Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestoilijat!!

29.11.2007 |

Kokemuksia Ruskovillan villahousuista ja puuvillavaipoista?

Itse olen ihan hukassa näiden kestovaippa juttujen kanssa.. Innostus olisi kova, mutta sopivia ei tahdo löytyä..

Nyt mietin noita villahousuja ja sisävaipaipoiksi ehkä harsoja..

Vai olisiko joku muu parempi vaihtoehto? Meidän poika pissaa aikasta paineella (luulisin..) ainakin kaikista kokeilemistani kestoista pissat tulevat heti läpi jostain rakosesta.. vaikka vaippa ei muutoin vielä märkä olisikaan. esim.Fuzzi Bunz:eista pissa tulee ulos vyötäröltä ja kakka selän puolelta..

Vähän sekava kirjoitus.. mutta pikaista apua toivoisin!!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan, että teillä on joko liian pienet tai liian isot vaipat käytössä. Aina ei kannata tuijottaa niitä kokomerkintöjä - meidän pojalla on ollut esim. kanto aio:n M-koon vaippa käytössä jo 2kk lähtien, eikä ole edes mikään pullukka. Lisäksi kannattaa muistaa lisätä pojalle aina lisäimua enemmän eteen! Itse taittelen pienen bambuimun aina eteen lisäämään vaipan imukykyä. Joku tuolla enskapinossa suositteli kokeilemaan vaippalainaamoa oikean vaipan löytymiseen. Koklaappa siis sitä. Ainakin kestovaippa.info sivuilta luulisi löytyvän vinkkejä. Lisäksi siellä on tietokanta, jossa on kaikki suomessa myytävät vaipat arvosteltuina. Käy ihmeessä tutustumassa. Ja vielä pakko tarkistaa - onhan sulla käytössä sellainen pyykinpesuaina, jossa on saippuaa alle 5prosenttia? Jos saippuaa on yli tuon, menee fleece tukkoon ja pissat tulee läpi. Jos olet pessyt vaipan väärällä pesuaineella, saat fleecen huokoset auki esim. Frailyllä. Tsemppiä! Älä ole liian armoton itsellesi - ei ole maailmanloppu, jos välillä käyttää muutaman kertakäyttövaipan.

Vierailija
2/3 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis vaipan istuvuus on tosi paljon kiinni vauvan ' mallista' .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ruskovillan villikset eivät ole kovin pitäviä uutena (eivät toimi kaikilla). JOtkut pitävät paljon, jotkut taas moittivat. Meillä ne eivät ole parhaat, mutta pissaa ei tulekaan yleensä kerralla ihan kovimmalla paineella. Pitävämmät ovat meillä olleet mm. babyidean wool longiesit pitkistä villiksistä ja lyhyistä Engelin. Ja harsoista kyllä meillä leviää maitokakat vähän joka suuntaan, jos ei heti samantien ähräämisen alettua vie hoitopöydälle. En saa tehtyä siis harsosta tarpeeksi napakkaa pakettia. Korkeaa sisävaippaa löytyy (minun mielestäni korkeaa) Helmi-setilta ja Ronjamarialta. Ja molemmissa meillä on käytössä läppävaippa, jonka läpän saa taiteltua eteen kaksin kerroin. Sen lisäksi on olemassa sisätäyttövaippoja, joista minulla kokemus vain itsetehdyistä. Pojalla saa sinne tunkea eteen vähän enemmän imuja. Meidän pojalle laitan siihen eteen usein vanhasta pyyhkeestä ommellun kankaan ensimmäiseksi sen alle sitten muuta. Vanha frotee imee tosi paljon nopeammin kuin esimerkiksi hamppu. Myös uudet kankaat imevät huonommin, pesuja pitää olla 3-10 ennen kuin uudet kankaat alkavat saavuttaa parempaa imukykyä.

Kestovaippainfo.fi -> tietokannat, löytyy käyttäjien arvosteluja vaipoista.