tarviiko liivinsuojia paljon? vauva aikana
ekaa odotteleva ompelee täällä itelleen liivinsuojia ja miettiin montakohan noita kannattaa tehdä :)
Kommentit (14)
mistä sitä vielä tietää, mutta onhan tossa nyt jotain suuntaa antavaa... tulee vaan helposti noista vanhoista kankaista niin taitaa olla kymmenen nyt tehty... saa siis rittää näin alkuun jos vaikka ei tartte ollenkaan :)
ap
minä ostin 100% puuvillaan olevia liivinsuojuksia. niissä ei ollut mitään " stopparia" , joten kun maitoa herui runsaasti, se tuli suoraan liivinsuojasta läpi. aika turhat siis oli.
että laittaisko noihin stopparikankaan joihinkin? onko kaupassa ostettavissa stopparikangasta? noi kertakäyttöliivinsuojat tuntuu tosi paksuilta...
ap
ja vaikka ne kertikset on paksuja niin läpi tuli niistääkin. pitkin lakona valui vaikka usein vaihdoinkin.
mutta riippuu siis maitomäärästä.
Siskoni käytti sitä tehdessään itselleen kestopikkuhousunsuojia. En ole kysynyt miten kangas on kestänyt 60 asteen pesua.
Vierailija:
että laittaisko noihin stopparikankaan joihinkin? onko kaupassa ostettavissa stopparikangasta? noi kertakäyttöliivinsuojat tuntuu tosi paksuilta...ap
Kertakäyttöiset tuntuivat imevän paremmin ja olivat kuivemman tuntuisia - näin ainakin muistelen.
Eniten harmitti, että kankaiset tahtoivat ihan väkisin näkyä pahasti paidan läpi (kun tissit muutenkin pingottavat täpönä, niin kankainen painoi ja näytti pahalta).
pimennys verhot joskus :) sitä vois laittaa stoppariks... mulla on kyllä vaan muutamakerros kangasta että jos paljon valuu maitoo niin tuskin kaikkea imee.. hmm.. tarttee vielä tuotekehitellä ennen kuin ompelee kaikki kiinni!
kiitti vinkeistä
ap
mut totuus on,e ttä suomalaiset ei pidä yhtään v.....n vertaa!
ne on ihan yhtä tyhjän kanssa. OIKEA VITSI!
sain onneks kaverilta ameriiiiikasta sellaisia, joissa on muovivälissä ja imu vähän niinku terveyssiteissä.
noi suomalaiset on varmaan nekin jonku miehen kehittämiä!!!
Mullakin tuli alussa maitoa niin paljon, että liivinsuojus oli hetkessä läpimärkä. Pestävistä maito tuli läpi.
Toisaalta ei kannata laittaa mitään märän pitävää kangasta suojaan, koska se hautoo rintaa ja altistaa rinnanpäiden rikkoutumiselle. Laittaa sit mielummin vaikka kaksi suojaa. Itse saatoin tehdä niin, että käytin pestäviä, mutta jos lähdin esim. kaupungille, niin laitoin sen pestävän päälle vielä kertakäyttöisen, ei tarvinnut sitten pelätä tuleeko läpi.
Vierailija:
Mullakin tuli alussa maitoa niin paljon, että liivinsuojus oli hetkessä läpimärkä. Pestävistä maito tuli läpi.Toisaalta ei kannata laittaa mitään märän pitävää kangasta suojaan, koska se hautoo rintaa ja altistaa rinnanpäiden rikkoutumiselle. Laittaa sit mielummin vaikka kaksi suojaa. Itse saatoin tehdä niin, että käytin pestäviä, mutta jos lähdin esim. kaupungille, niin laitoin sen pestävän päälle vielä kertakäyttöisen, ei tarvinnut sitten pelätä tuleeko läpi.
Kyllä tarvii pelätä..
eikä ne mitään rintaa hautoneet ne missä oli muovi, koska kyllä märkyyden tuntee ja silloin ne tottakai vaihdetaan!! enemmän se hautoo, jos on märkä paita ja ärsyttää, jos vaihdat koko ajan paitaa!
olin ostanut valmiita liivinsuojia 12kpl joita pyykkäsin ahkerasti. Käytin kahta kerrallaan (toinen ylempänä ja toinen alempana) sillä maitoa valui todella runsaasti.
Ompelin itse lisää ja laitoin kestovaippojen ompelusta ylijäänyttä PUL-kangasta kosteussuluksi. Yhteensä taisi olla 20kpl suojia ja vaikka pyykkikone pyöri noin viidesti viikossa, usein olivat loppua kesken.
Kertakäyttöisiä kokeilin neljä kappaletta (joku näytepussi) ja niistä ei ollut mihinkään.
Kestovaippoihin käytetään mm froteeta, fleeceä tai flanellia.
10 riittänee ainakin alkuun ihan hyvin. Jos näyttää maitoa tulevan niin ettei noita ehdi välillä pestä, niin käyttää sitten vaikka välillä niitä kertakäyttöisiä. Extrat olivat halvimpia ja samalla myös parhaita.
Minulla tuli maitoa runsaasti, mutta kyllä tuollainen paketillinen riitti ainakin kuukaudeksi ihan hyvin. Kotona tuli sullottua ihan vaan talouspaperia liiveihin. 1 paperi/tissi. Hyvin toimi sekin, tosi imukykyista.
Esikoiselta kastui varmaan kymmenkunta suojusta päivässä, toiselta taisi yksi kertispaketti riittää koko imetysajalle. =0)