Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun mies ei voi syödä mitään " vanhaa"

Vierailija
11.01.2008 |

joudun piilottamaan kananmunia, maitoja yms muiden tavaroiden taakse tai ne lentää roskiin heti samana päivänä kun päiväys on mennyt umpeen. Munia ei voi käyttää enää seuraavana päivänä. Maitoa ei edes kahvissa jne. Yleensä laitan piiloon ja salaa käytän. Ihan turhaa haaskaamista kun ovat vielä ihan käyttökelpoisia. Jäänyt traumoja lapsuudesta kun oli mennyt syömään jotain tosi vanhaa

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa tussilla paketeista päiväykset piiloon heti kun tuot ne kaupasta. :)

Vierailija
2/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä kotona makuutetaankin ruuat yön yli pöydällä, jopa kalakeittokin. Yäk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on päiväys mennyt umpeen. Poikkeuksena kuivatuotteet, kuten jauhot. Lisäksi poikkeus on ruisleipä.

Muut heitän heti pois tai mies syö halutessaan. Meillä kärähmää toiseen suuntaan.

Vierailija
4/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siis mitään vanhaa. ne hän heittää heti roskiin. :(

Vierailija
5/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito ainakin monesti säilyy jopa päiviä vimosen käyttöpäivän jälkeen. Kyllähän sen huomaa, jos sitä vaikka kahviin kaataa, onko mennyt huonoksi. Samoin munat säilyy helposti parikin viikkoa.

Itse suuttuisin moisesta käytöksestä. Ei se ruoka ilmaista ole, ja sitten mennään heittämään roskiin ihan käyttökelpoista ruokaa.

Vierailija
6/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viime viikolla 3 päivää sitten menneestä kermasta hirveän kipukohtauksen. Testasim vielä, että kerma ei ollut mennyt kokkareiseksi ja se oli täysin ok-näköistä ja hajuista. Pyörin kivuissa vajaan tunnin ja pohdin kuumeisesti josko soitan myrkytyskeskukseen. En halua ikinä kokea vastaavaa.

Vierailija
7/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko vaivasi johtuneen kermasta, joka oli hieman hapanta.

Vierailija
8/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kerrohan kaikki tietävänä mistä täysin perusterve ihminen saa sellainen nopean kohtauksen ja josta samaa ruokaa ruokaileva mieskin saa pienempiä kipuja, kun syö naisen nukkuessa samaa paskaa.

Vierailija
9/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset ei tiedä mitä ruoka-aineita voi käyttää ja mitä ei. on ihan selvää, ettei vanhaksi menneitä lihatuotteita voi käyttää viimeisen käyttöpäivän jälkeen. Oikein säilytetyt hapanmaitotuotteet eivät mene miksikään heti päiväyksen vanhennuttua. Vanhaa maitoa voi käyttää pannariin ja lättyihin jne. Olisi ihan haaskausta heittää se pois. Lisäksi on vissi ero parasta ennen päiväyksellä ja viimeisellä käyttöpäivällä.

Vierailija
10/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on siis kylmäsäilytyksessä. Kun sitä käytetään ilmeisesti vielä kuumennettuna ruoanlaitossa, on vaikea uskoa juuri kermasta aiheutuneen oireita. Sen sijaan jokin muu ruokamyrkytys voisi selittää asian, huonosti pestyt kasvikset tms. pöpölähde. Ehkä ruoka oli turhan rasvaista tai siinä oli jokin muu aine joka aiheutti närästys- tai jopa sappioireita. En suinkaan ole kaikkitietävä, vaikka minulla elintarvikealan yliopistokoulutus onkin, mutta epäilen silti nahvasti ettei vaiva johtunut 3 päivää vanhasta, oikein säilytetystä kermasta. t. 10

Vierailija
11/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin päin että mies syö sellaista mihin en itse enää koskisi. Esim. ihan oikein säilytettynäkin maitoon tulee sellainen ällö tuoksahdus kun käyttöaika alkaa olla lopuillaan. Monista ruoista myös katoaa haju kun rupeavat pilaantumaan. Eli jos paprika ei haise paprikalta jne., en pysty sitä enää syömään. Usein lähemmin tarkasteltuna löytyykin hometta tms. jostain vähemmän näkyvästä paikasta.

Vierailija
12/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa joka haisee mun nenään eltaantuneelta. Sitä paitsi meistä minä olen kyllä se terveempi!

Vierailija
13/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä jääkaappi on täynnä syömäkelpoista ruokaa, jota ei voi syödä koska ne 3-5pv sitten parasta ennen päiväyksen ohittaneet pitää syödä pois ensin. Appiukon mielestä 10 pv sitten vanhaksi mennyt kinkkupakkaus on vielä ihan hyvää leivän päällä. Olen ehdottanut että ostaisivat joskus vähemmän kinkkuja niin saataisiin syödä tuorettakin.

Arvatkaa kaksi kertaa miksi en syö heillä koskaan muuta kuin juustoa leivällä... Enkä itse ole päivän päälle tarkka päiväyksistä, mutta rajansa kaikella.

Vierailija
14/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän pilaantuu tosi nopeasti, pari päivää vanha kinkku maistuukin jo ihan pahalta.

Maitotuotteita sitä vastoin uskallan kyllä syödä. Ja munia. Mutta lihaa en jostain syystä syö.

Vierailija
15/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti miehesi on ihan väärässä ja parasta ennen-päiväyksen jälkeen voi ielä syödä vaihtelevan ajan ruokaa. (Viimeisen käyttöpäivän jälkeen EI voi) mutta helpommalla pääset kun et ylipäänsä kerää jääkaappiin vanhentuvaa tavaraa vaan ostat niin vähän, että se tulee käytettyä.

Vierailija
16/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, että jotkut sitten tietävät hyvin, kun on yliopistokoulutuskin!

t. ihmettelijä

Vierailija
17/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan viimeinen käyttöpäivä. Niitä EI syödä sen jälkeen.

Juustoissa on parasta ennen, niitä VOI syödä sen jälkeen jos ne näyttävät ja maistuvat hyvältä.

Vierailija
18/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat käyttökelpoisia jopa pari kuukautta tuon jälkeen, jos ne on kylmässä säilytetty. Munahan on sisältä katsottuna steriili pakkaus, ei sinne pöpöt pääse. Juttu muuttuu tietysti merkittävästi samalla sekunnilla, kun kuori rikotaan. On tietysti juttuja, jotka eivät onnistu yhtä hyvin vanhoilla munilla, mutta niitä varten pitäisikin itse asiassa käyttää enintään n. päivän tai parin vanhoja munia.

Valmiiksi leikatut leikkeleet, jauheliha tms. ovat todellisia pöpöpesiä, koska niissä on niin paljon pintaa pöpöille tarttua. Jos lihapala leikataan kahtia ja toinen puolisko jauhetaan jauhelihaksi, pilaantuu tämä jauhettu puolisko todella paljon nopeammin kuin kokonainen pala. Samoin kokonainen kinkku säilyy paljon pidempään kuin kinkkuviipaleet.

Vierailija
19/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maitoa, kermaa, hapanmaitotuotteita ja munia viimeinen ja parasta ennen käyttöpäivämäärien jälkeenkin, mutta en koskaan lihatuotteita kuten jauhelihaa, leikkeleitä, makkaraa, kalaa tai kanaa.

Vierailija
20/20 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta se maistui, eikä tullut oireita. Näissä asioissa kannattaa aina käyttää omaa järkeään sekä haju- ja makuaistiaan. Juurihan oli yhtenä päivänä Hesarissakin juttua siitä, miten ihmiset heittävät hirveästi syömäkelpoista ruokaa pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän