatusmetodit hieman vanhanaikaisia noilla 70v lähestyvillä jo...sitä paitsi kohta varmaan jo joutuu jäämään itse hoitovapaalle heitä hoitamaan, kun päät alkavat pehmetä...

Tiitiäiselle onnea työpaikasta, toivottavasti Janin hoitopaikka järjestyy vielä muitta mutkitta.

Siritalle (suo anteeksi jos kirjoitin nimimerkkisi päin prinkkalaa) onnea myös hyvän hoitopaikan saamisesta!

Omaan nassukkaan kuuluu ihan hyvää :) Aino suorastaan jo juoksee kaikkialle. Sanojakin tulee, ensimmäinen sana oli pulelin = puhelin :) muutenkin on aina kaikkea työntämässä ekaksi korvalleen, ihan kuin puhelisi puhelua :)

Meillä on oltu kipeinä viimeiset kaksi viikkoa, ensin Aino ja nyt minä. Hirveä flunssa ja Ainolla lisäksi älyttömän limainen yskä. Tuntuu, että yskii keuhkonsa pellolle :(

Raskausaikani on tällä kertaa mennyt hienosti. Ei kerrassaan mitään vaivaa missään. *koputan puuta* Viikkoja nyt kasassa 21+1 eli puolivälikin on jo hienosti ylitetty. Rakenneultra oli ja meni ja kaikki oli hyvin, mikä on tällaiselle kohta 35v immeiselle miellyttävä asia kuulla :) Potkutkin tuntuvat jo. Sukupuolta emme saaneet selville, joten tämä neljäs jää nyt sitten arvailujen varaan. Oma vaisto sanoo, että poika tulee, mutta katsotaan nyt...tuleeko kumpi vai kampi :p Samapa tuo kun jo molempia talosta löytyy...tosin mies varmaan toivoisi poikaa, kun meillä on muuten ihan hirmuinen akkavalta :p

Töihin en ajatellut tässä välissä mennä, laskettu aika on 6.6., joten ei tässä kauan enää mene kun pääsen taas paremmalle leivälle, eli äitiyslomalle. Olen nauttinut tästä hoitovapaasta todellakin täydellä sydämellä ja on ihanaa nähdä lapsensa kasvavan ja kehittyvän myös. Aino onkin koko perheen huumoripläjäys, varsinainen pelle ja varmaan maailman aurinkoisin pikkuihminen. Ei juuri itke ja luonteeltaankin on tosi rauhallinen ja mutkaton.

Toivottavasti nämä taudit nyt menisivät ohi ja pääsisi taas nauttimaan paremmista öistä. Muuten Aino nukkuu tosi hyvin, mutta yöunet tuppaavat loppumaan jo klo 5-6 välillä :s...pitäisi siis minunkin tajuta jo mennä nukkumaan, ettei huomenna tarvitse kuolla väsymykseen taas.

Ei muuta kuin hyvää jatkoa kaikille! Yritän kirjoitella vastedes useammin, mukavaa porukkaa kun olette kaikki tyyni :)

Kanelisokeri

Vierailija
10/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kanelisokerista ja odotuksen hyvästä edistymisestä, hienoa!! Hyvältä kuulostaa. Ja muutenkin tuntui menevän mukavasti isompien lastenkin kanssa.

Muuten onkin melko hiljaista, missäs kaikki ovat??

Itse täällä vähitellen valmistaudun työmatkalle, sellainen on edessä tällä viikolla, pari yötä olen poissa ja isä ja mummi ja pappa hoitelevat sillä välin neitiä. Täytyy toivoa ettei neiti-parka tule kipeäksi juuri ennen lähtöäni sillä aika nuhainen ja kröhäinen hän kyllä nyt on ollut. Jätettiin vauvauintikin suosiolla väliin. Vaikka uskon että isä pärjää hienosti neidin kanssa niin silti huomaan että jatkuvasti syötän tälle omia käsityksiäni siitä miten asiat pitäisi hoitaa. No, tietenkin minulla on eniten kokemusta viime ajoilta neidin hoidosta mutta silti onhan isälläkin järki päässä ja hän hoitaa omalla tavallaan.

Muutenkin mietin välillä että olen hirveä päällepäsmäri meillä,

aina komentamassa tai vähintään vihjaamassa mitä pitäisi

tehdä. Hohhoijaa.. mutta toisaalta, muuten täällä ei varmaan

tapahtuisi paljon mitään.. ??!! Mutta täytyy vähän mennä itseensä ja miettiä mikä on välttämätöntä ja mikä taas jo liikaa ettei mieskin ihan hermostu kun ei saa olla ikinä rauhassa...

Hyvää viikon alkua kaikille LoMaKuisille,

itse palaan asiaan vasta viikon lopulla!

t. Sinikka

Vierailija
11/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime perjantaina olis sit ollu se Joel hallikaisen konsertti jonne en valitettavasti päässyt mutta valokuvia mies mulle otti ja nimmarikin on

Sitten eiliseen ja muihinkin kuulumisiin...

Meillä on nyt sitten kahdella lapsilla lääkekuuri ja nuorimmalla ei oikein tunnu lääkkeetkään purevan...

Mutta pikkuhiljaa.

Nyt siis kuitenkin käytössä antobiootti ja astmalääke samaan aikaan :(

Isommalla neidillä tuntuu lääke jo auttavan ja hänkin sai 10 päivän kuurin?!

Siis mulla eikä miehelläkään ole koskaan niin pitkää kuuria ollut...

Eilen sit meillä oli tosiaan äitini ja siskoni käymässä ja kivaahan lapsilla oli keskenään eikä munkaan seurassa mitään vikaa ollut.

Hain äitini ja 2 siskoistani juna asemalta jo klo:10.45 ja he olivat sitten tuonne ilta klo:18.30 asti täälä meillä ja sitten minä kyydin heidät klo:19 junaan että pääsivät kotiin päin...

Välimatkaa kun on melkein 100km niin näkee sit melko harvoin,ei ainakaan tule kuin 2-3 kuukauden välein nähtyä kun pitäis aina kaikki 4 lasta ottaa mukaan...

Ainoona poikkeuksena että nyt kävivät myös ennen joulua lahjoja vaihtamassa :)

Vaikka olishan meillä voinut yönkin olla vaan eivät sit kuitenkaan voineet yöksi jäädä.

Mutta oli heitä silti todella kiva tavata.

Tänään sitten isommat lapset ovat olleet ulkona ekan kerran jo klo:08.00 ja nyt syömässä ovat ja nuorin jo päivä unilla,pikkuisen harmittaa kun nuorimmalle ei taas tällä hetkellä pahemmin ruoka maita :(

Ainoostaan iltapuuro maittoi,ja täytyy todeta että nyt illasta jo ennen iltalääkettäkin poika oli jo paremman oloinen kuin aijemmin tänään...

No jos se nyt tuosta paranis...

M@@.Vi ja nukkuvat muksut (itsekkin juuri nukkumaan menossa...yöt olleet erittäin huonoja välillä...)

Vierailija
12/19 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuon alun kopioinut toisesta blogista joten siksi siinä on välillä hieman ristiriitaisia lause muotoja,kuten isommat jo syömässä kun seuraavassa jo lukeekin että yöunista ja iltapuuroista ;)

Vierailija
13/19 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään todellakin! Koko päivän on takunnut oikein toden teolla ja oppilaatkin koulussa olivat aika mahdottomia! Itse olen ihan puhki ja kuitti ja olen tehnyt tähän asti huomisen kouluhommia. miehen kanssa tuossa taas vähän riideltiin, meilläkin taidan olla minä kyllä se päälle päsmäri! Mutta ai että ottaa päähän, jos itse on kello 7 lähtenyt töihin, sitten hakenut huutavan ja kiljuvan lapsen, vienyt koiran, laittanut ruokaa ja vielä tehnyt huomisen valmistelut töihin ja sit kello on 20 ja meillä on vielä huusholli kuin pommin jäljiltä: leluja jokapaikassa, laatikoista tavarat ulkona, likaisia vaatteita kaikki nurkat ja kaapit täynnä ja vedet lapsen ammeessa, ja mies ei kun istu tietokoneella tai telkkarin edessä !!!!

Että meni hermo! Nyt käytyäni suihkussa ajattelin kuitenkin vähän purkaa tänne sydäntäni ja kertoa kuulumisia

Onko muilla muuten tällaista tuon miespuoliskon kanssa? Elikä meillä kyllä iskä auttelee tosi paljon kaikessa ja eteenkin Jaden kanssa, mutta se, että ei koskaan itse huomaa jos jotain pitäisi tehdä! Elikä samat rojut/vaatteet/ruoat voivat lojua vaikka päivä tolkulla samassa paikassa, ja mitään ei tapahdu jollen minä sano että siirrä pois, tai itse siirrän.

En voi käsittää miten ei voi nähdä jos talo on räjähtämispisteessä!! Sama likapyykin kanssa. EI meillä vaan peseytyis jos en minä pesis!!!

Toki kyllä tekee paljon, mutta silloin vain jos pyydän. Ja välillä ei vaan jaksa pyytää koko ajan.... mieluummin tekee sit itse ja sit ei ittellä oo enää mitään muuta elämää kuin työt, ja koti!

AARRARGGHHHH!

Että tällaista meille tänään...

T: Hermoheikko ja viilipytyt

Vierailija
14/19 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla pitkästä aikaa Kanelisokerin kuulumisia :)

Pootykat tossa valitteli että kun kotona vallitsee kaaos ja mies vaan pystyy katsomaan telkkaa tai olemaan koneella ilman että huomaa tehdä asian hyväksi mitään.

Mun mies on sillee kyllä samanlainen, että jos on joku mielenkiintoinen oma homma menossa, hän ei huomaa kyllä yhtikäs mitään mitä ympärillään tapahtuu ;) Ja välillä kun olen illalla pojan nukkumaankäymisen aikaan pois kotoa, kun tulen niin kaikki lelut yms. on pitkin ja poikin... Ei se vaan " huomaa" , että ne vois kasata poiskin.

Mä nimittäin ite aina kasaan kaikki heti pois kun poika on nukkumassa ja välillä yritän kasailla sen kanssakin, mutta yleensä hän levittää ne heti takaisin ;)

Mutta ei meillä mies muuten onneksi sellanen oo, että kaaoksessa sietäis olla. Noi lelut on oikeastaan ainoat. Muuten kyllä keräilee astiat, vaatteet yms pois ja vie paikoilleen tai pyykkiin tms.

Mutta tällä hetkellä täällä kotona oikeastaan kaikki hommat on kyllä mun vastuullani kun muutto alkaa olla ajankohtainen ja töidensä ohella mies kattelee meidän talolla viimeistelyhommat kuntoon, vaikka siellä ammattirakentajat töissä onkin, niin ainahan on ite tehtävääkin ja paljon siivottavaa.

Miten muuten teillä muilla, nukahtaako lapset sänkyynsä ihan vaan niin että viette ne sinne ja jätätte itekseen huoneeseen?

Meillä meinaan pojan nukahtaminen kyllä vaatii sen, että siellä huoneessa on oltava. Mitään hänelle ei tarvi tehdä eli ei tarvi mitenkään nukuttaa, mutta olla vaan paikalla. Eihän se sinällään mikään iso homma ole siellä huoneessa istuskella sen aikaa että nukahtaa (varmaan n.10min, mutta välillä toki jopa 20-30min jos uni ei meinaa tulla), mutta olen vaan ajatellut että mitenkähän sitä vois yrittää että osais nukahtaa ihan itekseen?

Nyt nimittäin kyllä nousee sängyssään ylös ja alkaa huutelemaan ja mahd itkemään jos jätetään yksin kun on laitettu sänkyyn ja on vielä hereillä. Ja tekee sen useita kertoja peräkkäin jos vaan käyn laittamassa takaisin makuulle ja itse lähden heti pois.

Sorry, että mulla on taas näitä tosi älykkäitä kysymyksiä mutta kiva kuulla miten muilla... :)

Mukavaa viikonjatkoa!

Piparminttu :)

Vierailija
15/19 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies samaa laatua, että ei paljon tunnu häiritsevän katastrofaalinen sotku. Oma " lääkkeeni" asiaan on, että yritän itsekin kulkea " silmät kiinni" . En todellakaan pysty yksin pitämään tätä huushollia siistinä, joten sitten eletään sotkussa. Lisöksi meillä käy pari kertaa kuussa siivooja, mitä suosittelen kaikille.

Just kehuin, et meidän tyttö nukkuu hyvin, niin heti oli pari yötä, et tyyppi on keskellä yötä täysin virkeenä, eikä suostu millään nukahtamaan uudestaan. No nyt on taas mennyt tosi hienosti yöt. Molemmat lapset meillä on opetettu siihen, et isi tai äiti on vieressä, kun ryhdytään nukkumaan. Ei hyvä, mut sanoisinko, et oma moka ainakin osittain. Jotenkin sitä ei vaan esikoista hennonnut jättää huutamaan ja tää pienempi on sellainen, et on koko ajan pystyssä sängyssä. Pahimmillaan esikoisen kanssa n. 2 vuotiaana saatoi mennä reilusti yli tuntikin nukahtamiseen. Nyt selvitään kummankin kanssa 5 - 30 minsalla.

Itse olen ollut viime aikoina " kadoksissa" tuolla liikunta- ja laihdutuskeskusteluissa, kun tarkoitus olis nyt oikeesti häivyttää nää liikakilot. Sellainen 10-13 kg olis lopullinen tavoite ja kesään mennessä n. 8 kg. Joten nyt pois täältä koneelta ja jumppaamaan!

Ottaa muuten pattiin tää todella surkea keli, joka täällä Varsinaisessa Suomessa vaan jatkuu ja jatkuu...

t. Lempi

Vierailija
16/19 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäisin kirjoitellakin, on mennyt nyt pelkäksi lukemiseksi minulla. Meidän pikkuherraa harmittaa jos olen koneella siksi olen käynnyt vain pikaisesti lukaisemassa. : )

Kävinpä minäkin kokeilemassa miltä työnteko pitkän tauon jälkeen tuntuu, ja ihan mukavaa oli. Mukavia höppäniä mummoja ja muutenkin oikein mukava paikka. Työkin luisti entiseen malliin vaikka meinasin etten mitään enään osaa...Pysyvästi en kyllä vielä millään tätä kotona oloa vaihtaisi työhön. Viikonloppu silloin tällöin riittää nyt (taloudellisesti ja muutenkin) minulle nyt toistaiseksi työelämää. Ei pääse leipääntymään työhön eikä kotona oloon ja millään en voisi vielä Veetiä hoitoon laitaa ( tiedän että olen tälläinen lällykkä )

Miehistä ja päällepäsmäämisestä: Minä olen meillä myös aika kova päällepäsmäri (tunnustan) Kotona nyt ollessani kyllä hoidan pääasiassa kaikki kotihommat, kyllä mieskin tekee mutta enemmän hoitelee sitten lapsia ja harrastuksiin viemistä ja yms. Vaatteista tuoleilla ynnä muusta motkotan minäkin mutta kyllä mies osaa laittaa astiat koneeseen ja kerätä lelut, ihan pyytämättäkin välillä : )

Senkin puolesta oli hyvä että töissä tulee välillä minunkin käytyä että ymmärsin jälleen että työpäivän jälkeen on OIKEASTI väsynyt...itse kun on päivät kotona niin miehen tullessa kotiin sitä on vielä välillä täynnä virtaa ja jokapaikkaan( lue ikeaan ym) pitäisi lähteä sitä ja tätä katsomaan tai " keksii" uusia huonejärjestelyjä tai muuta tekemistä miehellekin koko ajan..mahtaa mies olla tyytyväinen että lähden jumppaan parina iltana viikossa että saa ihan rauhassa makoilla sohvalla ja touhuta lasten kanssa.

Sen viikon kun olin töissä oli mies pärjännyt kotona hienosti Veetin kanssa, ja jopa koti oli siistinä kun tulin.

Nukahtamisesta.. syliin tai viereen ja rinnalle on meilläkin kaikki lapset nukutettu. Pienenpänä Veeti nukahti hyvin itsekseen mutta nykyään kyllä jonkun pitää olla hetki vieressä. Nukahtamiseen ei koskaan mene kuitenkaan kuin hetki, sitten onkin toinen juttu jos nukahtaminen kestää ja jos yölläkin vaatii nukuttelua. Mitään neovoja en oikein keksi, paitsi ne samat vanhat jotka on jo tietty kokeiltukin ja kaikki tietää, rutiinit yms. Jossain vaiheessa on meilläkin lapset joka tapauksessa oppineet itsekin nukahtamaan, en kyllä muista että milloin se kävi ja miten.

Tissistä vieroitus on nyt edennyt meillä oikeaan suuntaan. Minun poissaoloni tietysti vaikutti asiaan ja kuvioissa meillä on enään ilta ja aamuyön klo 6 imetys. Kahtena päivänä on nyt siis minultakin onnistunut päiväunille laitto ilman unitissiä. Päivällä kyllä selvästi pariin kertaan tissiä haluaisi mutta niistä hetkistä on päästy yli jollain muulla keinolla. Yöllä herää välillä kerran mutta helposti nukahtaa uudelleen pienellä rauhoittelulla, mies on meillä nyt vielä hoitanut yön rauhoittelut jos on tarvinnut.

Nyt paljastuin koneelta ja pieni vaatii huomion, kiipee tähän koskemaan näppäimistölle joten lopeteelen tällä erää...

Vierailija
17/19 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran piti vielä tässä iltasella kirjoitella kun poika on nukkumassa, että kiitti kun olette kertoillu miten teillä toi nukahtamisjuttu menee :)

Eihän se meillä todellakaan mikään ongelma ole, että " joutuu" olemaan siinä huoneessa sen nukahtamisen ajan. Ja uskon todellakin, että se on totta mitä edellinen kirjoittaja (silvanko?) kertoi että kyllä heillä on lapset oppineet sitten nukahtamaan itse.

Kun ei meillä mitään nukuttamista tarvita, se riittää että äiti tai isi (tai isovanhemmista toinen jos on heidän kanssaan) on siinä huoneessa. Eihän se toki kohtuuton vaatimus ole, kun ajattelee että ikää todellakin on vasta 1v2kk ja jos pienellä on turvallisempi olo nukahtaa kun voi vielä ihan lopuksi tarkistaa että oma läheinen ihminen on lähellä :)

Joten en siis valita :) Kun helppoahan tuo tietysti on esim siihen verrattuna jos syliin nukuttaa. Onhan nää meidän pikkuiset jo sen verran painaviakin, että on siinä sylissä pitämistä jos pidempään kestää nukahtaminen ja on sylissä :)

Mutta nyt vähän iltapalaa ja telkan ääreen...

Piparminttu

Vierailija
18/19 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat ovat mummulassa ja nuorin nukkuu päiväunia. Sain juuri kaiken kiireellisen tehtyä eli uusi kirjoitin on asennettu ja kiireisimmät paperityöt hoidettu, voin siis hyvällä omalla tunnolla kirjoittaa hetken.

Meillä ainakin on ainainen kaaos. Kun tiskipöydän saa tyhjäksi on kuivausrumpu täynnä silitettävää, sen jälkeen on lelut kerättävä ja imuroitava, puut kannettava sisälle ja sitten saakin aloittaa alusta. Mitäpä äiti enää muuta voisi harrastaa edes haluta ? :) Ja kun asiasta purnasin miehelle hän totesi että niinhän hänenkin työpäivänsä menee. No niinpä mutta hän tulee kotiin kun lapset on nukkumassa ja katselee telvisiota, lukee lehtiä tms. ( ja jättää lautasensa yms hujan hajan niin että aamulla saan aloittaa niiden keräämisellä ) HUOH... En tosin tarkoita että hänen pitäisi työpäivän päälle hoitaa laoset ja koti kun minä olen kotiäitinä, mutta voisi kait joskus tehdä jotain? Do dii, ainahan meidän elämä on tätä tammihelmikuu. Kesällä sit taas enemmän ehditään oleen yhdessä.

Siritalle onnittelut hoitopaikasta. Joku kyseli vetoketjusta; sanoisin että kunnon ompelija hoitaa asian. Tissittelystäkin oli puhetta; meidän manteli lopetti omatoimisesti tissittelyn viikko sitten. Äiti alkoi itse työstää asiaa alkuviikosta että nyt varmaan tarvitsisi siitäkin päästä eroon, mutten ehtinyt mitään tehdä kun neiti ilmoitti torstai aamuna että kiitti mulle riitti! Tettä on pyydetty sen jälkeen... Yöt ovat silti olleet melko levottomia, ilmeisesti kävely on unissa mukana vahvasti, meillä kun mennää vasta muutamia varovaisia askelia.

Äiti on nyt jo useamman kuukauden jatkuneiden huonojen yöunien jälkeen vähän tiskirätin oloinen ja värinen, mutta ehkäpä kevät aurinko herättää minutkin.

Jatkoja kaikille toivottelevat

Raputyttö ja manteli 31.10

Vierailija
19/19 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on taas tämäkin viikko pitkällä! Huomenna vielä työpäivä ja sitten viikonloppu, joka ollaankin järjestetty jo täyteen ohjelmaa. Mennään käymään tuttujen kanssa Seaworldissa, tulee ihmisiä kylään ja itsekin lähdetään kyläluutimaan. Kivaa :-)

Nukkumisesta: me viedään omaan huoneeseen nukkumaan, ollaan siinä iltamaidon ajan ja sitten sanotaan hyvät yöt ja unipupu kainaloon. Jos tulee itkuja, mennään rauhoittamaan ja taas pois. Toimii ihan ok meillä, joskus täytyy ravata huoneessa, ja toisinaan taas nukahtaa samantien. Yleisesti ottaen melko iisit iltarutiinit.

Miehistä oli puhetta... Meillä minä käyn enemmän töissä, ja mies on enemmän siis kotona pojan kanssa. Koti on aina suht ok kun tulen, mutten tietenkään odota että kaikki kotihommat olisi tehty. Eikä mies onneksi odota että ryhdyn heti kotitöihin, sillä työpäivän jälkeen sitä on ihan oikeasti tosi väsynyt - ja on ollut ikävä poikaa, joten keskityn aina töiden jälkeen Joelin kanssa peuhaamiseen enkä mihinkään muuhun.

Tiskit ja tavaraöykkiöt häiritsevät välillä molempia, mutta niihin suhtaudutaan eri tavalla: mies korjaa ne pois kun häiritsee, minä ahdistun ja naputan ja sitten vasta korjaan... Mutta siis kumpikaan ei rakasta kotitöitä, yritetään kärsiä ne siis tasapuolisesti. Lisäksi meillä käy siivooja pari kertaa kuussa.

Muutenkin olen tehnyt jo alunperin selväksi, että minusta ei ikinä saa varsinaista kodin hengetärtä, joten miehellä ei ole turhia odotuksia. Ja sitten joskus kun teen ruokaa tms. niin saan hillitöntä hehkutusta ;-) Mutta JOS itse hoitaisin kotihommat, ja mies vaan levittelisi tavaroita eikä näkisi edes sotkua, niin hermot olisi riekaleina alta aikayksikön, joten ymmärrän kyllä fiiliksen!!!

Mukavaa viikonlopun odotusta,

Anyara