Lievää kuumetta viikkokaupalla - mistä voi olla kyse??
Eli lämpö on yli 37 aamusta alkaen. Päivän mittaan 37.7-37.8. Tätä on kestänyt jo useamman viikon ajan.
Normaalilämpö 36.6.
Olo todella väsynyt, päätä särkee lähes jatkuvasti (hieman jomottaen).
Keuhkoissa tuntuu hienoista tuntemusta, mutta yskää tai muita ns. flunssan oireita ei ole.
Toki menen lääkäriin, mikäli kuumeilu vielä jatkuu, mutta onko kellään kokemusta vastaavasta?
Kommentit (7)
Kuume on aina oire jostain. Lääkäriin siis niin kuin aijoitkin.
Sen verran, että olin koko ajan väsynyt ja kipeän oloinen. Kävin pari kertaa lääkärissä, ja verikokeissa. Kokeissa ei ollut mitään kovin hälyttävää ja lääkäri kuittasi kuumeen sillä että olen nainen, naisillahan kun tuo lämpö aina vähän heittelee. Totesin lääkärille että kyllä mä tunnen milloin on kyse kuukautisiin liittyvästä lämmöstä ja milloin jostain muusta, mutta eipä auttanut ja mut käskettiin kotia. Nyt on kyllä olo ollut jo parempi viimeaikoina, tiedä mistä tuo kuume sitten johtui.
Keuhkokuumetta mietin myös, mutta kun kuume ei kuitenkaan ole korkea - olen jotenkin ymmärtänyt, että pitäisi olla todella kova kuume, jos kyse keuhkokuumeesta...
Mutta lääkäriin tosiaan pitää mennä.
Jos jollakulla vielä kokemusta (esim. lieväkuumeisesta keuhkokuumeesta) kuulen mielelläni!
Aidsistakaan ei voi olla kyse ;)
Oire kyllä siihenkin sopisi, mutta siis ei sitä kuitenkaan kyse.
No, ei varmaan. Joku pitkittynyt lievä flunssa, tai vaikka stressi ja huono nukkuminen. Ehdottaisin hoidoksi, että lopeta kuumeen mittaaminen ainakin viikoksi..
juu.. raskaudestakaan ei voi olla kyse.
Mutta stressiä en olekaan ajatellut - sitä kyllä on viime aikoina piisannut. Ja olet oikeassa siinäkin, ettei kannattaisi koko ajan mittailla kuumetta. Mutta kun jatkuvasti paleltaa, niin sitä jotenkin haluaa vaan nähdä, johtuuko kuumeesta...
" Tyypillisiä keuhkokuumeen oireita ovat kuume ja horkka, yskä, hengenahdistus sekä pistävä rintakipu. Kaikkia oireita ei kuitenkaan läheskään aina esiinny ja esimerkiksi vanhuksilla näkyvimpinä oireina voivat olla sekavuus ja vatsaoireet. Yleistilan äkillinen huononeminen ja perussairauden paheneminen voivat myös olla merkkinä keuhkokuumeesta. Nimestä huolimatta kuume voi keuhkokuumeesta puuttua jopa 30 prosentilta potilaista. Potilaan tilaa arvioitaessa tulee ottaa huomioon ikä ja mahdolliset keuhkokuumetta pahentavat perussairaudet. Epätyypillinen oirekuva on jopa yleisempi, kuin klassinen äkillisillä ja rajuilla oireilla alkava keuhkokuume, jonka aiheuttaja useimmiten on pneumokokki."