Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, onko minulla aivokasvain??? Minulla on välillä aamuisin kovaa päänsärkyä,

Vierailija
07.11.2008 |

joka helpottaa kun nousen ylös. Netistä löytämieni tietojen mukaan tämä on sitten aivokasvaimen oire.

Vaivaa on kyllä ollut ajoittain jo 10 vuotta, ja monesti se toistuu muutamana aamuna peräkkäin ja sitten voi olla monta viikkoa taukoa. Olen liittänyt vaivan lihasjännitykseen, koska yleensä säryn aikoina minulla on yleensä niskat jumissa ja etenkin noina aamuina lihakset kireät ja arat.

Nyt kuitenkin sitten mietin, onko minulla aivokasvain. Lihasjännityspäänsäryn kun pitäisi kuulemma tuntua lähinnä iltaa kohti.

Mutta jos tämä olisi aivokasvain, niin kai se nyt olisi joksikin muuttunut 10 vuodessa?!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aamupäänsärky voi olla aivokasvaimen oire, mutta jos sulla on ollut kyseinen vaiva jo 10v niin tuskin mitään vakavampaa. Olisihan jo siinä muitakin oireita, huimaus, näköhäiriöt yms.

Vierailija
2/11 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oletko joskus käynyt sen vuoksi lääkärissä?

En olisi omalla kohdallani huolissani, jos vaiva ei ole miksikään muuttunut kymmenessä vuodessa.

Jos sulla on huono patja/tyyny/nukkumisasento, särky voi aivan hyvin johtua lihasjännityksestä. Ja vaikka patjasi, tyynysi ja asentosi olisi periaatteessa ihan jees niin säryn takana voi silti olla lihasjännitys. Ei netti tiedä, miksi juuri sulla särkee päätä aamuisin, eikä yksikään yleistävä tilasto sitä osaa kertoa. Se, että useimmilla jännityspäänsärystä kärsivillä kipu pahenee päivän mittaan ei tarkoita, että kenelläkään ei voi kipu pahentua yön aikana johtuan lihasjännityksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolet seuraavan 60 vuoden aikana.

Vierailija
4/11 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan niskajumitukseen tuon säryn yhdistän. Mullakin vaiva on kestänyt vuosia.

Vierailija
5/11 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tämän nimenomaisen vaivan takia käynyt lääkärissä. Olen vähän sellainen päänsärkykonkari, sillä minulla on suht usein (päivisin siis) selvästi niskajännitykseen liittyvää jomottelua sekä muutaman kerran vuodessa migreeniä. Epävirallisen mirgeenidiagnoosin teki lääkäriystäväni.

Tämä ei siis ole ainoa päänsärkyni, vaan olen monenlaisten jomotusten kanssa tottunut elämään koko aikuisikäni.

ap

Vierailija
6/11 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit helpottaa kun nusee yylös.... T: kärsinyt joka ei saanut apua hierojalta eikä naprapaatilta, muttta asiansa osava jäsenkorjaaja sai vaivan pois kerralla..... En usko vieläkään... Niin hyvä olo on aamuisin :D

Vierailija
7/11 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee silti lääkäriin.

Vierailija
8/11 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nesteet ei vaan pääse kiertämään päähän asti....

Siis m' k'ytin viikoittain särkylääkettä ja olo oli JÄRKKY..... mutta sit tosiaan pääsin jäsenkorjaajalle jota en voi kyllin ylistää...

Vierailija
9/11 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia sitten aloin venytellä niskan seutua illalla ennen nukkumaanmenoa, aamuiset päänsäryt vähenivät selvästi.

t. ap, joka on silti huolissaan.

Vierailija
10/11 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kuitenkin erilaista kuin muu päänsärky, tuntuu takaraivolla. Särkyoire lisääntyy ajan myötä, sitten tulee muita neurologisia oireita. Sinun päänsärkysi kuulostaa siltä, että nukut pää huonossa asennossa ja niska ei tykkää siitä. En usko alkuunkaan aivokasveimeen. Mutta jos asia vaivaa, varaa aika vaikka yksityispuolen neurologille. Parempi käydä turhaan lääkärissä kuin murehtia asiaa.

Terv. lääkäri

Vierailija
11/11 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaisin että sulla on just lihaskireydestä johtuvaa päänsärkyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi