Mitä ominaisuutta vihaat eniten ihmisissä?
Itse inhoan itsepetoksellisuutta yhdistettynä teeskentelyyn ja tekopyhyyteen.
Kommentit (12)
Itse on olevinaan erinomainen ja sitä pitää pönkittää vielä haukkumalla muita ja tekemällä näillekin selväksi asemansa (=siellä jossain alhaalla).
Tätä tapaa erityisesti täällä palstalla. Todella rasittavaa!
persoonassa ovat kamala asia. Minulla tällainen työkaveri.
vihaa.
Ihmisten pahoinvointi tekee mut surulliseksi, vaikka huomaisin heidän olevan vain maksamassa entistä karmavelkaa.
Miten te voitte vihata eläviä, tuntevia olentoja?
Mä en voi sietää valehtelua. Pienet valkoiset valheet ymmärrän, mutta tunnen ihmisiä jotka valehtelevat huvikseen mitättömiä asioita ja kyse on ihan aikuisista ihmisistä!
kysyttiin, mitä OMINAISUUTTA ihmisissä vihataan, se ei vielä tarkoita että ihmistä vihaisi.
Tietämätön saa olla, tyhmä ei. Tyhmyys on minulle kapeakatseisuutta, suvaitsemattomuutta, ahdasmielisyyttä ja näköalattomuutta.
Tyhmä ihminen ei kuuntele, ei opi eikä ajattele. Hän ei osaa olla empaattinen, eikä ajatella asioita toisten näkökulmista tai ylipäätään mitenkään yhteydessä laajempaan kontekstiin. Oma napa on tyhmän ihmisen maailmankaikkeuden keskipiste.
Tyhmyys ei siis liity oikeastaan mitenkään ns. älykkyyteen tai kirjaviisauteen. Paljon enemmän sillä on tekemistä puuttuvan sydämen sivistyksen kanssa.
Minäkään en varsinaisesti " vihaa" mitään tai ketään, mutta pyrin elämässäni siihen, etten joutuisi olemaan tekemisissä tyhmien ihmisten kanssa. Tyhmyys on siis kyllä vastenmielistä ja saa minut surulliseksi.
Aina pitää olla itseään pönkittämässä, kuinka MINÄ sitä ja tätä...
Eli sellaista, joka valittaa kaikesta ja on kaikille katkera. (Tiedä sitten, mikä se on yhdellä sanalla ilmaistuna...)
Enkä tarkoita tuolla lahjoilla muistamista tms. vaan nimenomaan jos jotain lupaa niin sen pitää myös pitää.
Sitten kateus!
Se syö ihmistä. Se syö sitä jolle ollaan kateellisia ja sitä joka on kateellinen!
Vierailija:
Enkä tarkoita tuolla lahjoilla muistamista tms. vaan nimenomaan jos jotain lupaa niin sen pitää myös pitää.
kaikki ylläolevat ovat ominaisuuksia, jotka ovat vihattavia.
Mutta minä sanon tuuliviirimäisyys. Nuo muut ominaisuudet ovat sellaisia, että niiden kanssa oppii elämään, mutta ihminen, josta ei koskaan tiedä, millä tuulella se on - niin eihän sellaista voi ennakoida millään.