Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21783)

Vierailija
21781/21782 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä tarvitse kenenkään triggeröityä.
Näen itse joka viikko talon roskiksessa kaupan kasseja, jotka eivät ole edes kuluneita eli ne on ostettu kerran ruokakassiksi ja heitetty sitten roskakassina suoraan pois.

Siihen verrattuna minusta on ihan järkevää käyttää ilmaiseksi saatua kassia hyötykäyttöön edes hetken.

Vierailija
21782/21782 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä tarvitse kenenkään triggeröityä. Näen itse joka viikko talon roskiksessa kaupan kasseja, jotka eivät ole edes kuluneita eli ne on ostettu kerran ruokakassiksi ja heitetty sitten roskakassina suoraan pois.

Siihen verrattuna minusta on ihan järkevää käyttää ilmaiseksi saatua kassia hyötykäyttöön edes hetken.

En tiedä provoiletko, mutta kestokassiin on käytetty aika paljon enemmän maapallon resursseja kuin kaupan muovikassiin. Ajatus kuitenkin on, että kestokassi olisi tästä huolimatta ekologisempi, jos sitä käyttää yhä uudelleen ja uudelleen.

On täysin kestämätöntä, jos kestokasseja käytetään roskapusseina kuin kertakäyttökamaa. Sekin on jo ihan tarpeeksi paha, että ihmisille kerääntyy kaappiin kymmeniä kestokasseja, kun jokainen firma niitä tuputtaa. Koko kestokassin idea on se, että vähempi riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21783/21782 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä tarvitse kenenkään triggeröityä. Näen itse joka viikko talon roskiksessa kaupan kasseja, jotka eivät ole edes kuluneita eli ne on ostettu kerran ruokakassiksi ja heitetty sitten roskakassina suoraan pois.

Oli kysymys kangaskasseista, ei mistään muovikasseista.