Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua hyvin vaikeassa asiassa!

Vierailija
20.01.2008 |

Lapsi kokee isänsä hellyydenosoitukset " liian rajuiksi" . Isä on sitä mieltä,että hänellä on oikeus kutittaa ym,vähän vaikka lapsi ei siitä ptäisikään. Täällä nyt sitten isäntä mököttää lapselle ja lapsi on surullinen ja loukkaantunut ja minä lohdutan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsi kokee isänsä hellyydenosoitukset " liian rajuiksi" . Isä on sitä mieltä,että hänellä on oikeus kutittaa ym,vähän vaikka lapsi ei siitä ptäisikään. Täällä nyt sitten isäntä mököttää lapselle ja lapsi on surullinen ja loukkaantunut ja minä lohdutan?

" Hänellä on oikeus" ?!? Jos toimintansa tekee lapsen surulliseksi ja mies vielä kehtaa mököttää asian vuoksi niin eiköhän hänen olisi syytä mennä hoitoon?

Vierailija
2/15 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Ps. Mistä löysit tuollaisen lapsellisen juntin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteensä ja pahoittaa mielensä isän toiminnasta!

Vierailija
4/15 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa terapeuteille töitä, kun meitä lapsia oli monta...

Vierailija
5/15 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi toista ihmistä saisi kiusata? Miksi miehesi saisi kiusata lastanne? siksikö kun hän on vasta lapsi? Onko miehelläsi ihan oikeasti kaikki ns " kotona" ? sitä paitsi, kutittaminen on tosi ärsyttävää, mua ei saa kutittaa ollenkaan! toiset tykkää, toiset ei, mutta pitää ihmisen rajoja kunnioittaa!

Vierailija
6/15 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin jos 6v. sanoo ihan selvästi, että toiminta on liian rajua, niin sitten se vaan on! Mies on väärässä.

Vierailija
7/15 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää kutittaa jos lapsi sitä inhoaa

Vierailija
8/15 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ihan vilpittömästi kyllä rakastaa lastaan,mut ei nyt suostu ymmärtämään,että tuo ei enää ole lapsesta kivaa. Ei suostu puhumaan asiasta.

Vierailija
9/15 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee sitä vielä niin sitten puutut ja komennat niin kuin koiraa :)

Jämäkästi kiellät.

Jos miehesi ei ole ihan täys seko (toivottavasti näin kun kerran olet hänen kanssa lapsenkin tehnyt) hän kyllä ymmärtää, mutta on hämillään/syyllistynyt eikä halua puhua asiasta. Se on hänen oikeutensa. Kunhan hän vain nyt sitten ei enää kutittele lastanne.

Kaikesta ei ole pakko puhua. Asioita voi myös lakaista maton alle, jos niitä ei enää toisteta.

Vierailija
10/15 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos tekee sitä vielä niin sitten puutut ja komennat niin kuin koiraa :)

Jämäkästi kiellät.

Jos miehesi ei ole ihan täys seko (toivottavasti näin kun kerran olet hänen kanssa lapsenkin tehnyt) hän kyllä ymmärtää, mutta on hämillään/syyllistynyt eikä halua puhua asiasta. Se on hänen oikeutensa. Kunhan hän vain nyt sitten ei enää kutittele lastanne.

Kaikesta ei ole pakko puhua. Asioita voi myös lakaista maton alle, jos niitä ei enää toisteta.

Vierailija
11/15 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
12/15 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yhtä jos toista on tietysti pakko tehdä vaikkei tykkäisikään (harjata hampaat, jne)

Toisaalta ON outoa, jos lapsi ei tykkää isän kutittelusta tai painileikistä. Normaaliperheessä se on lasten mielestä hauskaa kisailua. Mitähän teidän lapselle oikein on tapahtunut?

Vierailija
13/15 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänsä leikittänyt poikaa aika raisusti ja ehkä enemmän omien kuin lapsen mieltymysten mukaan vauvasta lähtien. Tyyliin mennyt kesken toisen leikkien nappaamaan varomatta syliinsä " no kun tää on niin ihana" jne. Nyt kun poika on oppinut sanomaan ei ja oma tahto alkaa vahvistua, isi onkin koko ajan " EI" . Lähelle ei saa mennä ollenkaan, poika nostaa käden torjuvasti eteensä ja hokee " EIEIEIEIEI" . Noh, onneksi tulee niitä hyviäkin hetkiä jolloin ovat samalla aaltopituudella ja kiakttavat ja käkättävät ja reuhaavat keskenään, mutta silti musta tuntuu, että tää " äitikausi" johtuu ainakin osittain miehen puutteellisesta herkkyydestä ymmärtää pienen lapsen tarpeita aiemmassa vaiheessa.

Vierailija
14/15 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on sanonut ennenkin,että isi " kuristaa" ja on liian lähellä. Muuten leikkivät ja pelailevat hyvin yhdessä. Musta jotenkin tuntuu että lapsi alkaa jo tuntea olevansa " liian" iso tai sitten on vain just eilen päättänyt,että tuo ei ollut kivaa. Meinasin mennä jo väliin,kun lapsi kiljuu,että älä iskäääääää,mutta annoin olla ja sitten lapsi alkoi itkeä ja isä suuttui. Minä lohdutin lasta,mitä muuta olisin voinut tehdä? Mies kai suuttui siitäkin....ap

Vierailija
15/15 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että leikit yksinkertaisesti ovat liian raisuja. Ja meilläkin kutitetaan - ja mies itse ei kestä kutitusta missään määrin, silti kutittaa poikaa. Harvanpa mielestä kutitus onkaan kivaa ensimmäisen kolmen sekunnin jälkeen.

Meillä olen sanonut miehelleni, että hänen yksinkertaisesti pitää kuunnella poikaa. Leikin pitää olla kummallekin hauskaa. Piste. Ja olen miehelle kehunut, että kun poika osaa hyvin sanoa asiansa niin sitä pitäisi arvostaa. Siinä lapsikin oppii, että puhumalla voi vaikuttaa asioihin eikä tarvitse toimia fyysisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi