Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

GALLUP: Kumpaa uskotte enemmän, av-mammoja vai Oikeuspoliittista tutkimuslaitosta?

Vierailija
22.01.2008 |

Itse uskon jälkimmäistä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä on käytännön kokemusta

Vierailija
2/9 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaankaan. Toimin omalla intuitiolla ja maalaisjärjellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lain, oikeuden ja niiden soveltamisen kohdalla oikeuspol tutkimuslaitosta, (jos tässä on vaihtoehdot, parmepiakin auktoriteetteja kyllä on) ja esim vaipanvaihdon tiheyden tai tarjolla olevien lapsvaihtoehtojen kohdalla taas av-mammoja.

Vierailija
4/9 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä minä en usko, että av-mamman terve järki ja tietämys kuolinsyyn selvittelyistä ja kehitysmaiden puutteellisista väestötilastointikäytännöistä olisi välttämättä väärässä, vaikka Hesarin jutussa Optulan väki ei olisikaan maininnut tätä asiaa.

Minä veikkaan että jos menisit oikeuspoliittisesta tutkimuslaitoksesta kysymään, että tutkitaanko ja tilastoidaanko teidän mielestänne Afrikassa kuolinsyyt yhtä tarkkaan kuin täällä niin Optulan tutkijatkin sanoisivat että ei.

Jos heillä ei ole mitään mututietoa asiasta niin voit kertoa heille, että tästä on myöskin olemassa tilastoja.

Vierailija
5/9 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka siis työnsä puolesta tietävät asiat. Ovat työnsä puolesta hoitaneet kyseisiä asioita ja jotka tietävät ennakkopäätköksistä ratkaisukysymyksissä.

Jos av-mamma täällä kertoo jotain ja laittaa perään olevansa alan tutkija, lakimies, opiskelija tai jonkin tahon viranomainen, voin uskoa, että häneltä löytyy tietoa kyseisestä asiasta.

Mututuntumaa en koskaan usko, vaan selvitän sen itse.

Vierailija
6/9 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kärkkäimmät vastaanväittäjät eivät kyllä todellakaan yleensä ole mitään lakimiehiä tai vastaavia, sen näkee jo kirjoitustyylistä ja perustelemattomista väitteistä. Itse olen juristi koulutukseltani ja kyllä todellakin uskon ennemmin Optulaa kuin tämän palstan mammoja. Sen verran pätevää porukkaa siellä on kuitenkin duunissa.

Vierailija
7/9 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut halaistua sanaa asiasta.

Ja terve maalaisjärkikin sen sanoo, että perusteellinen kuolinsyynselvitys on sikamaisen kallista puuhaa, joten köyhässä kehitysmaassa ei todellakaan sitä tehdä jokaiselle jolle olisi aihetta.

Vierailija
8/9 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöntäisivät ihan avoimesti, että tilastointikäytännöt, väestökirjanpito ja kuolintavanselvitykset kehitysmaissa ja Suomessa poikkeavat kovastikin toisistaan. Tämähän on täysin päivänselvä asia, vaikka Hesarin toimittaja ei olisi sitä älynnyt tai halunnutkaan juttuunsa laittaa.

Vierailija
9/9 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Optulan tutkijat ihan oikeasti jossain väittäneet, että Afrikassa tilastoidaan kuolinsyitä ja tehdään oikeuslääketieteellisiä ruumiinavauksia yhtä antaumuksella kuin Suomessa ja jokaisen kotonaan kuolleen vauvan ja vanhuksen kuolinsyyt otetaan selville ja ilmoitetaan tilastoijille, vaikka vauvan syntymästäkään ei välttämättä ole ilmoitettu mihinkään?

En oikein usko, että siellä kukaan on näin sanonut. Tai jos on niin eivät selvästikään tiedä asiasta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi