Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaksosten odottajat huomio

09.01.2008 |

Kuinka nopeasti teillä on masu kasvanut? Eli millä viikoilla alkanut jo näkyä? Entäs muut oireet oliko voimakkaammat kuin yhtä vaavia odottaessa (jos siis kokemuksia sekä yhden että kahden sikiön raskauksista)? Kuinka aikaisin teitte positiivisen raskaustestin eli näkyikö plussa myös testissä aiemmin?

Kiitos taas!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin kaksosraskauden aikana vaihtamaan äitiyshousuihin jo tossa viikolla 12, mutta muille maha olikin sitten näkyvissä ehkä joskus viikolta 20 alkaen. Raskausoireita mulla oli tosi vähäsesti. Väsymys oli kova ja rinnat tosi arat (mitä ne on edelleen viikolla nyt viikko 30+4). Yksösraskaudesta ei ole kokemusta, joten vertailukohtaa ei ole. Raskaustestiin viiva tuli paljon myöhemmin kun ois pitäny. Ehkä vasta reilu viikko kuukautisten poisjäännin jälkeen ja laskettu aikakin siirtyi reilu viikolla sitten eteenpäin ultrassa.

Täss hiukka vastauksia. Toivottavasti oli jotain apua:)

Terkuin Butterfly

Vierailija
2/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpas... Mulla alkoi masu kasvaa kyllä hurjan nopeasti, olen pinei ja hoikka joten kumpu oli muidenkin havaittavissa jo rv 8-9 paikkeilla, siis tulivat kyselemään että odotanko vauvaa. Silloin jo tiesin odottavani kaksosia, kun se näkyi alkuraskauden ultrassa rv 6+4. Raskausoireissa pääsin alussa aika helpoilla, siis mitään pahoinvointeja ei juurikaan ollut, pahemmat ovat olleet itseasiassa tässä meneillään olevassa yksösrakaudessa, mutta kohdunkasvun kivut olivat repiviä. Alussa oli myös verilurahduksia, jotka säikäyttivät, tosin " vain" hormonioikuiksi niitä sanottiin, kun mitään syytä ei löytynyt. Kohtu tietenkin kasvoi yläläyrien yläpuolella alusta asti. Mulla plus näkyi testissä heti silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, taisi olla rv 3+6, hailakka mutta selvä kuitenkin. Supistuksia oli valtavasti, mutta niin on nytkin. Lepäilin siis paljon. Tytöt syntyivät kalvojen puhkaisun jälkeen rv 37+6 2v 7kk sitten...

Marjainka ja yksönen rv 31+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun odotin tuplia niin alkuun ei olisi pystynyt ulospäin sanomaan että tuplat tulossa. Vaikka olen pienikokoinen niin mahan sain piiloteltua ulkopuolisilta puoleen väliin odotusta saakka. Vasta vko 22 eteenpäin alkoi puolitutut kyselemään että olenko raskaana ja silloinkin kumpare oli säälittävän pieni ;-) Loppua kohti maha sitten kasvoikin mutta ei kuitenkaan mihinkään hurjiin mittoihin (vaikka vauvat olivat kyllä ihan normaalipainoisia syntyessään)

Raskausoireita oli tuplaodotuksessa VÄHEMMÄN kuin seuraavissa yksösraskauksissa. Ei pahoinvointia, eikä muutakaan, alussa vähän lievää väsymystä ja lopussa jonkun verran liitoskipuja. Tosi helppo ja " pieni" odotus.

Seuraava yksösraskaus olikin sitten järjetöntä pahoinvointia, samoin kuin tämän hetkinenkin, kauheat selkä-ja liitoskivut sekä edellisessä raskaudessa myös väsymys siihen päälle. Nyt tässä raskaudessa on vähän pienempi maha kuin edellisessä, mutta samoja äitiysvaatteita käytin molemmissa aiemmissa raskauksissa ja varmaan käyttäisin nytkin mikäli ne olisi vielä tallella ;-)

Eli ei aina tuplaodotus tuo tuplavaivoja ja nopeaa mahankasvua (alussa), minulla oli oikeastaan ihan päinvastoin ;-))

Vierailija
4/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut vastaan kuitenkin. Mammahousuihin siirryin viikolla 11, kun omat normihousut alko jäämään ahtaiks. Viikolla 14 tuntematon mamma tuli kaupassa onnittelemaan raskaudesta eli tuolloin näkyi raskaus muillekin (ja viikolla 22-23 ihmeteltiin, mitä vielä teen töissä, kun pitäs kuulemma synnyttää). Pahoinvointia kesti viikolta 5 viikolle 16 ja nyt taas viikolta 23 alkaen on pahoinvointi vaivannut. Iskiaskipuja tuli viikolla 12 ja jatkuu. Testi näytti positiivista 11 päivää positiivisesta ovulaatiotestistä.

Linnea & pojat, rv 26 + 1

Vierailija
5/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosia ja kyseessä ovat lapset nro 3 ja 4. Kokemusta siis kahdesta yksösraskaudesta tätä ennen. Olen nyt rv 21+2 maha on huomattavan kokoinen (vertailuksi ysätväni rv 31 omasi tänään samankokoisen masun kuin minä). Masu alkoi näkyä todella aikaisin. Ensimmäiset kysymykset tulivat jo rv 7-8 tienoilla (mieheni ystävät kyselivät) ja rv 12 maha oli jo sen kokoinen, että sen piilottaminen ei oikein enää onnistunut, minkä johdosta jopa valehtelin kerran lihoneeni taas, koska emme halunneet mainostaa raskautta ennen np-ultraa. rv 13 np-ultrassa sitten saimme kaksosuutisen, jota mieheni oli masun koon takia uumoillut. Itse olin vakuuttunut, että kuukautisissa oli joku virhe vaan ja siksi masu on niin iso. Kaksosraskauden vaikutuksesta raskaustestiin en osaa sanoa sitä taikka tätä, koska olen kaikilla kerroilla odottanut niin kauan testin tekoa, että olen jo muutenkin ollut varma raskaudesta (pihi, en jaksa ostella monia testejä turhan takia). Raskauspahoinvointi oli tirplasti niin kamala kuin kummassakaan aikaisemmassa r askaudessa ja sitä myös kesti pidempään. Pahin aika oli 8-12, 13-16 pahoinvointi oli harvinaisempaa ja vasta rv voin sanoa pahoinvoinnin kadonneen KOKONAAN.

Vierailija
6/6 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä masussa kaksoset viikolla 24+0 ja kyseessä on lapset numerot 4 ja 5. Mulla maha tuli todella äkkiä. Olen pieni ja se varmaan auttaa asiaa. Yhtäkin odottaessa olen ollut aikasta isokokoinen. Mammahousuihin siirryin siinä kymppiviikon hujakoilla. Naapurit kyseli perheenlisäyksestä ennen 12 raskausviikkoa. Muut oireet olivat voimakkaampia kuin yhtä odottaessa. Pahoinvointi alkoi jo samoihin aikoihin kun kuukautisten piti alkaa ja sitä kesti noin 16 viikkoon. Oksentelu oli paljon pahempaa kuin yhtä odottaessa. Positiivisen raskaustestin tein 4-5 päivää ennen kuin kuukautisten piti alkaa.