Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(*:(*:LOKALUTUISET LOPPUVIIKKOON:*)=*)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta on edelleen maassa, hiphei=)

Miranneli:

Silitys on munkin mielestäni KAIKISTA ärsyttävin ja inhottavin kotihomma.

Joku tuskaili täällä, että tyynyliinat on silittämättä.

Meillä verhot silitän ja juhlapaidat (jotka nekin valitaan niin, ettei sitäkään tarviis tehdä)...Niin meillä ei todella ole mankeloidut ja prässätyt lakanat.

Kiva kun puhtaat on ja kuivat=)

Dorisday:

Meillä myös poika päätti kuitenkin olla hyväksymättä tuttia.

Me täällä myös isänsä kanssa hihkuttiin, että on eka kuka sen heti hyväksyi..Vaan ei hyväksy enää.

Repii oikein kunnolla pelihousut ja loputkin releet mukana, kun yritän tuttia laittaa jos hamuaa ja vaikeroi, vaikka olis just melkein tissiltä nostettu pois..

Sitten kun tuikkaa tisun suuhun, katselee maailmaa tyytyväisenä ja lupsauttaa sillai yliolkaisesti, " kunhan nyt tässä nautiskelen" tyyliin.

Ei siis ollenkaan niin, että vihdoinkin kun on niiiiiin nälkä=/

Eilinen päivä meni taaaas tapellessa miehen kanssa ja vielä ihan typerästä asiasta lähti (mulla tällä kertaa pinna kireällä het alkuun)

Siinä sitten taas saatiin aikaan oikein kunnon soppa, mulle sopivasti synttärilahjaksi=(

Olipahan ikimuistettava synttäripäivä, hö.

V%#&" ttaa nämä " hormonitkin" , eikö tässä enää ikinä näe tasapainoista kokonaista päivää, kun mielialat ei heittäis häränpyllyä sekunnin murto-osassa?????????

Mulla kun ei edes kuukautiskierto tee mitään oireita, ei pillerit, ei renkaat...Mutta olepa raskaana ja imetä, huh.

Ja miehellä nousee kait jotkut testosteronitasot taivaisiin pelkästä imetyksen ja ison vatsan katsomisesta, heh heh..

Oonkin miettinyt että mulla pukkaa kuitenkin aina stressin päälle elämäntilanteiden muuttuessa ja oon huono kestää sitä, en keksi muuta syytä?????????

Eli jospa kyseessä EI olekaan hormonit???

Oon vähän hajalla koko showsta=(

Ja toisiksi vanhimman opekin soitteli sitten miten on läksyt ja viestit ja allekirjoitukset AINA tuomatta.

Ja just kun aamulla pojalle sanoin, että eiköhän uudesta koulustakin ole jo jotain infoa tullut, kun vaan ne pari vaivaista lappua jotka tuonut mulle.

Kun nyt taas ei olis muutenkin ollut jo mieli maassa.

Yleensähän kaikki huono tulee sarjoissa ja samaan syssyyn, että tässä sitä odotellaan mitä seuraavaksi=(

Sit vielä eksyin lukemaan iltasanomien sivuille miten vastasyntynyt oli siepattu sairaalan osastolta huoneesta australiassa, kun äiti oli poistunut hetkeksi.

Mietin sairaalassa vastasyntyneiden osastolla ollessa Jooan kanssa, miten ulkomailla tuollaisia tapahtuu ja mietin jo että uskaltaako vauvan jättää vauvalaan enää täälläkään, kun ei siinä kokoajan henkilökuntaa ollut=(

Ja sitten vielä toinen uutinen, miten äiti oli sännännyt 4 vuotiaan vilpertin perään briteissä päästäen otteen irti vaunuista, sillä seurauksella, että 1 1/2v tyttö joka kulki vaunuissa, luisui rekan alle.

Ja just eilen mietin kauppareissulla liukkaassa mäessä, että mitä jos kaadun ja vaunut karkaa autotielle.

Tuli tosi surullinen mieli, miten jotkut elää tällä hetkellä noita kauhun hetkiä, joita meistä jokainen varmaan joskus pelännyt=(

No, mutta päivän askareet kutsuu.

Parempaa päivää teille kanssasisarille ja kiitos kun sain purkautua!!!!

Alakuloinen Tuttiina ja 6 vkonen pikku mies

Vierailija
2/24 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimahalaukset Tuttiinalle!!!!!!

Et ole ainoa jolla samanlaisia ajatuksia.

Miehen kanssa riidellään ihan mitättömistä asioista. Eilen suututti kun riideltiin ensin ja sitten mies lapselle sanoi pahasti. Voitteko kuvitella, toinen (lapsi) viaton osapuoli ja saa kuulla ilkeyksiä. Minä en sulattanut sitä ja taas riideltiin..joskus voisin lähettää miehen toiselle planeetalle, kun ei taideta mahtua samalle planeetalle. Räyh! Oon ajatellut, että kaitpa se elämä tasoittuu tästä vielä. Luulen, että monet riidat johtuu minun ailahtelustani. Itse olen kärkkäästi sanomassa miehelle ja hän taas ei jää kuuntelemaan moista. Mutta ei myöskään ymmärrä näitä hormonimyrsky -juttujakaan.

Meidän vauva HYMYILI ihana leveän hymyn mulle aamulla, ihanaa. Tutti asiastavaan, että meilläkään ei ole innokas tutin syöjä. Sylkee poisheti irvistyksen kera. Tissiä pitää tuttinaan. Pitäisi olla tissi suussa niin kauan kunnes neiti nukahtaa.

Kamalia uutisia saa lukea melkein päivittäin. Itsekin luen niitä toisinaan itku silmässä. Sekin vauvan sieppausjuttu tuntuu kyllä pahalta. Itse jätin vauvani myös hetkeksi huoneeseen laitoksella ollessa..jos silloin ois uutísoitu moista, olisi mietityttänyt jättää yksin huoneeseen vauvaa. On painajaismaista kulkee liikenteessä pienten lasten kanssa jos eivät tottele ja jokainen vilistää eri suuntaan. Muutaman kerran on saanut huutaa p#¤#@een pohjasta, että lapsi pysähtyisi. Eivät paljoa vilkuile sivuilleen, että tuleeko auto, huh! Olen yrittänyt teroittaa heidän mieliin, että pitää pysähtyä ensin ja katsoa molempiin suuntiin...

Meidän kakkonen on viimeistä päivää päiväkodissa. On ollut kiva hoitopaikka ja haikeaa jättää se vaihe elämästä taakse. Ostin pientä naposteltavaa heille sinne.

Taidamme lähtee vauvan kanssa vaunulenkille pian kun on hyvä sää. Pikkupakkanen ja kirkasta taivasta näkyvissä.

Hyvää torstaita,

Miranneli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Tuttiina!

KAATUMISET JA PELOT Eilen kanssa mietin liukkaassa mäessä, että apua, jos liukastuisin. Ehtisinkö pitää otteen rattaissa. Jos en niin huonosti kävisi... Aargh. Ja täällä asuinkaupungissa (sinänsä rauhallinen paikka) juuri joku nuori mies viime viikolla vaan ampua posautti teinitytön bussipysäkille tuossa ihan muutaman kilometrin päässä ja se oli vielä päiväsaikaa. Mietin vaan, että toivottavasti kukaan ei meitä nisti vaunulenkeillä... SItten olin kerran kolarissa, kun matkalaukku tuli törmäyksen voimasta takakontista penkkien läpi takapenkille (olin itse edessä) ja tässä kun kuljetettiin talvirenkaita taannoin takakontissa taapero kopassaan takana, niin mietin, että entäs jos renkaat tulee sieltä sen naamalle...

No, pois tällaiset ajatukset vaan ja elämää elämään...

YÖ Täällä yö menee yleensä kahdella syötöllä, mikä on ihan priima, mutta kuitenkin uni usein jää enemmän vajaaksi. Viime yönäkin kahden syötön lisäksi korjasin tuttia ja rauhoittelin poikaa ja sitten lopulta nostin meidän sänkyyn. Ja se vääntely ja tuhina ja korina aamuyöstä! On se niin kumma juttu. Ei mitään pientä tuhinaa... Lopulta " nukuin" välillä 22.30-06.30 (8h), mutta valvoin luultavasti 3-4 h tällä välillä (syöttö, oma unen päästä kiinni saaminen ja pojan rauhoittelu ja örinöitten kuuntelu). Tiedän, että monella on asiat paljon huonommin, mutta, mutta.....

AJL

Vierailija
4/24 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista Tuttiinalle ja Mirannelille miesten kanssa..

Meillä taas vähän päinvastainen " ongelma" , mies oli yhden illan ja yön tuossa työmatkalla, ja kun eilen tuli kotiin mulla oli ollut kauhea ikävä ja odotettiin molemmat että päästään sylikkäin. No tytöllä oli sitten maha kipeä ja huusi ekaa kertaa pariin viikkoon, ei nyt mitään yhtämittaista huutoa mutta mikään ei oikeen ollut hyvä ja piti kanniskella koko ajan. Selvästi oli vatsa kipeä, piereskeli nimittäin koko yön. Eip siinä sitten halittu miehen kanssa :( ja mä kaduin taas koko tenavan hankintaa. En tiedä tuliko tytön mahvaivat mun syömästä perunasalaatista vai kirsikkatomaateista, ne oli oikeestan sellaisia ruoka-aineita mitä en normaalisti nyt ole päivittäin syönyt.

Menkoista oli puhetta, mulla tosiaan oli ekat jo viiden viikon kuluttua synnytyksestä vaikka täysimetän.

Nukkumisgallup: mua kiinnostaisi tietää miten pitkiä pätkiä teidän tenavat nukkuu yöllä, YrjoLunniko sanoi että heillä nukuttiin 7 tunnin pätkä! Meillä ei oikeestaan ole syöttövälit yöllä hirveeti pidentyneegt moneen viikkoon, eka pätkä on 3,5 tuntia ja sen jälkeen 2 unipätkää 2,3-3 tunnin syöttövälillä. Eli mä saan nukuttua noin 6 tuntia kun laskee pois omat valvomiset tuosta yöstä. Mun neuvolatäti kyllä väitti jo pari viikkoa sitten että pian vauva alkaa venyttään sitä ekaa pätkää 5-6 tuntiin, mut eipä ole tapahtunut. Kaksi kertaa on nukkunut 4,5 tuntia mutta siitäkin on jo pari viikkoa.

riza ja tyttö 6 vko

Vierailija
5/24 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, niin kuin se neuvolantäti sanoi ettei noin pieni voi mitään flunssaa saada... =(

Saipa kuitenkin ja toissayö oli yhtä turhautunutta huutoa ja korinaa kun tukkoisella nenällä ei voinut imeä ollenkaan. Eilen illalla pukkasi nopsaan kuumeen, joka nousi yli 38 asteen. Ei muuta kuin Pikkujättiin ja sieltä lähete Jorvin päivystykseen. Kiva siellä muiden räkästen kanssa odotella päivystyksessä puolille öin.. Osastolle olisi pikkuinen joutunut jollei olisi ollut vuodepaikat täynnä tarttumatautisia, ja siksi meidät passitettiin kotiin nukkumaan pariksi tunniksi ja aamulla takaisin sairaalaan. Taas testattiin ja otettiin kaikki kokeet.

Onneksi ei ollut mitään vakavaa arvoissa ja saatiin lupa kotitua ja seurata tilannetta. Nyt siis kotona, pieni lämpö pojalla, mutta muuten ok ja nukkuu para' aikaa rattaissa sisällä.

Oi joi, itelläkin semmonen väsymys päällä ja monen yön nukkumattomuus kostautuu taas kun vastustuskyky nollissa ja nuhaa pukkaa. Tosi vetämätön fiilis!

Vauvalääkäri kovasti kehoitti olemaan nyt varovainen ostoskeskusten ym. ihmisvilinöiden kanssa ainakin tammikuuhun saakka kun nyt jyllää se rs-epidemia, joka alle 3 kk ikäisille tosi paha ja vaatii sairaalahoitoa aina. En todellakaan halua riskeerata mitään, mutta silti harmittaa kun oltiin suunniteltu kaikenmaailman joulumyyjäisiä ja ostosretkueita. =( Oletteko te muut kuinka varovaisia olleet?

NUKKUMISESTA.

Viime yöt tosiaan olleet kauheita, mutta normaali (?) hyvä yö on sellainen että vauva sammuu n. klo 23 ja parhaimmillaan nukkuu 3,5 tuntia ja herää syömään kolmen aikoihin (mutta mahdollisesti myös pari krt siinä välissä..). Sitten öhertää ja pöhertää, heräilee ja hengailee levottomasti n. 4-6 välillä ja nukkuu taas klo 9 asti. Kaiken kaikkiaan syö 3-4 krt yössä. Oma uni tuntuu silti tosi katkonaiselta koska pikkukaveri nukkuu mun kyljessä ja ei todellakaan nuku paikoillaan..=)

Nyt pikkuressu rohisee rattaissaan, kyllä käy sääliksi. Todella nyt tiedän äidillisen tunteen, että tekisi mitä vain ja ottaisi niin mielellään kivun + pahan olon itselleen mutta kun ei voi..

Auttaiskohan myrkkykahvi tähän zombi-oloon?

s+sairas poika 6 vk

Vierailija
6/24 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... voisinpa melkein sanoa että huomenta, koska heräämisestä ei ole kuin pari tuntia. Viime yö meni valvoessa. Poika alkoi nukkuun yhdentoista aikaa illalla, mutta heräsi ennenkuin itse olin edes saanut unta ja siitä valvottiin sitten puoli neljään yöllä. Harvinaisia mahavaivoja ilmeisesti itki. Olipa tuskallinen yö ja emme ole näköjään ainoat tällä palstalla, joilla parisuhde ei viimeisen vuorokauden aikana ole kukoistanut. Oikeastaan se ollut sellaista aaltoliikettä jo synnytyksestä asti=). Mutta yöllä jotenkin ne hermot kiristyy vielä nopeampaa kuin päiväsaikaan.

Unigalluun sen verran, että normaalina yönä poika alkaa nukkumaan puolenyön aikaan tai vähän jälkeen ja nukkuu neljän tunnin molemmin puolin. Sitten uni jatkuu hyvällä tuurilla niin, että nukkuu kaksi parin tunnin pätkää. Ja nukkuu siis koko yön meidän keskellä. Ongelmana meillä on se mikä tapahtui viime yönäkin, että poika nukahtaa eka ihan hyvin, mutta herääkin puolen tunnin päästä ja alkaa valvomaan vaikka väsyttää.

Peloista sen verran, että varsinkin alussa minulla oli kokoajan sellainen pelko, että vauva tippuu minun sylistä ja satuttaa itsensä. Se tuli aina sellaisena kuvana päähän, josta oli vaikea päästä eroon.

Eilen oli se jälkitarkastus ja kaikki oli ok. Ja onneksi se toimenpide ei sattunut juurikaan. Nyt vois periaatteessa alkaa sänkyhommiinkin, mut äsken kun kävin vessassa niin eiköhän tarttunut verta paperiin, että joko ne minunkin menkat muka alkoi.

Mutta jatketaanpa tästä... nyt on aika tarttua kotihommiin kun poikakin vielä nukkuu.

Terkuin Mi11Mi ja poju

Vierailija
7/24 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunshine: Mun äiti pelotteli tuolla Rns- viruksella, mutta olen kyllä uhkarohkeasti käynyt tenavan kanssa Stockalla, Kampissa jne. Tyttöhän nukkuu vaunuissa, ja pesen kädet kun tulen kotiin. Varmaan riski on silti olemassa, mutta en oikein tiedä miten itse jaksan jos en pääse mihinkään missä näkee muita ihmisiä.

Pelot: Mulla on kanssa pelkoja että tiputan tytön. Samoin kun tällä viikolla on ollut tosi liukasta, niin olen pelännyt että kaadun vaunujen kanssa -mikä ei olis ollenkaan mahdotonta kun ylä- tai alamkeä menee vaunujen kanssa.

Meillä on rakasteltu ihan aktiivisesti jo monta viikkoa, eka kerta oli kun synnytyksestä oli 3 vkoa. Tosin mulla ei enää ollutkaan silloin jälkivuotoa.

Vierailija
8/24 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista kuulla teidän muiden nukkumarytmejä ja syöntivälejä. Meillä tyttö menee nukkumaan jo noin 20.30-22 ja ylös noustaan kuuden-puoli kasin aikaan. Tyttö nukkuu vaunukopassa 2 ekaa syöttöä, viimeisiksi tunneiksi otan viereen koska hän alkaa olla levoton aamuyöstä.

Puuhakaarista: Mistä niitä saa järkevään hintaan? Kävin Stockalla tänään ja sellainen matto+puuhakaari leluineen maksoi melkein 70 euroa. Kuulin että ainakin Ikeassa on edullisempia.

Vierailija
9/24 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11810743&p=2&tmo…

Tuttiinalle myötätuntohalit täältäkin! Mie oon ihan samanlainen elämänmuutoksista stressaaja ja sopeutuminen uuteen kestää tooodella kauan. Meidän häistäkin on jo yli vuosi, uuteen kotiin muutosta kohta puoli vuotta, ja nämä vaivaa mua uusina asioina edelleen..

Riitoja on meilläkin usein mun äkkipikaisuuden ja ailahtelevuuden vuoksi.

RS-viruksesta opin jouluna 2005 etten sitä lapselleni haluaisi. Esikoinen oli tuolloin 8 kk ja sai astetta pahemman flunssan hengitysvaikeuksineen. Sairaalahoitoa ei onneksi päivystyskäyntiä ja siellä avaavan lääkkeen hengittämistä enempää tarvinnu, pienemmän vauvan kanssa olisi varmasti ollut tilanne toinen. Mutta riittävän kamalaa kuunneltavaa se hengityksen vinkuminen ja tukkoisuus oli, kun ei yöllä uskaltanu ees nukkua, jos toinen vaikka lakkaaki hengittämästä. Joten kyllä me ollaa nyt vähennetty kaupoissa ja muussa väenpaljoudessa juoksemista tän tytön kaa, kun se rs-virusriski taas on olemassa. Nyt kun tälle vissiin meinaa vielä sopivasti räkätauti tulla, niin en vie tätä ihmisvilinään ollenkaan.

Yösyöttöjen välit meillä eka 4-6 tuntia (kerran ollut 8), seuraavat yleensä 2-3 tuntia. Likka syö illalla vikan kerran n. klo 21, yöunille käydään jo klo 20, tosin usein rauhottuu kunnolla vasta klo 22 aikoihin. Herää ekan kerran syömään n. klo 02, sitten klo 05 ja 07-08.

Nyt ei neitiä kiinnosta nettailu enempää..

S ja likka 2kk

Vierailija
10/24 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Tuttiinalle täältäkin ja jaksamista miehen kanssa. Semmoista se välillä on täälläkin...

Me käytiin ottamassa Veikalle rotarokote tänään ja nyt jännityksellä odottelemme tuleeko mitään oireita. Kakka oli äsken ainakin vihreän-keltaisen värinen... Vaihdettiin eilen takasin Naniin, jotenkin en usko että kakan väri olis sittenkään johtunut siitä ja uskon että tuo äskeinen vihreys johtui rokotteesta. Kattellaan...

Jep, Riza, meillä oli kerran 7 tunnin pätkä yöllä ilman syöttöä. Eipä ole moisia pätkiä sen jälkeen ollutkaan vaan heräilty on 3-5 tunnin välein. Pääasiassa kuitenkin 5, onneksi :-D.

Nyt täytyy lähteä viemään esikoinen jumpalle.

Y ja Veikka 8 vkoa 4 päivää

Vierailija
11/24 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on, mulla on varmaan porukan nuorimpia tenavia 3+ viikkoa. Miten teillä on tuo yöuni muuttunut viikkojen myötä? Mulla oli 1-2 viikkoa 3h (kerran neljä!) ja viime viikolla 2-2,5 h (oletan syyksikasvuspurtin 3 vko) ja nyt on taas sellainen noin 3 h. Koskas sitä saa unelmoida 5 h yöunista ;) ;) ;)?

Iltoja

AJL

Vierailija
12/24 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vielä hengissä, vähitellen alkaa vissiin helpottamaan nämä pahimmat kiireet. Tosin en voi olla varma, kun muistini on ollut surkean ja säälittävän rajamailla tässä lähiaikoina: tiedän vaan että paljon olis tehtävää mutten millään muista mitä... Harvase kerta olen löytänyt itseni haahuilemasta ympäri kämppää tekemässä sataa juttua kerralla, kun alotan yhden ja sitten toisen ja kolmannenkin, sitten huomaan että olin tekemässä sitä ekaa, jne... Karseeta kohellusta! Ylikierroksilla käydään taas, voi ketku...

Joop. Kävin tänään antamassa papa-näytteen kun jälkitarkastuksessa lääkäri sitä toivoi. Eikös vaan se näytteen ottaja (tosi mukava nainen, eipä ole ennen noin kivaa ollut tuon näytteen ottaminen!) todennut ettei näin aikaisin synnytyksen jälkeen kannattaisi ottaa kun ei hormonit ole vielä tasaantuneet eikä tuloksiin siis ole luottaminen. Otettiin nyt kuitenkin kun lääkäri toivoi, mutta mutta... Kummallista puuhaa...

NUKKUMISESTA. Meidän neiti vetelee kyllä aika paljon sikeitä vuorokaudessa, olen vähän ihmeissäni. Tänäänkin on ollut hereillä ehkä 5h, mielestäni esikko valvoi paaaljon enempi. No, en valita. Pisimmät syöttövälit on olleet 5-6h, yleensä kuitenkin vähempi. Yksi pidempi unipätkä on yössä, sitten mennään parin tunnin pätkissä ja aamuyöstä meilläkin äherretään ja piereskellään... Kerran oli vaan kaksi syöttöä yöllä, mutta normaalisti on 3-5. Koskahan noita pidempiä pätkiä alkoi tulemaan - olisko ollut tuossa 5 viikon kohdalla, muistelisin..?

Me ei olla mitenkään vältelty paikkoja tautien pelossa, mutta ei kyllä jakseta mihinkään kaupoille lähteäkään näiden vekaroiden kera. Kyllä meillä silti on koko perheellä vauva mukaan lukien pientä flunssaa ollut. Mitään ylimääräisiä rokotteita ei kuitenkaan olla ottamassa, en vaan jaksa eikä ehkä olisi varaakaan. Sitten kyllä harmittaa jos tauti iskee... :/

PUUHAKAARESTA kyseli Riza - niitähän on kyllä kaiken hintaisia erilaisia ihania viritelmiä, riippuen kuinka paljon vilkkuvia valoja, ääniä, ym. ominaisuuksia haluaa... Itse ostin aikoinani esikolle muistaakseni 6 ¿ käytetyn, mutta ei se kyllä mikään ihmeellinen ole. Huuto.netistä noita löytyy paljonkin jos kelpuuttaa käytetyn. Ja varmasti löytyy huomattavasti halvemmalla kaupoistakin (esim. ihan Prismasta tai vastaavasta), älä ihmeessä maksa Stokkan hintaa! Mietiskelin tässä mistä keskustassa voisi löytää tuollaisen - olisko Anttilassa?

Meikäläiselläkin taitaa vielä nämä TUNTEET HEITTELEHTIÄ aika pahasti. Aamuisin tuntuu maailma aina aika paljon pahemmalta paikalta kuin iltaisin, eikä unen määrällä ole vaikutusta asiaan. Nopeasti kyllä myös kiehahtaa, ja taas on otettu täälläkin yhteen miehen kanssa. Huoh. Onneksi on niitä hyviäkin hetkiä, ainakin välillä.

Joopa joo. Pitää ruveta kirjoittamaan Joulupukille esikon puolesta ettei saatas mitään älyttömyyksiä sukulaisilta... Ja kun oikein mietin, en muista koska viimeksi olen käynyt suihkussa joten sinnekin pitäis sitten vissiin mennä. Ja säärikarvoista hankkiutua eroon, ne on todella nolon pitkät (arvatkaas huomasinko tämän siinä riisuessani housuja sitä papa-koetta varten...). Että ei kun menoks taas...

Vierailija
13/24 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juttua nukkumisista. Meidän poju nukkuu päivisin ulkoilun jälkeen jonne siis nukahtaa niin viitisen tuntiakin joskus.

Pääsääntöisesti sellasta 2.5-3h öisin ja illalla. Täällä myös aamuyöstä alkaa oleen levottomampaa unta että on pakko ottaa viereen ettei tuttia tarvi lähteen palauttaa monta kertaa tunnissa.

Onko tuohon ihon kuoriutumiseen käsketty laittaa voiteita..

Täällä myös hormoninäppyjä vaikka millä mitalla kuinka äkkiä häviävät..Itsellä kun esikoinen menossa.

Harmittaa tuo maidon tulo kun ei oikein tule hyvin ja riittävästi. Kuinka hienoo ja helppoo ois antaa vaan tissiä varsinkin öisin. Korvikkeella mennään joka syöttö puoliksi.

Tsemppiä noitte hormoonien kanssa ette oo yksin sen ongelman kanssa, ei uskoisi kuinka pienet asiat ärsyttää. No kai siihen jossain vaiheessa tulee muutosta..

poika nyt kuukauden ja risat

Vierailija
14/24 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääh, viime yö oli vähän rikkinäinen, tyttö nukkui kyllä " normaalit" kolmen tunnin pätkät mutta mä heräilin siinä välissäkin eli ei tullut yhtään pitempää pätkää itselle :(

Samoin kuin AJL haaveilen siitä että tyttö alkaisi pidentään syöttöväliä siihen viiteen tuntiin yöllä edes. Jännä, kun päivällä saattaa mennä neljäkin tuntia pitkän päiväunen aikana ettei tarvita syöttöä mutta yöllä on 3,5 maksimi ja viime yönä ei tullut ihan sitäkään. Näyttäisi kuitenkin teidän vastausten perusteella, että 2 kk iässä nukutaan jo vähän pidempään. Siihen enää 2 viikkoa joten toivotaan parasta...

Suhnille kiitos puuhakaari- kommenteista. Itsekin ajattelin Anttilaa mutta enpä muista missä täällä keskustassa on sellainen. Pitää katsoa netistä.

Hormoneista oli puhetta, mulla ei oikeestaan enää ole sitä oiretta. Pinnaa kiristää vaan se, jos tenava itkee tai en saa nukuttua. Eilinen ilta oli ihana, tyttö taintui puoli ysi ja vietimme miehen kanssa laatuaikaa.

SannaP kirjoitti vieraantumisesta kavereista joilla ei ole lapsia. Mulla on kaveripiirissä sekä lapsellisia että lapsettomia, nyt on tullut enemmän soiteltua niiden lapsellisten kanssa, mutta en mä ainakaan vielä koe vieraantuneeni niistä lapsettomistakaan. Se kyllä itseäkin häiritsee, että tuntuu ettei ole oikein mitää järkevää puhuttavaa itsellä muuta kuin tän vauvan kuulumisia miten se on nukkunut jne. Varmaan tosi kiinnostavaa sellaisesta jolla ei itsella ole lasta.

Kohta pitäis lähteä lenkille, illalla mennään kylään - tosi kiva nähdä ihmisiä.

Riza ja tyttö 6 vko

Vierailija
15/24 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittäny edes joka päivä lukaista teidän viestejä ja siihen heti pyyntö, kun aika on kortilla, voisitteko please... laittaa lyhempiä pinoja, mulla on hidas kone ja mulla menee aika sivun vaihtamiseen kun on 4 ja 5 sivua näis pinoissa.

Meillä on ollut vaihtelevaa, välillä nukutaan päivälläkin, mutta välillä huudetaan koko päivä ja ilta.

Jekovit on meillä d-vitamiinina ja sitten Rela-tipat sen kans. Nykyään annan täysin omaa rintaa.

Kysymys näpyistä vauvalla, neuvolatäti sanoi naamassa olevista näpyistä että ne on mun hormooneista johtuvia, no onko muilla vauvan rintakehässä pieniä punaisia näppyjä? tänään siis ollaan kk:n iässä.

Jatkan myöhemmin.

Vierailija
16/24 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana yö takana, poju nukkui jälleen 22-5 eli seitsemän tuntia ja sitten vielä 4 päälle eli ysiltä herättiin. Hartiaseutu on vaan ihan jumissa, olen vissiin nukkunut huonossa asennossa. Noista yöunista, luulen että korvike saa pojan nukkumaan pitempiä pätkiä. Toisaalta taas on hällä kohta yhdeksän viikkoa ikää joten alkaa ne unet pidentyä muutenkin. En silti suosittele kenellekään pulloruokintaa, täällä kun näyttäisi hyvin monella olevan täysimetys, mikä on kerrassaan ihana ja upea asia. Kateeksi käy....

Ei ole vielä tullut rotarokotteesta oireita, ellei se eilinen kellanvihreä kakkendaali ollut sitä. Päinvastoin tuntuu että poju on ollut yksi aurinko koko kuluneen vuorokauden. Minusta on aivan ihanaa kun hän jo niin paljon jokeltelee ja hymyilee. Se on hirveän palkitsevaa.

Nyt äkistään vieressä siihen malliin että lienee aamupäiväunien aika.

Mukavaa alkavaa viikonloppua!

Ykä ja Veikka 8 vkoa ja 5 päivää

Vierailija
17/24 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepsankeikkaa..

Nyt takana jo kolme todella kakkamaista yötä, ja rupeaa todella verottamaan voimia. Kateena lueskelen teidän juttuja keiden vauvikset uinuvat 4-7 tunnin (!) pätkiä. Toki osansa nyt tekee pojan tukkoinen nenä ja imetyksen vaikeus mutta viime yö oli taas jonkun sortin ennätys. Kerrataanpa siis (ei sillä, että ketään kiinnostaisi..;))

yritys nukkumaan klo 21-itkua, imuyritystä, ei tullu mitään ja samaa itkunsekaista rinnalla kitinää 24 asti. Tunnin tirsat ja poika heräsi rohisten itkemään. Samaan aikaan koira alkoi vinkua ulos, sillä oli reppana kehittänyt kunnon vesiripulin mun eilen antamasta hirvenluusta (kun ei ole koiralle muuten aikaa niin lahjotaan herkuilla-ei hyvä!). Kahdelta koira uudestaan ulos. Vauva heräsi puoli 3, josta eteenpäin oltiinkin hereillä koko sakki aina kuuteen saakka. Yön tunteihin mahtui monta monituista koiran kakatusta, vauvan nenän keittosuolalla lotraamista, imemisyrityksiä, tuhansia asennonvaihtoja...Kuudesta seitsemään nukuttiin ja taas sama rumba alkoi, kiitos koirulin! Mies lähti kasin aikoihin ja mekin noustiin pojan kanssa..kai se uni on ihan yliarvostettua, mutta n. 2 tunnin yöunen jälkeen voisin maksaa maltaita 10 tunnin Z:n vetämisestä. Hoh hoijaa. Odotettavissa illalla sitten kiukkuista tiuskintaa ukolle ja koiralle-taas vaihteeksi. Tosi arkista rumbaa nyt kyllä viedään.

Tänään yritin eka kerran pumpata rintamaitoa, ja aika huonolla menestyksellä. Sain 30 minuutin ahkeralla rykimisellä hiukan alle 50 ml. Eikös toi ole aika kehno saavutus? Onko kokemusta, paljonko pitäisi voida pumpata ja paljonko vauva imee kerralla pumpattua maitoa? Entä pumppaatteko ennen vai jälkeen imetyksen vai samanaikaisesti toisesta rinnasta ja vauva imee toista? Siis häh? Ihan outo maailma mulle.

Riza74: keskustassa on Anttila ainakin Kampissa, sitten on se city-anttila makkaratalossa (tuskin on lastenosastoa) mutta sua lähin ja isoin on se Kaisaniemen Kodin1 Anttila.

Väsynein terkuin ja mustin silmänalusin toivottelen mukavia viikonloppuja!

Vierailija
18/24 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista kuulla että jollakin muullakin alkaa olemaan mustat silmänaluset =). Tosiaan alkaa verottamaan tämä pian kuuden viikon valvominen.

Viime yö oli taas ihan syvältä. Esikoinenkin sitten heräsi vauvan huuton ja meinasi nousta ylös klo 05.00. Hemmetti, siinä sitten pinna kireällä tiuskaisin että nyt on yö, takaisin sänkyyn. Esikoinen nukkuu aamuisin puoli ysiin mikä olisi vallan luksusta jollei vauva heräisi jo ennen kuutta. Syöttövälit ovat 1-3h ja välissä huutoa. Jos esikoinen olisi ollut tälläinen tapaus niin pikkukakkosta ei olisi koskaan tullut!!

Mukaviakin uutisia, tänään oli neuvolalääkäri. Lääkäri ei ollut aikaisemmin nähnyt yhtä terhakkaa kuusiviikkoista. Pituutta oli tullut reippaasti lisää, nyt 59cm eli +2käyrällä mennään. Painoakin oli tullut yli kilo viime kerrasta ja täysimetyksellä mennään. Onneksi imetys sentään sujuu ettei tässä zombietilassa tartte pulloja ja pumppuja keitellä. Pitäsi varmaan pumpata maitoa vähän ja kokeilla pullosta kun tarkoitus olisi päästä viikon päästä kampaajalle ja viipyä reissussa jopa 2-3 tuntia.

Salijäsenyyden ajattelin ottaa jäähyltä vasta tammikuun alusta kun tämä synttäri, ristiäis -ja joulurumba on ohi. Miten odotankaan että pääsen jumppaan. Mahtaakohan tästä taikinamasusta päästä enää eroon. Esikoisen jälkeen palautuminen oli nopeaa mutta näillä herkkujen napostelu määrillä ei kai ole toivokaan.

Monella taitaa olla jo ristiäiset pidettyinä, miten meni ja mitä keksitte tarjoiluksi. Vinkkejä vastaanotetaan!! Pääsittekö nimestä hyvn sopuun miehenne kanssa?

Leppoisaa perjantaita,

J & vaavi s. 20.10.

Vierailija
19/24 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinne.

Oletko harkinnut korviketta täydennykseksi? Itse osittaisimetän (tavoitteena oli täysimetys, mutta alan tulla realistiksi;) ), joten korvikelisät on mulle tuttua puuhaa. Täällä kanssa poika on " hieman" huono tarttumaan tissiin harjoituksista huolimatta. Imetän, pumppailen omaa ja annan pullosta ja annan korviketta pullosta. Eli kaikki variaatiot käytössä. Olen huomannut, että ainakin meidän poitsu on tyytyväinen, kunhan vaan saa TARPEEKSI RUOKAA ;) ;). Riittävä ruoka pidentää unia ja vähentää kitinää ja huutoa.

Sanotaan, ettei se, mitä pumppaat, kerro siitä mitä lapsi saa. Että voi saada enemmän. Itse olen huomannut kokeilemalla, että meillä poika saanee paljon vähemmän imuongelmasta johtuen. eli siis pelkkä pulloruoka 3 h välein versus imetys 30-40 min kahden tunnin välein+ lisäruoka pullosta huudon jälkeen vertailulla. Pumppaan omaa nyt 100-140 ml 10 min tuplasähköpumpulla (10 min per rinta siis). Tämähän on ihan riittävästi. Tätä poika ei tunnu millään saavan irti tissistä edes siis joka toinen tunti 30-40 min tahdilla... ;(

Maidon tuotantohan riippuu siitä, kuin usein imetät, miten hyvin rinta tyhjenee (lapsen imemisteho!) ja sitten rintojesi " ´varastojen" suuruudesta (ei liity rinnan kokoon). Voipi olla, että et tuota tarpeeksi maitoa, jotta saisit rauhallisen yön. Muutoin lapsi varmaan kasvaa normaalisti, jos vaan kanttisi kestää imettää koko ajan. Kokonaisuudessaan tuotat siis tarpeeksi sanoisin.

Oma isoäitini, maitotilan emäntä, lohdutti (oli kai tarkoitettu lohdutukseksi, hehe.....) omissa ongelmissani että " Ei ne kaikki lehmätkään anna yhtä paljon maitoa..."

AJL

Vierailija
20/24 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen lukemassa pinon ja tarkoitus oli kirjoittaa, mutta en ehtinyt, edellinen yö meni kahteen asti valvoessa pikkuneidin kanssa, ennen kuin päästiin nukkumaan: halusi vain olla tissillä ja katsella silmät suurina kaikkea, eikä toivoakaan saada pinnikseen ja kapaloon rauhoittumaan edes siinä vaiheessa kun alkoi silmät lumpsumaan kiinni. En itse uskalla tällä hetkellä jättää vauvaa nukkumaan mun kainaloon, koska vedän peiton unissani ylös asti ja väsymystä on sen verran että kun putoan uneen niin putoan, kuulen kyllä vauvan yninän ja siihen reagoin, mutta jos vetäisin peiton vauvan päälle..........

Joko se Tuttiina on päässyt yli pahimmasta? Minäkin tunnustaudun herkkikseksi kaiken mahdollisen ikävän uutimen suhteen, ja välillä tuntuu että kaikkea ei pidä katsoa. Tai on ehkä hyväkin toisaalta katsoa, silloin voi oikeasti olla kiitollinen asioiden laidasta sellaisella hetkellä kun muuten ottaa aivoon pikku jutut!!

Keno: Hormoninäppyjä on meidänkin neidillä nyt 1kk+2pv myös rintakehässä ja niskassa hiukan, sekä hiusrajassa. Ne tulevat tosiaan rintamaidosta äidiltä, ja korvikkeella syötetyillä vauvoilla ei ole ollenkaan ko. näppyjä. Niille ei tarvitse eikä saa tehdä mitään, ei koskea, ei rasvata, ei mitään. Menevät itsekseen ohi, yleensä ristiäisten jälkeen:-)

Meidän vauvalle on nyt tullut keltaista karstaa kulmakarvoihin ja otsaan. Karstaa voi tulla päänahkaan myös. Sekään ei ole vaarallista, mutta karstan olen pyyhkinyt pois lämpimään veteen kastetulla vanulapulla, johon tiputan pari tippaa vauvaöljyä.

OMASTA UNIVAJEESTA: Voin lohduttaa, että ihminen selviää lapsen saannin jälkeen vähillä unilla, vaikka haaveilee siitä että saisi nukkua joka yö 10h putkeen. Vasta meidän kakkosen syntymän jälkeen 3 v sitten sain kokea mitä todellinen ja oikea väsymys on, ja jotenkin ihmeen kautta siitä on selvitty ilman katkeruutta ja traumoja! Pikkuvauva-ajan yösyömisten jälkeen isommat vauvat alkavat unien kautta käsittelemään kokemuksiaan ja oppimaansa uutta: unet muuttuvat sitä kautta levottomiksi ja yöt katkonaisiksi. Sitten tulevat vielä taaperoiden sairastamat flunssat ja yrjötaudit, jotka pitävät hereillä koko perheen yötä myöden............

Mut kaikesta selviää!

VAUVAN KANSSA LIIKKUMISESTA: Meillä kakkonen sai kaikki infektiot alle 6kk, ja oli siihen mennessä saanut 5 antibioottikuuria, ilmeisesti sen takia et hänellä oli lievä infektio synnyttyään ja sai sairaalassa 3 vrk antibioottia, joka vei sen olemattomankin vastustuskyvyn. Ilman RS-virusta ja influenssaakin saatiin kokea, että pikkuvauvan flunssat ja infektiot oli koko perheelle niin raskaita, ettei niitä enää haluttais. Saati että nyt on liikkeellä oksennustautia jne, ja ihmiset ei pese käsiään edes yleisissä vessoissa, aivastelee ja yskii muita päin.

Eli meillä jää vauva kotiin jos käydään jossain, en vie ehdoin tahdoin kauppoihin tai esim Jumboon, Itikseen ym tässä vaiheessa.

YÖT/Nukkuminen: meillä vauva nukkuu ihan kivasti, nukkuu pidempiäkin pätkiä, yöt menee 1-2 syötöllä, joskus nukkuu jopa 6 tuntia yöllä putkeen, mutta sitä on edeltänyt sitten muutaman tunnin tissimaraton puolitorkuksissa niin kuin kuvailin tuossa yllä. Vaunuissa saa kuunnella itkua usein, siellä ei vielä nuku ihan sikeästi tuntitolkulla vaikka oltaisiin liikkeellä vaunujen kanssa.

Tänään sen sijaan lasten päiväulkoilu meni tosi kivasti kun vauva oli rintarepussa untuvatakkini alla: hän nukkui 2 tuntia aivan sikeästi ulkoilmassa, takki oli kiinni vauvan niskaan saakka, ja näki siis sieltä hiukan muutakin kuin minun villapaitani, silloin kun oli hetken alussa silmät auki.

Kädet jäivät vapaaksi, ei tarvinnut vaunuja työnnellä ja kuulostella milloinpitää heijata, kerkesin aktivoida koiratkin mukavasti ja puuhata lasten kanssa:D

RINTAMAIDON PUMPPAAMISESTA: Sunshine: pumppaamalla sitä maitoa ei yleensä tule lähellekään sitä määrää mitä vauva ottaa imemällä! Hyvä vinkki pumppaamiseen (mulla ihan tavallinen ainun käsipumppu nyt jo kolmannen kanssa, ja nyt tässä vaiheessa vasta olen alkanut oppimaan;-): siinä vaiheessa, kun tunnet että maito nousee rintoihin, jos vauva vielä nukkuu tai on tyytyväinen, mutta sulla alkaa täyttyä rinnat, ota pumppu esille ja tyhjennä täydempi rinta pumpulla ainakin suurimmaksi osaksi. Jos toinen rinta alkaa jo herua, tyhjennä siitä vähäsen. Herättyään voit antaa ekaksi tän rinnan vauvalle, saa sieltä suurimman osan plus sen rasvaisen takamaidon, joka on tärkein, ja sen jälkeen sen ekaksi tyhjennetyn rinnan, jossa on edelleen maitoa vauvalle (rasvaista takamaitoa), ja nyt vauva imemällä nostattaa just pumpulla tyhjennettyyn lisää maitoa.

50milliä on ihan hyvä määrä yhdellä pumppauksella saada maitoa " noin vain" ja hyvä määrä panna pakastimeen!!!

Nyt pakko mennä!

Avataanko huomenna la-su -pino Kenon toiveesta?

terkuin DorisDay

PS JOKO SUHNI SAI VAUVAN NIMIASIAN RATKAISTUA?