Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska mielestänne lapsi voi mennä päivähoitoon vatsataudin jälkeen?

Vierailija
19.11.2007 |

Esim jos oksentaa vielä aamulla mutta loppupäivänä ei niin voiko mennä jo seuraavana päivänä hoitoon jos on pirteä, syö normaalisti?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä kukaan jää yksin sisälle yhden vajaakuntoisen kanssa, mutta jos siis lapsesi reipas niin eiköhän liene ok.

Vierailija
2/10 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuntaa lähinnä ajattelin. Voiko tarttua vielä miten pitkään sen jälkeen kun viimeisen kerran on lapsi oksentanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskushan voi olla vähän taukoa ja sitten alkaa taas. Tuskin lapsi heti edes syö normaalisti ja pirteä viimeisen oksun jälkeen.

Vierailija
4/10 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kans pitänyt rajana, että 24 h pitää olla oksentamatta ja ripuloimatta.

Kivahan se olisi pitää vaikka kaksi oireetonta päivää, mutta valitettavasti töissä käyvien vanhempien on aika mahdotonta järjestää moista luksusta. Onneksi meillä ollut koko 5,5 vuotisen päiväkotiuran aikana oli vain pari vatsatautia, kun tiedän perheitä, joissa on sama määrä joka talvi.

Vierailija
5/10 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireiden loppumisen jälkeen. Olen itse kokenut tämän kahdesti. Olin kerran kylässä mahatautiperheessä ja meillä kävi kerran mahatautinen. Oireensa olivat loppuneet jo toissapäivänä. Silti vaan tarttui.

Joissain mahataudeisssa tarttuu viikonkin oireiden loppumisen jälkeen.

Vierailija
6/10 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse veisin lapsen tästä huolimatta kun on yhden päivän ajan ollut oksentamatta ja kakka ihan normaalia. Lisäksi kun syö ja puuhailee jo normaalisti.

Vierailija
7/10 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi olla joillekuille jopa kohtalokas. Ällöttävää tuoda juuri sairastaneita hoitoon, kun se tarttuu vielä monta päivää.

Vierailija
8/10 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tänä aamuna oksentaa, mutta on loppupäivän terve on huomenna jo hoitokunnossa.

Vierailija
9/10 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva työnantajakaan tykkäisi!

Eikä se todellakaan enää tartu oksentelun lakattua kunhan hygieeniasta huolehtii.

Vierailija
10/10 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin superhygieeninen ja silti vaan tarttui parin päivän päästä. Olen se 2 kertaa ohimenneestä vatsataudista tartunnan saanut.