Onko vanhoja ystävyyssuhteita turha yrittää " elvyttää" uudestaan?
Joku täällä vähän aikaa sitten kirjoitteli että halusi päästä eroon jostain vanhasta tutsta joka oli pitkän ajan päästä jälleen alkanut ottamaan häneen yhteyttä.
Siis jos se yhteydenpito on katkennut tuon toisen osapuolen toimesta? Onko se selvä merkki että " sun on turha ottaa yhteyttä, ei kiinnosta!"
Olen itse huono saamaan uusia ystäviä ja vanhatkin ovat vain johonkin " kadonneet" ja toisaalta nuo vanhat tutut vaikuttaisivat " turvallisemmilta" kun uusiin ihmisiinkään ei ole helppo tutustua ainakaan ujon.
Kommentit (3)
en tiedä, mitä tarkoitat sillä, että yhteydenpito on katkennut toisen toimesta. Jos se toinen on vain lakannut soittelemasta tms. tai ei enää ole ehtinyt tavata sinua niin ei välttämättä tarkoita, että hän on halunnut päästä sinusta eroon, vaan että hänelle on tullut elämään uusia kuvioita, jotka ovat vieneet hänen aikansa. Tilanne voi nyt olla eri ja hän voi ilahtua yhteydenotostasi. Sitten taas jos hän on ihan aktiivisesti torjunut sinut, niin sellaiseen " ystävään" en luottaisi enää.
Minulla kokemusta. Parinkin henkilön kanssa yhteydenpito tiivistynyt, kun esim. opiskelut aikoinaan vienyt eri suunnille. Kun molemmilla lapsiperhevaihe, yhteys on syntynyt uudelleen.
Mun kokemukseni kuitenkin on, että kun ollaan joskus tapailtu myöhemmin joidenkin vanhojen koulukavereiden kanssa, joiden kanssa on välillä ollut yhteydenpidossa tauko, niin ei se ystävyys ota enää samalla lailla tulta kuin aikaisemmin. Vanhojen muistelemisen lisäksi on vaikea löytää puheenaiheita, on niin eri elämäntilanteet ja kokemukset jne. Mä ajattelenkin, että jos elämä on ajanut erilleen, niin sille on varmasti syynsä. Ollaan luultavasti alettu " kasvaa erilleen" jo ennen yhteydenpidon katkeamista.
Tietty aikuisena on vaikeampi löytää uusia ystäviä kuin nuorena, ja jos sulla ei ole mitään paikkaa missä tapaisit luontevasti uusia ihmisiä, niin eihän sua mikään estä ottamasta yhteyttä johonkin vanhaan ystävään ja pyytämästä kahville. Siinähän se selviää, onko teillä mitään yhteistä enää.