Voi kakka mikä kaupan kassa
Olin lähikaupassa (Prisma) tässä yksi päivä ja jälkeeni jonossa oli äiti n. 5-vuotiaan lapsensa (poika) kanssa. Lapsi oli omilla säästöillään ostanut lelun jonka halusi itse maksaa. Lapsen ostos oli siis ensin ja äidin ostokset kapulan jälkeen.
Lapsi iloisena maksaa omaa ostostaan ja antaa rahat ja äidin s-etukortin... Mitä sanoo myyjä? " Tämä S-etukortti on kyllä henkilökohtainen, lapselle voi tilata oman kortin omalla nimellä ilmaiseksi netistä tai vaikka tuosta infosta. En voi antaa tästä bonuksia kun ei ole lapsen nimellä tämä kortti"
Ei jumalauta mitä nihilismiä... En tiedä kuinka kävi kun sain omat ostokseni pakattua ja lähdin pois.
Kommentit (14)
teitä ei varmaan yhtään vituttais jos joku varastaa teiän s-bonuskortin ja tyhjentää koko bonustilin?
Vierailija:
teitä ei varmaan yhtään vituttais jos joku varastaa teiän s-bonuskortin ja tyhjentää koko bonustilin?
s-tilikortti. Olen vastaavassa tilanteessa antanut lapsen käyttää korttia, mut en antanut kaverin ostoksista bonuksia. eli jos peräkkäin tuli 2 naista, joilla ekalla oli kortti ja ostokset maksettuaan sanoi tokalle et käytä tuota mun korttia kun sulla ei ole omaa, niin EI onnistu....
Vierailija:
s-tilikortti. Olen vastaavassa tilanteessa antanut lapsen käyttää korttia, mut en antanut kaverin ostoksista bonuksia. eli jos peräkkäin tuli 2 naista, joilla ekalla oli kortti ja ostokset maksettuaan sanoi tokalle et käytä tuota mun korttia kun sulla ei ole omaa, niin EI onnistu....
Totta kai lapsi saa ostaa äidin tai isän kortille, mut ei koko naapuristo...
Myllystä puhumattakaan EI tuollaista ongelmaa esiinny, eli fiksumpia kassoja siellä ja siksi sinne meneekin niin mielellään=)
Tai sitten ne kassat ovat fiksuja ja tietävät, että niuhottamalla saavat vain huonoa mainetta koko kaupalle.
Mutta työnantajalta, eli kyseiseltä osuusliikkeeltä on ja työntekijän on tietenkin valvottava myös työnantajansa etua. Ne bonukset kun kasvavat porrastetusti sitä mukaa kuin kuukausittaiset ostoksetkin. Eli jos useampi talous käyttää samaa korttia joutuu osuusliike maksamaan enemmän bonuksia kuin jos samat ostokset olisi kirjattu kunkin talouden omalle kortille. Ymmärsitkö, 11?
Mitä taas tulee ap:n kertomaan tilanteeseen, oli se mielestäni kassalta turhaa nipottamista, samaa talouttahan nuo selvästi olivat. Kassa ei varsinaisesti kuitenkaan toiminut sääntöjen vastaisesti, päinvastoin. Keskolaisena en tiedä, mikä on s-ryhmän rinnakkaiskorttien ikäraja, voiko 5-vuotias edes saada omaa korttia?
No mutta ap: n juttuun palatakseni...
Luultavasti myyjällä ei ollut omia lapsia tai sitten oli ihan uusi ja ei uskaltanut tehdä päätöstä itse.
Niitä kortteja ei sais käyttää kukaan muu kuin se jonka nimi siinä lukee,
mutta olis sillä kassalla pitänyt olla hiukan omaa älyä ja asiakaspalveluhenkeä siinä tilanteessa mukana.
Itse aina annan pienten lasten maksaa ja näyttää sitä korttia ja ottaa bonukset.
Ja jos pieni lapsi haluaa kirjoittaa nimensä esim. pankkikortti slippiin niin käännän kuitin nurinpäin ja annan lapsen kirjoittaa oman nimensä siihen.
Uskoisin että äidit ja lapset tykkäävät siitä että huomioin lapsetkin asiakkaina.
Terveisin S-Marketin kassa
Ok, kyllähän säännöt täytyy olla, mutta joku roti niitten noudattamisessakin. Järkeä saa käyttää. Jos ovat aivan varmasti samaa perhettä, niin miksei kortti kävisi. Ehkäpä tuo kassa halusi vaan päteä jotenkin.
Itsekin olen myyjä ja vaikka meilläkin on säännöt, niin kyllä niissä voi välillä joustaa.
esim pikkutytöt käyttävät samaa hesekorttia ostaessaan hampurilaisia.
Kai se tuo surkealle pikkusielulle sen ainoan onnistumisen fiiliksen kun saa jostain huomauttaa ja tärkeillä.