Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tönimisestä pääsisi eroon?

24.11.2007 |

Meidän 3v poju on alkanut töniä pihalla joitakin leikkikavereita. Eihän se tietenkään ole yhtään kivaa kenenkään kannalta, etenkään sen jota tönitään. En vaan saa sitä loppumaan, vaikka kuinka kieltäisin. Miten sen tönimisen saisi kuriin?

Olen pitänyt puhuttelua yms. ja käskenyt pyytämään anteeksi siltä ketä on töninyt, ja varmasti poika tietää että se on kiellettyä, mutta kohta taas tönii uudestaa. Eikä oikein meinaa edes anteeksikaan pyytää, vaan juokse karkuun jne. Mikä voisi olla toimiva rangaistus/ukaasi tönimisestä, kun pihalla ollaan leikkimässä? Sisällä toimii nurkka-aresti (super nannyn ohjeiden mukaan), mutta mikä auttaisi ulkona?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa auttaa, apua kaipailen samaan ongelmaan. Meillä ongelma ilmenee lähinnä perhepäivähoidossa, mikä on tosi ikävää, itse en edes näe tilanteita kuulen niist sitten vasta iltapäivällä...

Meillä kokeiltu jäähyt, lahjonta, uhkailu, kaikki... ei tehoa. Tapahtuu ilmeisesti pääasiassa ulkona.

Eli laittakaa vinkkiä. Ensi viikolla olen jo menossa pph-ohjaajan puhutteluun, kun poikaa ei saada kuriin :(

Vierailija
2/6 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby_04:

Mikä voisi olla toimiva rangaistus/ukaasi tönimisestä, kun pihalla ollaan leikkimässä? Sisällä toimii nurkka-aresti (super nannyn ohjeiden mukaan), mutta mikä auttaisi ulkona?

Eli jos olet todennut sisällä arestin toimivana, niin miten olisi ulkona sama? Jos on jollain omalla pihalla, niin sieltä joku arestipaikka (esim. meillä yhden lapsen kerhossa oli ulkoillessa myös aresti/jäähypenkki). Tai vaihtoehtoisesti sitten lähtö ulkoa sisälle arestiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tepa75:

Ensi viikolla olen jo menossa pph-ohjaajan puhutteluun, kun poikaa ei saada kuriin :(

Minkä ikäisestä lapsesta tässä on oikein kysymys? Meinaan, jos minun vajaa parivuotiaani tekee jotain tuollaista kiellettyä päiväkodissa, niin kyllä se on tasan tarkkaan päiväkodin asia pistää poika kuriin. Ei poika ole muualla päivittäin toisten lasten kanssa tekemisissä enkä minä voi lähteä kesken työpäivän lastani päiväkotiin komentamaan.

Myöhemmin tilanne on tietenkin ihan toinen, kun lapsen ymmärrys kasvaa ja hoito- tai koulupäivän aikaisista tapahtumista pystyy illalla keskustelemaan.

Vierailija
4/6 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 3,5 vuotiaasta on kysymys. Pph oli pyytänyt erityislastentarhanopen paikalle tietämättäni katsomaan poikaani ja hänen veljeään (kohta 2 v.) Kun ovat niin aggressiivisia hoidossa.

Vierailija
5/6 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä toimisin näin: aina kun leikkii kiltisti (ei siis töni) niin mielettömät kehut kaikkien kuullen. voisko tää olla joku huomion haku juttu? ja aina kun tönii niin samantien lähdetään takas kotiin. vaikka olis just tultu. näin oppii et puistossa ei voi olla jos ei osaa käyttäytyä. joo, ja muista selittää kerta kerran jälkeen miksi on lähdettävä pois että ymmärtää syyn. miten pph reagoi? onko teidän ongelmanratkaisukeinot suht samoilla linjoilla? noissa rangastus jutuissa voi myös käydä niin että lapsi muistaa rangaistuksen muttei mistä se tuli...

onko kukaan mun kans saoilla linjoilla???

Vierailija
6/6 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt asiaa ja päätellyt, että huomion hakua tämä töniminen on. Tuo oli hyvä ehdotus, että isot kehut kun leikkii nätisti ja heti pois jos tönii. Kokeillaan tätä keinoa! Mutta laitan ensin jonnekin istumaan arestiin tönimisestä. Pitää keksiä jäähypenkiksi joku sopiva kivi tai kanto. Niin ei sitten ihan heti tarvitse lähteä pois, jos ollaan just tultu... Mutta jos töniminen jatkuu parin arestinkin jälkeen, niin sitten kyllä lähdetään pois, että poju tajuaa varmasti ettei tönimistä sallita.