Miten valita paras tukanväri, oma väri maantienvärinen?
Olen kokeillut tummanruskeasta blondiksi ja välillä oli punainen tukka, mutta tuntuu että se paras väri on vielä löytymättä.
Kampaajatkin vaan odottaa että itse sanon mitä väriä laitetaan, eivät koskaan tunnu todella pohtivan millainen väri mulle sopisi.
Minkä väriseksi te muut kalpeakasvoiset ja maantienväriset oman värin omaavat olette värjäyttäneet? Tai onko netissä jossain jotain hyviä hiussivustoja, joista olisi apua värin määrityksessä?
Kommentit (7)
Jotkut värit saavat ihon kelmeäksi, jotkut taas saavat ihmisen näyttämään terveeltä ja elinvoimaiselta.
ainakin joskus se onnistui netissä (oli silloin linkki elleissä). Oikea hiusväri löytyy parhaiten sen avulla. Kaveri apuun määrittelyssä. Suomalaisena olet luultavasti kevät (punaiset hiukset sopii) tai kesä (ei punertavaa missään nimessä).
Se oikeasti näyttää kaikkein pahimmalta kalpeakasvoisella ja normaalisti hailakanvärisessä tukassa, vähänkin kun juurikasvu näkyy ja väri haalistuu niin aijai. Se on sellainen " teinigoottien" juttu.
Paras on ottaa omaa väriä lähellä oleva, mutta enemmän sävyä antava. Jos siis olet vaaleahko maantienvärinen, niin ota jokin vaaleanruskea, luonnollinen ja syventävä. Mitkään keinotekoiselta näyttävät (superblondi, musta, kirkas punainen, liila..) eivät yleensä sovi vaalean suomalaisen päähän. Eli luonnollisuutta! Lämmintä ruskeaa, tai jos sinulle sopii paremmin kylmemmät sävyt niin sitten sellainen, mutta jokin neutraali ja vivaihteikas!
Pohjalle vaikka joki ihan omaa sävyä lähellä oleva ja päälle vähän kirkkaampia raitoja, kunha lookki pysyy luonnollisena.
Mä vähän vierastan tosi tummia tai tosi vaaleita värejä ihmisillä joilla se ei edes näytä luonnolliselta. Mutta sitä on itse niin vaikea nähdä, mikä on hyvä mikä huono, sitä vaan kelaa päässään kuvaa esim. semmoisesta ihanasta blondista, vaikka todellisuudessa se väri ei itselleen yhtään sopisi.
-Älä värjää koko päätä samalla värillä. Hiuksista tulee elävämmät, kun yhdistät niihin useampaa (3-4) lähellä toisiaan olevaa eri sävyä. Eli pohjaväriksi väri A ja _ohuita_ " huomaamattomia" raitoja sävyillä B ja C +ehkä D:lläkin.
-Tällä hetkellä maantievärinen, eli nk. " Brazilian blond" on muotia maailmalla!:) Tosin Suomessa trendi ei vielä näy, koska täällä maantievärisiä hiuksia pidetään yleisyytensä vuoksi " tylsinä" .
Maantien vaaleat hiukset ovat vaikeat saada värjäämällä aikaan, siksi ne ovat varsin harvinaiset.
Tummiksi/blondiksi/punaiseksi tai vfaikka vihreäksi on helppo värjätä, maantien vaaleaksi " lähes mahdotonta" .
-Tekisin niin sinuna, että säilyttäisin sen oman värin, ehkä asteen tummempana/vaaleampana. Sitten tosiaan radoittaisin hiusta hiukan elävyyden saamiseksi. Asiantunteva kampaaja näkee sopiiko sinulle enemmän kylmät värit (eli tuhkaan/hiekkaan taittavat sävyt) vaiko lämpimät sävyt (kulta/hunaja).
http: //imagecache2. allposters. com/images/pic/MMPH/262271~Avril-Lavigne-Posters. jpg
http: //www. zmemusic. com/wp-content/uploads/2007/06/avril-lavigne-275. jpg
poista välit.
Mutta tää ei ihan kaikille sovi.