apua lugeista....
elikka tilanne seuraava...
suht luomukierto takana, akupunktiota kovasti ennen ovista ja noin kp14 aloitin luget. mulla kun lammot ei meinaa pysya luteaalivaiheessa ylhaalla ja mulla noita lugeja oli kaapissa niin paatettiin akupunktiohoitajan kanssa kokeilla pienta tukea lugeilla. olen laittanut kerran paivassa yhden kapselin,200mg. nyt on kp25 -pisin kierto ikina ja vain kerran oli 26 yleensa 24. voiko noin pieni maaraa siirtaa menkkojen alkua? viimeksi kaytin 3X2 eli kuusi kpl paivassa ja silloin piti odottaa menkkoja viela kolme paivaa lugen kayton lopetettua.
elikka siis halusin vaan kuulla kokemuksia/mielipiteita yhden kapelin vaikutuksesta menkkojen alkuun ja kauan kannattaa odotella....
kiitos taas jos joku jaksaa auttaa!
annu
Kommentit (7)
Ainakin minulla voi.
Mulla on aina inssien jälkeen ollut käytössä Luget 100mg x2 eli aamuin illoin. Kertaakaan ei menkat ole alkaneet ennen kuin olen ne lopettanut. Pari kertaa menkat ovat alkaneet kolmantena ja kerran toisena päivänä lopettamisesta. Pariin kertaan on ollut tuhruttelua lugeista huolimatta: plussakierrossa tuhruttelu alkoi pp 15 (ja jatkui, kunnes ku todettiin) ja edellisesttä inssissä -josta kemiallinen raskaus- tuhruttelu alkoi pp 13 jatkuen siihen kun lopettamisesta oli 3 päivää.
Etkös ole jo testannut?! Mulle lekuri sanoi, että 14 päivää inssistä (tai miksei oviksestakin) testaa, niin oli tulos mikä vain voi luget lopettaa. Jos olisi raskaana, pitäisi oman keltarauhashormonituotannon olla jo niin hyvää, ettei ylimäärää tarvita. Eri asia sitten IVF/PAS, joissa jatketaan pitempään.
Kovasti paljon plussasädetystä täältä! ++++++++++++++++++++
Toivon tosiaan, että teillä olisi nou nykyiset hoidot auttaneet ja plussan saisitte!
Killa kp 22/28? (" vikaa" kertaa luomuillen täälläkin)
joo, niinhan ma ajattelin etta noinkin pieni maara ne menkat nyt pitaa pois...halusin tietty ajatella ettei 200mg niin tee, mutta taitaa olla sen verran voimakasta tavaraa ettei paljon tartte ja menkat pysyy pois!
en ole viela testannu. ajattelin huomenna kun on kp26. inhottaa vaan tuijottaa negaa, mutta pakkohan se on tietaa etta voi lopettaa noi luget. on mulla kylla jo parina paivana kramppaillutkin etta eikohan se tati siella halua vierailla.
miten meni killan joulu? meilla oli rauhallista, vanhempieni luona kylassa. nyt takas kotosalla.
alkaako teilla siis kohta uusi hoito? oikein hirmusti onnea siihen!!!!!!!!!!!!!!
Meillä joulu meni mukavasti isolla porukalla. Veljen muksujen intoa oli ihanaa seurata aattona ja jo tehdä hyviä päätöksiä omien lastensa kasvatuksesta, kun ei vielä niitä ole! ;) IVF:ään siis suunnataan seuraavaksi, mutta hoito menee johonkin helmikuulle, kun nyt joulutauko esti hoidon seuraavaan kiertoon. Ovuloin tässä kierrossa mun " paremmalta" puolelta, joten vielä pieni toivonhiven luomuihmeestä itää. Yritän kovin olla pettymättä, jos ei onnistukaan! :)
Mä niin soisin tosiaan teille sen plussan jo! Noi kramppailut ei muuten vielä tarkoita välttämättä mitään! Monella on ollut kunnon menkkakipuja ennen plussaa! Tuu sit kertomaan kuin kävi!
kiva etta jaksat tsempittaa -ma en millaan uskaltais testata. kuin se voi nain pelottaa. kai sita mielummin elais onnistumisenuskossa ja jatkais eloa ilman menkkoja lugen voimalla ;) ahdistaa vaan jo valmiiks. mutta toisaalta paastaapahan taas eteenpain...seuraavaksi se viimenen inssi!!! vihdoinkin. ja sitten ivf.
vai semmoset suunitelmat siella...helmikuu tulee pian. toivon etta vihdoinkin saatte toiveenne tayttymaan!! teillahan on jo kans kauan tata polkua kuljettu..:( kylla mulla ainakin on isompi usko tohon ivf:aan. noi inssit on mnmielesta ihan ajan ja rahan hukkaa -siis jos niita tayty tehda nain monta kuin meilla!! typeraa.
juu, mulla on kans veljen tytto ja tietty paljon kavereiden lapsia -sita aina miettii etta miten ite tekis kasvatusjutuissa. tieda sitten tulisko kuitenkaan tehtya niinkuin ny ajattelee... no, toivottavasti molemmat paastaan pian testaamaan kasvatusmetodejamme!!!!
ilmottelen joo huomenna (jos uskallan testata). yritan olla vauhkoomatta ettei tulis niin surku siita negasta!
ajattele jos teilla nyt tarppaiskin luomusti -olispa upeeta. taalla mulla peukut pystyssa!!!!!!!
niin puhdas nega kuin vain voi olla! nyt taas masentaa. vasyttaako noi luget? mua on jo monta paivaa vasyttany, ei ole energiaa oikein mihinkaan. nyt viela toi testin tulos vei viimesetki energiat.... vai olenko ma masentunu?
taas alkaa uusi vuosi ilman etta mikaan on meidan elamassa muuttunut. ei oikein riita uskoa enaa mihinkaan, nyt tuntuu ettei tama tule hoidoillakaan muuttumaan. kai pitas luovuttaa koko homma ja keskittya johonkin muuhun... mutta en osaa.
tammonen aamu taalla......
Pahoittelut Annu! :( Ei voisi huonommin vuosi vaihtua! Mutta älä vielä luovu toivosta, mä ainakin uskon noiden hoitojen tehoon (ainakin IVF:ään)! Oliko teillä joku suunnitelma niiden suhteen jo olemassa? Mä en oo huomannut lugejen erityisesti väsyttävän. Toivottavasti sä piristyt taas! Jaksamista!!!! ((((HALAUS))))
Killa
Mulla ei ole kokemusta lugeista muutoin kun alkionsiirron apuna. Tuolloin tehtyäni negatiivisen raskaustestin, kuukautiset alkoivat 2-3 pv lugejen lopettamisen jälkeen.
Eipä tästä varmaan apua kauheesti ollut..
Vehnis