Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Tuomioja pääsee valtaan, niin mitä se merkitsee kirkolle?

Vierailija
12.01.2008 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se on kyllä suuri merkki siitä mitä aatetta (ateismia, uskonnon poistamista yhteiskunnasta) SDP kannattaa

Vierailija
2/11 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävettää jo etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Tuomioja siihen pystyisi, olisi mahtava juttu.

Vierailija
4/11 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuleeko mitään muuta mieleen?

Vierailija
5/11 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolimatta siitä, että lomake ei liity verotukseen mitenkään.

Tämä on yksi niistä kohdista, jotka pönkittävät kirkon valtaa. Pikku seikka toki, mutta pienistä asioista kertyy iso virta.

Toinen seikka on yleiset vapaapäivät ja pyhät. Vain kristinuskon mukaisten pyhien mukaan (jotka tosin suurelta osin ovat pakanaperäisiä) vietetään yleisiä vapaapäiviä.

Tietysti kirkon ja valtion " yhteenkuuluvuuteen" vaikutuksia on uskonnonopetus kouluissa. Tokihan myös esim. muslimeilla on oikeus saada oman uskonsa mukaista opetusta kouluissa, mutta sen laatua ym. ei juurikaan valvota, kun päteviä opettajia ei juurikaan ole.

Kirkon vastuulla on myös esim. hautausmaat ja hautaamisasiat suureksi osaksi. Tämän voisi siirtää hyvin kokonaan valtiolle. Näin valtion ei tarvitsisi antaa kirkolle osaa yhteisöveroista.

Kirkolla on kiinteä yhteys myös puolustusvoimiin. Sotilaspapit ym. mikä on aikamoista liioittelua mielestäni. Sotilasyhteisö ei tarvitse jumalanpalveluksia, sen sijaan varusmiehille voisi antaa luvan mennä jumalanpalvelukseen lähimpään kirkkoon, mikäli näin haluavat.

Käsittääkseni sotilasvalassa puhutaan myös uskonnosta.

Vierailija
6/11 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein tarkoittaa? Sellaista valtaa ei Suomessa ole kellään, että mitään yksin päättäisi. Puolueen puheenjohtajasta puhumattakaan. Kaikki, jotka oikeasti näin kuvittelevat: KAIVAKAA SE KOULUKIRJA ESIIN, JOSSA PUHUTAAN YHTEISKUNTAOPISTA. Lukekaa se ensin ja kysykää sitten vasta, jos vielä on kysyttävää.

Vierailija
7/11 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime sotien aikana suomalaiset rukoilivat valtiojohtoa myöten Jumalaa ja Suomi säilyi itsenäisenä. Papit olivat sotilaiden mukana rintamalla, veivät tiedon kaatumisesta omaisille ja siunasivat sankarivainajat. Uskonto edustaa tärkeää perinnettä myös nykyään armeijassa.

Kirkolla on kiinteä yhteys myös puolustusvoimiin. Sotilaspapit ym. mikä on aikamoista liioittelua mielestäni. Sotilasyhteisö ei tarvitse jumalanpalveluksia, sen sijaan varusmiehille voisi antaa luvan mennä jumalanpalvelukseen lähimpään kirkkoon, mikäli näin haluavat.

Käsittääkseni sotilasvalassa puhutaan myös uskonnosta.

[/quote]

Vierailija
8/11 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morre:

Toinen seikka on yleiset vapaapäivät ja pyhät. Vain kristinuskon mukaisten pyhien mukaan (jotka tosin suurelta osin ovat pakanaperäisiä) vietetään yleisiä vapaapäiviä.

.

ja sehän tuskin ketään haittaa. Pistetään vaan joulut ja muut tavallisiksi arkipäiviksi, niin johan sota syntys pakanoittenkin parissa

Vierailija
9/11 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noista vapaapäivistä...

Ei varmaan sinällään haittaa, mutta siinä oli yksi esimerkki kuinka valtio ja kirkko ovat naimissa keskenään, vaikka virallista " valtionkirkkoa" meillä ei olekaan.

Uskonnot eivät ole maassamme tasa-arvoisia.

Vierailija
10/11 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen nuhjun oloinen mies, joka päästelee suustaan sammakoita eikä edes tunne käsitettä diplomatia. Oikea Venäjännuolija.

Vierailija
11/11 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansa, minä olen kutsunut sinua niin monta kymmentä vuotta, talvisodan raskaina päivinä te rukoilitte minun

edessäni, jokaisesta kirkosta nousi rukous minun kasvojeni eteen, ja ne rukoukset ovat muistossa rukousten maljassa

tänäkin päivänä. Ja jatkosodan raskaina päivinä, kun veristä uhria kannettiin Suomesta, te rukoilitte minun edessäni, te kannoitte rukouksin kärsivän kansan kohtalon minun eteeni. Minä muistin teitä ja minä siirsin teidän kohtalonne hetken.

Mutta nyt, hyvinvoinnin, rikkauden ja yltäkylläisyyden päivinä, te kirkkojenne etummaisina olevat, teidän tehtävänänne

tuntuu olevan häväistä minun sanani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän