Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (22103)

Vierailija
22101/22103 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen vaatehamsteri vinkkaa: mikään ei ole ihanampaa kuin reippaalla kädellä karsittu vaatekaappi. Sellainen, jossa on ainoastaan lempivaatteitasi. Aamulla voit vaikka kiireessä heittää päälle mitä vain ja näytät taatusti hyvältä! Hyvästi pukeutumiskriisit!

Nykyään kannattaa teettää värianalyysi vaikka tekoälyn avulla ja alkaa suosia oman värivuodenaikansa vaatteita. Minä raivaan tällä hetkellä vaatekaappejani ja mustat yläosat laitan sovinnolla pois huomioiden vain yhden poikkeuksen. Säästin yhden mustan mekon, bleiserin ja paitapuseron hautajaisia varten. 

Minulla on alkanut ikääntyneempää sukua menehtyä ja neutraalin mallisille hautajaisvaatteille on oma tarpeensa. Sen sijaan mustat bile- ja pikkujoulumekot olen laittanut hyväntekeväisyyskirpputorille, koska en värjää enää hiuksiani ja siten musta ei todellakaan sovi minulle, vaikka meikkaisin vahvasti (ja näyttäisin rumalta). 

Suomen todellisuus on sellainen, ettei tummansinisiä suoria housuja ja hameita ole aina kaupoissa. Sen vuoksi olen säästänyt parit mustat suorat housut ja hameet. Samoin mustat toppahousut ja sadehousut. 

Tekniikan kärryiltä pudonnut kysyy: miten tämä värianalyysi käytännössä tehdään tekoälyn avulla? 

Lataat vaikka ChatGPT:n ilmaisen appin. Kuvaile sille luonnolliset ihon-, silmien ja hiustenvärisi ja pyydä sen tekemään niiden perusteella värianalyysi. Esimerkiksi käyttäjä Anna kertoo olevansa vaaleaihoinen punaposki, jolla ovat vedenvihreät silmät ja tuhkanharmaat hiukset. Ihon, hiusten ja silmienvärien kesken ei ole voimakasta kontrastia kuten vaikkapa Lumikilla on. Siitä tekoäly sitten järkeilee ja tekee lisäkysymyksiä, jos ei ihan heti kaikkea tajua.

Vierailija
22102/22103 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saan kkohteliaasti hävitettyä hirveät kissa-teekupit jotka anoppi antoi joululahjaksi?

Sanot antaneesi ne kaverille lainaan ja kaveri ei ole vielä muistanut palauttaa niitä.

Sanot vain, että ne oli meille annettu, niinpä päätin niiden kohtalosta ja vein hyväntekeväisyyteen. Tai sano, että teillä on liikaa ja kysy huoliiko tai tarviiko hän itse ne takaisin. Tai sitten sanot, että karsit tavaroita ja kaikki liika lähti pois.

Vaikka olenkin sitä mieltä, että myös lahjan voi kierrättää, niin jos nuo kissateekupit on esim. viime jouluna tulleet joululahjaksi, niin onhan se tylyä ja epäkohteliastakin kysyä haluaako ne takaisin tai kertoa heti hävittäneensä ne.

Kyseleekö anoppi niiden perään tai huomaako niiden puuttumisen?   Jos ei, niin veisin kierrätykseen enkä puhuisi mitään.

Jos huomaa puuttumisen, pitäisin vähän aikaa ja sitten vasta kierrätykseen. 

Ja aina voi sanoa että ikävä kyllä hajosivat. Joko yhdessä kerralla tipahtivat tai sitten olivat maanantaikappaleita eivätkä kestäneet tiskikonetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22103/22103 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoituksen sananen niistä herkkukoreista: minulla on keliakia ja olen hätää kärsimässä herkkukorien ja konvehtirasioiden vuoksi joka vuosi. Toisten omatekoisia juttuja en todellakaan suostu syömään. Niiden herkkukorien sopimattomien sisältöjen ja konvehtirasioiden eteenpäin raijaamisessa on kova työ. 

Olisi ihanaa, jos ihmiset oppisivat antamaan toisilleen ihan positiivista tunnustusta ja ystävällistä käytöstä ympäri vuoden ja päästäisiin eroon tuosta syötävien lahjojen kierteestä heille, jotka eivät ole edes niitä vailla. Sitä voi toivottaa hyviä pyhiä tai sanoa toiselle jotain ystävällistä ilman materiaa. 

Vierailija
22104/22103 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten säilytätte vaatteita, jotka ovat teillä nettikirppiksillä myynnissä? Karsin kaapeista pois myyntiin kuvattavat ja kun urakka on joskus ohi, en tiedä mihin laittaisin nuo miljoona vaatetta odottamaan mahdollisia ostoja ja postituksia. 

Nyt ne käytännössä täyttävät yhden huoneen. En tietenkään halua niitä takaisin kaappeihin mistä ne otin.

Ahdistaa sekin, kuinka iso työ kuvaamisessa ja tietojen laittamisessa on ja ostaako noita järjellisessä ajassa kukaan. t. Yksi vaatehamsteri ja hutien ostaja 

Harkitse tarkkaan onko vaatteista saatava raha sen vaivan arvoista joka menee sen säilömiseen, kuvaamiseen, myyntiinlaittamiseen ja lähettämiseen/noutoruljanssiin. Mä laitoin kaiken uffin laatikkoon ja annoin läheiselle lahjoituskirpparille. Muutama "parempi" vaatekappale vähän kirpaisi siinä kohtaa kun kasseja olin viemässä mutta mitään en ole kaivannut takaisin enkä katunut että annoin ilmaiseksi. Helpotuin kun pääsin helposti eroon. Joku onnekas sai mm ihania mekkoja (toivottavasti) edullisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi