Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko jostain syysta paatyneet suomeen synnyttamaan

19.11.2007 |

Ja jos niin miksi???

taalla omat paat kay taysilla,kun mietitaan mihin paadytaan, synnytetaanko suomessa,vaiko taalla UK:ssa...Kertokaa tarinoita, kertokaa plussia ja miinuksia, kertokaa kaikki aiheesta- jospa se selvittaisi ajatuksia...

Etukateen kiitollinen Brampton

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syykin on hanen tapauksessaan selva: han asuu maassa jossa terveydenhoidon taso on heikohko ja on yksinkertaisesti turvallisempaa ja miellyttavampaa synnyttaa Suomessa. Ja heilla on vakuutus joka maksaa myos Suomessa tapahtuvan synnytyksen. Itse olen kylla aina halunnut synnyttaa " kotona" eli siella missa mun raskauksia on seurattukin, ja siten etta mieskin paasee mukaan (nimittain on aika epatodennakoista etta mies ehtii mukaan jos olette eri maissa; synnytyksia kun on aika vaikea ennakoida). Mutta asuinmaissani on toisaalta ollut hyva terveydenhoidon taso eika ole mitaan erityista syyta miksi haluaisin Suomeen. Kelan kirjoihin mulla ei sitapaitsi ole mitaan asiaa, ainakin luulen niin. Luulen sitapaitsi etta sinne taytyisi palata varsin aikaisessa vaiheessa raskautta etta saisi kaikki edut, eikos siina ole joku karenssi? Mutta voin olla vaarassakin. Eikohan syntymattomalle lapselle saisi vakuutusta Englannistakin? Toivottavasti joku jolla on omakohtaista kokemusta vastaa.

Vierailija
2/2 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis itse paadyin synnyttamaan taalla UK:ssa, tosin tama maa on mulle jo enemman koti kuin Suomi, koko aikuisikani taalla asunut. Ajattelin, etta helpompi synnyttaa taalla, kun on ilmaista, mutta myos raskauttani on seurattu taalla ja ovat siis taysin ajantasalla tilanteeni suhteen sairaalassa. Myos paikallinen sairaalamme on yksi parhaita Lontoossa. Jos olisin lahtenyt Suomeen synnyttamaan, mieheni ei olisi paassyt mukaan, ja muutenkin on kivempi olla omassa kodissa synnytyksen jalkeen kuin " muiden nurkissa" . Meilla kun ei ole omaa paikkaa Suomessa, vain sukulaiset. Samalla halusin, etta lapsen rokotukset on kunnossa, ennenkuin matkustetaan, eli ainakin sinne 16 viikon ikaan pitaisi silloin oottaa. Tosin Suomi-UK valia on suht turvallista lentaa ihan vastasyntyneenkin kanssa, joten no worries, jos siihen paadyt. Ainoo valituksen aihe ehka, etta taalla ollaan kamalasti luomusynnytyksen kannalla, ja epiduraalia saa jo etukateen kysella jos haluaa. Ensimmaisessa synnytyksessa sita en saanut, toisessa sain kun osasin olla kovana. Muuten hoito on ollut todella hyvaa, ja ma tykkaan, et katilot ja terkkarit kay kotona 6 viikon ajan seuraamassa vauvan tilannetta. Mulla kavi kotivisiitilla myos ennen synnytysta.

Loppuyhteenvetona voisin ehka sanoo, et jos sulla on raskaus sujunut mutkitta, en nae estetta Suomeen lahdolle, mut jos on ollut vastoinkaymisia, niin ehka taalla. Koska kaikista ongelmista jne. selittely joka maassa erikseen on aika rasittavaa (ja voi siis tulla vaarinkasityksia jne), plus tietty matkustelu on raskasta myos.

Tallasia ajatuksia mulla ja paaaljon onnea odotukseen ja synnytykseen myos :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi