Huono äiti?
Onko teidän puolisonne loukannut syvästi vauvaan hoitoon ja kasvatukseen tai äitiyteen liittyvissä asioissa? Miltä tuntui? Miten selvisist asiasta? Meillä 3 kk ikäinen vauva, joka itkee paljon ja käy iltaisin huonosti nukkumaan. Minä saan kuulla aina välillä kaikenlaisia asiattomia kommentteja mieheltäni. Ei tunnu kivalta. Itse asiassa joulu pilalla tämän takia.
Kommentit (4)
Mitä miehesi kuvittelee vauvoista, lasten hoidosta ja vanhempien roolista? Lapsilla on oma luonne ja temperamentti syntymästä lähtien, jotkut (usein miehet) ei jostain syystä sitä ymmärrä, vaan kuvittelevat että vauva toimii kuin kone: sille tehdään toimenpiteitä ja se toimii halutusti.
Minä riitelen jatkuvasti mieheni kanssa kasvatusasioista! Meillä on vissiin aika erilaiset arvomaailmat. Lapset on 5 ja 3 v. Erimielisyyksiä tulee joka päivä jostain. Mies on kasvanut ihan erilaisissa oloissa kuin minä ja siksi meillä vähän ajatukset törmäilee.
Muuten menee kuitenkin hyvin ja rakastamme toisiamme ja lapsia, perhe on tärkeä molemmille.
Törmäillään ja rakastetaan!!
onko mies paljon vauvan kanssa? Anna sen hoitaa paljon vauvaa, niin sekin tajuaa, ettei kaikki mene aina niin kuin haluaisi.
Joidenkin miesten mielestä äidillä on vaistomainen kyky hoitaa vauvat eli pitää ne aina hiljaisina, kylläisinä, hajuttomina ja huomaamattomina. Heidän ei tietenkään tarvitse tehdä mitään, paitsi ehkä osallistua elinkustannuksiin. No, minun ukkoni oli toista maata. Hän paitsi kävi töissä, osasi mielestään paremmin KAIKKI vauvan- ja kodinhoitoon liittyvät asiat. Hän puhdisti pepun paremmin, hän ojensi minua soseiden tekemisessä ja lämmittämisessä ja alkoipa jopa vaatia pehmeille ja koville leluille eri säilytyskoreja, kuten myös muovisille ja teräksisille vauvanlusikoille. Pulttasin hormonihuuruisena tosi pahasti joitakin kertoja, mutta kyllä mies siitä oppi, vaikka alussa mököttikin. Hyväähän hän tarkoitti, mutta sai vain paineita ja pahaa mieltä aikaan, kun mikään oma tekemäni ei ollut hyvin.